Garmir
Legacy Member
Zoals de meesten de laatste tijd al ondervonden hebben, loopt het forum traag, zeer traag of soms zelf niet. Op zich zelf is dit niets als dit soms (een maal per maand) voor komt. De laatste twee weken wanneer ik hier frequent een kijkje kwam nemen ging het forum al niet bijster rap. Maar nu vandaag Slaat het toch wel alles! Loading times main page 82,256 sec. Het was net dat ik met een 56k modem verbonden zat waar ik nog eens smallband bij had.
Is het forum ziek geworden, vraagt men zich dan af. Neen het is anders, het forum wordt VEEL te groot. Ik bedoel hier niet mee dat er te veel fora zijn of subfora maar gewoon een te groot aantal aan bejaarde thread's. Om maar vlug een voorbeeldje te geven.
Het wordt gewoon veel te erg. Dit forum heeft dringend medicatie nodig, een injectie hier en een injectie daar. Het vergt misschien veel werk voor het forum grondig uit te kuisen, alle threads ouder dan 6maand weg te werken (hier bedoel ik threads mee waar de laatste post ouder is als 6maand). Dit zou al een antibiotica kuur zijn voor het forum waar ie garantie rapper mee zou draaien, en minder vlug overbelast geraakt. Wat misschien ook kan gedaan worden is in het massieve aantal forumleden te snoeien. Alle leden die het laatste jaar niet meer online gekomen de een graf te steken.
Deze opruiming zou misschien veel werk zijn voor de mod's submod's admin's etc, maar het zou wel een effectieve opruiming zijn. waar de forumhangers content mee zouden zijn. En ik denk zelf dat ze het zouden appreciëren dat het forum voor deze opkuis bevoordeeld een volledige dag offline wordt gezet. De gevolgen nadien zouden merkbaar zijn.
Heeft telenet games medicatie nodig?
laat het ons weten wie mee is en wie niet.
MVG
Garmir
Is het forum ziek geworden, vraagt men zich dan af. Neen het is anders, het forum wordt VEEL te groot. Ik bedoel hier niet mee dat er te veel fora zijn of subfora maar gewoon een te groot aantal aan bejaarde thread's. Om maar vlug een voorbeeldje te geven.
Het wordt gewoon veel te erg. Dit forum heeft dringend medicatie nodig, een injectie hier en een injectie daar. Het vergt misschien veel werk voor het forum grondig uit te kuisen, alle threads ouder dan 6maand weg te werken (hier bedoel ik threads mee waar de laatste post ouder is als 6maand). Dit zou al een antibiotica kuur zijn voor het forum waar ie garantie rapper mee zou draaien, en minder vlug overbelast geraakt. Wat misschien ook kan gedaan worden is in het massieve aantal forumleden te snoeien. Alle leden die het laatste jaar niet meer online gekomen de een graf te steken.
Deze opruiming zou misschien veel werk zijn voor de mod's submod's admin's etc, maar het zou wel een effectieve opruiming zijn. waar de forumhangers content mee zouden zijn. En ik denk zelf dat ze het zouden appreciëren dat het forum voor deze opkuis bevoordeeld een volledige dag offline wordt gezet. De gevolgen nadien zouden merkbaar zijn.
Heeft telenet games medicatie nodig?
laat het ons weten wie mee is en wie niet.
MVG
Garmir

ad:
). De downtime deze ochtend was natuurlijk een uitschieter, maar liever dat onderhoud op dat tijdstip gedaan wordt dan dat er in het weekend iets met de servers voorvalt uiteraard
)
