Archief - Telenet koopt UPC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GuntherDW

Legacy Member
dommel, ma dan moete wel een actieve belgacom lijn hebbe, is 50 GB @ 4Mbit, nadien FUP aan 1Mbit/s

Duc

Legacy Member
wukev zei:
Uw huidig contract blijft gewoon doorlopen aan dezelfde voorwaarden.

Ik denk dat je dat in de toekomst wel op je buik zal kunnen schrijven... waarschijnlijk zal wel ergens in de kleine lettertjes staan dat je bij een éénzijdige wijziging van de voorwaarden het recht hebt je contract met onmiddelijke ingang op te zeggen, maar meer ook niet, zo slim zijn die gasten wel.

Remember Versatel met hun 1Mbit abbo zonder limieten?
Overgenomen door Tele2, eenzijdige aanpassing limieten en zij die niet tevreden waren mochten vertrekken als het hun niet aanstond... vriendin van mij is om die reden overgestapt naar Dommel.

Messias.

Legacy Member
De Belgische telecomprovider Telenet gaat concurrent UPC België overnemen. In een principe-overeenkomst belooft Telenet een bedrag van 187 miljoen euro te betalen voor 132.000 televisie- en 40.600 internetklanten in de regio's rond Brussel en Leuven.

UPC België-eigenaar Liberty Global versterkt door de overname zijn positie op de Belgische markt: de investeerdersgroep vergrootte onlangs zijn belang in Telenet tot naar schatting dertig procent. Telenet probeerde al langer om zijn klantenbestand met overnames uit te breiden, maar slaagde daar steeds niet in. Met name de 'te Vlaamse profilering' van Telenet stuitte op weerstand bij Brusselse en Waalse telco's, zoals Coditel. De raad van bestuur van Telenet moet de overname overigens nog wel goedkeuren, maar dat zou slechts een formaliteit zijn. Naar verwachting zal de deal nog dit jaar worden afgerond.

In de betrokken drie gemeentes rond Leuven zijn momenteel maar twee telco's aanwezig, en dat zijn de twee betrokken partijen. Daardoor zijn bewoners van dit gebied door de overname voortaan voor zowel kabeltelevisie als voor breedbandig internet weer op een monopolist aangewezen. In de regio Brussel krijgt Telenet wel met concurrentie te stellen; daar zijn ook andere bedrijven actief. Naast internet en kabeltelevisie zal Telenet in het Brusselse ook telefonie gaan aanbieden, wat UPC België tot dusverre niet deed.

Jawel, beste kameraden. Droefheid en treurnis alom. De enige andere noemenswaardige kabelprovider is niet meer. Telenet heeft nu quasi volledig Vlaanderen in handen. Dit is echt een verdomd gitzwarte dag in de Belgische internetgeschiedenis... Hoera voor vrije markt economie zeker?

pina

Legacy Member
In de regio Brussel krijgt Telenet wel met concurrentie te stellen; daar zijn ook andere bedrijven actief.

Messias.

Legacy Member
pina zei:
In de regio Brussel krijgt Telenet wel met concurrentie te stellen; daar zijn ook andere bedrijven actief.

Ik had het dan ook over Vlaanderen, aka het Vlaams Gewest. Brussel is een specialleke en hoort in deze context niet tot Vlaanderen.

WillemVM

Legacy Member
Beste klant,



Voorlopig gaat het om een intentieverklaring tussen Telenet en hoofdaandeelhouder Liberty Global voor de integratie van UPC Belgium in Telenet. Er is nog geen finale overeenkomst. We hebben dus geen bijkomende informatie die we u kunnen meedelen.

Onze dienstverlening naar onze klanten toe blijft gewoon dezelfde.

Van zodra de operationele impact gekend is, en wanneer er wijzigingen zijn in de relatie naar onze klanten toe, zullen wij u op de hoogte brengen van deze veranderingen.

Mr. M

Legacy Member
wat ik daar vooral niet aan snap is hoe ze in hemelsnaam zoiets kunnen toelaten
nu heeft telenet helemaal het monopolie (ze hadden het al +-)

kvind het wel schandalig dat dit mogelijk is, ik ben er ook 100% zeker van dat de vlaamse regering geld in telenet heeft steken, anders zou dit nooit mogelijk zijn geweest

ik heb nu zelf geen chello abo meer (was daar totaal niet tevrede van toen ik da 4 jaar geleden ofzo had), maar onze tv is nog altijd via UPC (omdat wij zeker GEEN telenet willen), en nu zijn we gvd verplicht om die afzetters hunne bucht te nemen ook

BAH

het is door acties zoals dit dat het internet in belgie (en tv enzo ook btw) serieus achter blijft op andere landen

KULeest

Legacy Member
en niet alleen internet zal minder zijn OOK het aantal TV kanalen zal veel minder zijn bij telenet :(.

Mr. M

Legacy Member
idd, gene pokerchannel meer begod (en ik kan er ni aan doen, ma da vind k nog wel chill om hene te zien)
en tja gewoon, dikke afzetterij komt onze kant uit he

Kurt Breezer

Legacy Member
Momenteel is "dommel" toch wel het beste qua prijs en limieten.

Mr. M

Legacy Member
FrostByte zei:
Gelukkig is dommel dsl en heeft telenet er geen grip op.
het gaat ook over de tv aansluiting + van de weinige providers zonder limiet in belgie
en gewoon, concurentie is het beste wat er is voor de consument
hiermee heeft telenet NOG meer monopolie (wat ze nu al ongeveer hadden samen met belgacom)
da zijn de 2 bedrijven die de evolutie van internet in belgie in de weg staan alleszins

giele

Legacy Member
Pff daar gaat mijn abbo van 20/1 zonder limiet. Ik HAAAT telenet gewoon, kunnen ze nu gewoon niet verdragen dat er iemand BETER is ?

pfff, Chello is de enige die met zijn tijd een beetje meegaat, hoge snelheid zonder limiet...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan