Archief - televisiekabel trekken naar kamer?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shyheim

Legacy Member
vooreerst: ik ben totaal onwetend over televisiekabels en die shit, maar ik zou graag kabeltelevisie willen op mijn kamer. enkele vragen die ik mij dan stel: is het eenvoudig of eerder complex, kan ik het zelf of laat ik het beter doen, wat ga ik nodig hebben, waar moet ik op letten, ...

hopelijk is dit ook het juiste subforum. het is tenslotte een serieuze vraag.

misschien niet onbelangrijk: de garage bevindt zich onder mijn slaapkamer, en daar staat den bak van telenet. misschien heeft dat daar ergens iets mee te maken ofzo.

yuuuuuuw!

Logos

Legacy Member
heb hetzelfde meegemaakt, valt makkelijk zelf te doen, is kwestie van kabel aansluiten en doortrekken naar boven

dus er moet wel geboord worden van de garage naar je kamer, althans zo heb ik het opgelost

welke kabel het precies is die je nu moet gaan halen kan ik je niet vertellen, standaard tv kabel vermoed ik

er zijn nu wel al makkelijkere oplossingen zoals draadloos en toestanden, hoe goed die werken en hoe duur (of goedkoop) die zijn heb ik geen idee van

Vordesh

Legacy Member
kheb gewoon ne splitter beneen aan die kabel, die kabel naboven getrokken en in men tv gestopt, em automatisch zijn posts laten zoeken/installeren en ik kost tv zien ..
ni echt moeilijk neh :p

Shyheim

Legacy Member
draadloos is boecht, da heb ik al is geprobeerd. dan heb ik wel beeld, ma ik kan zelf gene zender kiezen. das dezelfde als beneden... kan wss wel anders ingesteld worden enzo, ma bon.
tprobleem is dak liever ni zou bore, want kem schrik om in leidinge te zitten ofzo. ook daar heb ik gene kaas van gegete :rofl: :D of moete daarvoor op het huisplan zien ofzo? want tussen mijn kamer en de garage zit feitelijk nog een kamer... :D

hoe ziet zo ne standaard TV-kabel eruit? want in de garage hebben wij een doos met 1001 verschillende soorten kabels... wie weet kost het mij geen bal. :p

demon326

Legacy Member
LessThanJake zei:
draadloos is boecht, da heb ik al is geprobeerd. dan heb ik wel beeld, ma ik kan zelf gene zender kiezen. das dezelfde als beneden... kan wss wel anders ingesteld worden enzo, ma bon.
tprobleem is dak liever ni zou bore, want kem schrik om in leidinge te zitten ofzo. ook daar heb ik gene kaas van gegete :rofl: :D of moete daarvoor op het huisplan zien ofzo? want tussen mijn kamer en de garage zit feitelijk nog een kamer... :D

hoe ziet zo ne standaard TV-kabel eruit? want in de garage hebben wij een doos met 1001 verschillende soorten kabels... wie weet kost het mij geen bal. :p

zo ziet ie eruit:
http://images.google.com/images?svn...ozilla:nl:official&q=coax+&btnG=Search+Images

verschillende kleuren maar de meeste zijn wit:)

Shyheim

Legacy Member
ahja doffis. da heb ik hier sowieso nog erges ligge. tis feitelijk ni meer dan da?

ik kan da wss ni doortrekken via het raam langs de muur ofzo? :p

demon326

Legacy Member
LessThanJake zei:
ahja doffis. da heb ik hier sowieso nog erges ligge. tis feitelijk ni meer dan da?

ik kan da wss ni doortrekken via het raam langs de muur ofzo? :p

boor u gewoon een gat in de vloer en trek die kabel door :D , is hier ook zo gedaan:) ,maar zo een coax kabel moet ge normaal nog "strippen" en een connector erop zetten :)

RaGeR

Legacy Member
Ivm met die kabel. De meeste electrozaken hebben dat wel op voorraad. Die mensen leggen u normaal ook wel uit hoe het zit met die fichkes enzo.

Arifiene

Legacy Member
Niet moeilijk Raf, ik heb da hier zelfs alleen gedaan en ik ben een meisje :p. Tis wel al tijdje geleden, maar ga gwn idd naar zo'n electrozaak, en vraag wat ge nodig hebt, k heb da ook gedaan (nog meest gesukkeld met de kabel door te trekken, der zat een bochtje in de buis).

SilentSpring

Legacy Member
LessThanJake zei:
draadloos is boecht, da heb ik al is geprobeerd. dan heb ik wel beeld, ma ik kan zelf gene zender kiezen. das dezelfde als beneden... kan wss wel anders ingesteld worden enzo, ma bon.
tprobleem is dak liever ni zou bore, want kem schrik om in leidinge te zitten ofzo. ook daar heb ik gene kaas van gegete :rofl: :D of moete daarvoor op het huisplan zien ofzo? want tussen mijn kamer en de garage zit feitelijk nog een kamer... :D

hoe ziet zo ne standaard TV-kabel eruit? want in de garage hebben wij een doos met 1001 verschillende soorten kabels... wie weet kost het mij geen bal. :p

draadloos hebben wij hier ook.
Je moet dat aansluiten op de video bijvoorbeeld ipv de tv beneden.
Dan gebruikt hij de video als tuner.

Ofwel een duurder draadloos setje kopen die dan een distributie aansluiting heeft.

Shyheim

Legacy Member
twas het duurste dat er was :unsure: kheb het ni zelf betaald ma bon ^^
op de video beneden bedoelt ge? :unsure:

Arifiene zei:
Niet moeilijk Raf, ik heb da hier zelfs alleen gedaan en ik ben een meisje :p. Tis wel al tijdje geleden, maar ga gwn idd naar zo'n electrozaak, en vraag wat ge nodig hebt, k heb da ook gedaan (nog meest gesukkeld met de kabel door te trekken, der zat een bochtje in de buis).

jamais, kgeloof u ni. hebde gij zelf geboord? gij kunt u veters nog ni eens knope...

:D

Shyheim

Legacy Member
benny zei:
boor u gewoon een gat in de vloer en trek die kabel door :D , is hier ook zo gedaan:) ,maar zo een coax kabel moet ge normaal nog "strippen" en een connector erop zetten :)

mja het enige dak schrik heb is dak een leiding raak van den elektrik ofzo? :unsure:

of lopen er helemaal geen leidingen (water etc) door de vloer?

splasH^

Legacy Member
LessThanJake zei:
mja het enige dak schrik heb is dak een leiding raak van den elektrik ofzo? :unsure:

of lopen er helemaal geen leidingen (water etc) door de vloer?

Leidingen door u vloer kan wel ;D maar als ge zelf is na denkt wete toch ook wel waar u boiler sta en waar alle kraantjes zijn en of die de vloer moeten passeren of ni eh ;)

stoomboot

Legacy Member
Hoe langer de draad, hoe slechter het beeld.

VijfTV is hier één grote ramp... Terwijl het beneden oh zo zuiver speelt :(

Cycloon

Legacy Member
LessThanJake zei:
mja het enige dak schrik heb is dak een leiding raak van den elektrik ofzo? :unsure:

of lopen er helemaal geen leidingen (water etc) door de vloer?

Men legt leidingen vaak/altijd naar het midden van de vloer. Als je een gaatje boort in de hoek van je ruimte ben ik 99,9% zeker dat je geen leidingen/draden gaat meehebben (natuurlijk geen hoeken pakken waar een stopcontact ofzo zit :lol: )

Licargon

Legacy Member
Splitter op "de" TV kabel in de kelder, en dan de kabel naar boven trekken idd. Kheb hier zelf nu 1 jaar TV op men kamer. Ons pa had dieje kabel gewoon mee door da gat waar de verwarmingsbuizen doorgaan getrokken, dan nog een gaatje naar de zolder en twas gefixt.

Der moet wel ne versterker op, kheb vrij slecht signaal op sommige zenders, en ik erger mij daar echt DOOD aan, lol.

tynoesj

Legacy Member
Normaal gezien moet ge zelf geen gaten boren... Alle kabels (netwerk, elektriciteit) die je van beneden naar boven legt, zitten in flexibele grotere "buizen". Vind ergens zo'n buis die (hopelijk voor jou) begint aan waar de tv binnenkomt, en dan kan je die coaxkabel er zo door steken.

Arifiene

Legacy Member
LessThanJake zei:
twas het duurste dat er was :unsure: kheb het ni zelf betaald ma bon ^^
op de video beneden bedoelt ge? :unsure:



jamais, kgeloof u ni. hebde gij zelf geboord? gij kunt u veters nog ni eens knope...

:D

rigghhhttt, raf zijn manier van reageren (beetje onzeker jongen? omdat een meisje het wel kan en gij niet :p)
ge vraagt gwn aan uw pa waar leidingen/kabels lopen en daar boort ge vooral niét
tis nogal moeilijk
pussy :p

edit: neem zo'n boorpin die iets breder is dan uwe kabel eh, dan kunt ge direct recht boren, als ge een dunnere pin neemt krijgde uw kabel der ni door, moete bijschaven en das prutsen

EternalSilence

Legacy Member
da's pas eens een interresante topic, want ik wil ook al jaren tv hebben op mijn kamer.
of toch tenminste de kabels zien liggen


tynoesj zei:
Normaal gezien moet ge zelf geen gaten boren... Alle kabels (netwerk, elektriciteit) die je van beneden naar boven legt, zitten in flexibele grotere "buizen". Vind ergens zo'n buis die (hopelijk voor jou) begint aan waar de tv binnenkomt, en dan kan je die coaxkabel er zo door steken.

ik ga mij eens zo'n buis gaan zoeken :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan