Archief - Telenet - welke betalende nieuwsserver?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exarkeuh

Legacy Member
Ik zou een abonnement willen nemen op een betalende nieuwsserver. Ik heb een normaal abonnement bij Telenet (Expressnet).

Welke kunnen jullie aanraden? In het verleden dacht ik gelezen te hebben dat sommige nieuwsservers niet werkten met telenet. Is dit nog steeds het geval?

Zijn er ISP's met wel een degelijke nieuwsserver?

Welke newsreader raden jullie aan? Mag eventueel betalend zijn.

Greetz

nTFs

Legacy Member
Ik kan je wel wat aanraden maar aangezien dit onderwerp nogal gevoelig is op dit forum zwijg ik maar.

bludgeoned

Legacy Member
Niet alle nieuwsgroepen zijn verboden hé, dus niets mis mee, dan zou je hier ook niet mogen praten over externe hdds.
Ik weet dat eweka werkt met Telenet, maar in het verleden hebben ze de toegang als eens onmogelijk gemaakt.
Ik stel dan ook voor om per maand te betalen en niet voor een maand of 3, want als ze het toch opnieuw verbieden, ben je je geld kwijt.

exarkeuh

Legacy Member
nTFs zei:
Ik kan je wel wat aanraden maar aangezien dit onderwerp nogal gevoelig is op dit forum zwijg ik maar.

Kan je me anders een PM sturen?

Thanks

giele

Legacy Member
Tweaknews is heel betrouwbaar en snel... Je kan zelfs 10 dagen proberen, kan je meteen zien of hij het doet.

Tyfius

Legacy Member
Ik denk dat eweka.nl en giganews.com de meest bekenden zijn.
Nieuwsgroepen dienen, net zoals P2P, niet altijd met illegale activiteiten gelinkt te worden. Meer dan voldoende legale dingen mee te doen ook.

zaffah

Legacy Member
ik heb http://www.usenet4u.nl/

Zo'n prepaid pakket van 150GB, daar doe ik toch wel een tijdje mee. Met telenet is zoiets misschien nog het beste. Dat vervalt pas als je limiet is opgebruikt. (je hebt trouwens 15gb extra voor headers, ik heb nooit headers binnengehaald dus heb je eigelijk 15gb meer)

FLT

Legacy Member
Ik heb een prepaid pakket bij http://www.news.astraweb.com/

Het 90GB pakket vind ik best wel voordelig: 20 cent per GB.
Haal vrijwel altijd max snelheid en de retentie is "voldoende" maar zeker niet overdreven. Eerst was ik wel wat teleurgesteld toen ik van giganews kwam maarja dat is ook dé top (waar je ook dik voor betaald).

exarkeuh

Legacy Member
Heb gekozen voor de 90GB formule van Astraweb. Lijkt me erg goedkoop om mee te starten.

Bedankt voor de reacties.

FLT

Legacy Member
Niet betalende nieuwsgroepen zijn er bijna niet en die paar die er zijn bieden dan waarschijnlijk geen binaries aan.

Overal gaan trialen zou ik nu ook niet direct doen aangezien ik niet nonchalent met mn persoonlijke gegevens omspring.

Coop

Legacy Member
Als je nu eens een fatsoenlijke ISP pakt zoals Dommel (ADSL) dan krijg je voor 33€ een 75gb limiet (150GB nachtsurfen) en gratis toegang tot giganews.
En verder is er geen achterlijke smallband zoals bij telenet maar mediumband, zodat je nog steeds kunt downen tegen 100kb/sec.

Maarja ik weet niet of ik dat hier mag zeggen, vroeger kreeg je een ban voor zulk een berichten, net alsof je de mensen dom moest houden en allemaal bij telenet moest houden.

Dus wie dit nog kan lezen voordat ik gebanned word, stap over op DOMMEL !

Zelete

Legacy Member
Coop zei:
Als je nu eens een fatsoenlijke ISP pakt zoals Dommel (ADSL) dan krijg je voor 33€ een 75gb limiet (150GB nachtsurfen) en gratis toegang tot giganews.
En verder is er geen achterlijke smallband zoals bij telenet maar mediumband, zodat je nog steeds kunt downen tegen 100kb/sec.

Maarja ik weet niet of ik dat hier mag zeggen, vroeger kreeg je een ban voor zulk een berichten, net alsof je de mensen dom moest houden en allemaal bij telenet moest houden.

Dus wie dit nog kan lezen voordat ik gebanned word, stap over op DOMMEL !
Nee hoor daar worde niet voor gebanned :D

zaffah

Legacy Member
Coop zei:
Als je nu eens een fatsoenlijke ISP pakt zoals Dommel (ADSL) dan krijg je voor 33€ een 75gb limiet (150GB nachtsurfen) en gratis toegang tot giganews.
En verder is er geen achterlijke smallband zoals bij telenet maar mediumband, zodat je nog steeds kunt downen tegen 100kb/sec.

Maarja ik weet niet of ik dat hier mag zeggen, vroeger kreeg je een ban voor zulk een berichten, net alsof je de mensen dom moest houden en allemaal bij telenet moest houden.

Dus wie dit nog kan lezen voordat ik gebanned word, stap over op DOMMEL !

Telenet had ook nieuwsgroepen hoor, alleen hebben de grote isp's deze moeten verwijderen van ifpi ofzo

HighWire

Legacy Member
zjatkop zei:
en dan nu: welke niet betalende? :>

Ik zou toch echt overwegen voor een betalende te nemen...

Anders ga je:

Niet veel vinden
Hetgeen je wel vind is vaak niet compleet

(en dan nu DE ergernis van de betalende newsgroup mensen)

Omdat je dingen niet compleet vind ga je bij andere mensen zagen achter pars en extra stukken (en dit is echt hatelijk :p)

zjatkop

Legacy Member
hmm, als'k da zo hoor ga'k het toch voorlopig houden bij mn rapidshare om m'n legale dinges te downloaden

nTFs

Legacy Member
Equino zei:
kan iemand mij kort uitleggen wat die nieuwsgroepen zijn?

Nieuwsgroepen bestaan al heel lang en ze zijn oorspronkelijk opgericht als discussieplaats door middel van tekstberichten. De naam van de nieuwsgroep geeft aan wat het onderwerp van de groep is. Maar nieuwsgroepen kunnen ook gebruikt worden om binaries (dat is een verzamelnaam voor data zoals bijvoorbeeld programma's of muziek) in te posten, wat met de opkomst van breedband verbindingen een stuk populairder is geworden. Een binaries nieuwsgroep herken je aan het woord binaries in de naam, bijvoorbeeld alt.binaries.nl.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan