Archief - Telenet Games heeft medicatie nodig.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heeft telenet games medicatie nodig. (lees eerst post)


  • Totaal aantal stemmers
    39
  • Opiniepeiling gesloten.

Garmir

Legacy Member
Zoals de meesten de laatste tijd al ondervonden hebben, loopt het forum traag, zeer traag of soms zelf niet. Op zich zelf is dit niets als dit soms (een maal per maand) voor komt. De laatste twee weken wanneer ik hier frequent een kijkje kwam nemen ging het forum al niet bijster rap. Maar nu vandaag Slaat het toch wel alles! Loading times main page 82,256 sec. Het was net dat ik met een 56k modem verbonden zat waar ik nog eens smallband bij had.
Is het forum ziek geworden, vraagt men zich dan af. Neen het is anders, het forum wordt VEEL te groot. Ik bedoel hier niet mee dat er te veel fora zijn of subfora maar gewoon een te groot aantal aan bejaarde thread's. Om maar vlug een voorbeeldje te geven.

Het wordt gewoon veel te erg. Dit forum heeft dringend medicatie nodig, een injectie hier en een injectie daar. Het vergt misschien veel werk voor het forum grondig uit te kuisen, alle threads ouder dan 6maand weg te werken (hier bedoel ik threads mee waar de laatste post ouder is als 6maand). Dit zou al een antibiotica kuur zijn voor het forum waar ie garantie rapper mee zou draaien, en minder vlug overbelast geraakt. Wat misschien ook kan gedaan worden is in het massieve aantal forumleden te snoeien. Alle leden die het laatste jaar niet meer online gekomen de een graf te steken.

Deze opruiming zou misschien veel werk zijn voor de mod's submod's admin's etc, maar het zou wel een effectieve opruiming zijn. waar de forumhangers content mee zouden zijn. En ik denk zelf dat ze het zouden appreciëren dat het forum voor deze opkuis bevoordeeld een volledige dag offline wordt gezet. De gevolgen nadien zouden merkbaar zijn.

Heeft telenet games medicatie nodig?
laat het ons weten wie mee is en wie niet.



MVG
Garmir

Bart Religion

Legacy Member
veel werk is dat niet ze en voor oude threads te verwijderen moet er niks offline gezet worden. Of dat veel uitmaakt dat weet ik niet.

Starrk

Legacy Member
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat maar overbodig, en drastisch.

Waarom?

Omdat ik toch bitter weinig tegenwerking ondervind van het forum naar mij toe. Ik kan mij niet herinneren dat het forum laatst traag liep, en dat het zoals daarnet even niet ging zal wel een goede reden voor geweest zijn, en anders: kan gebeuren.

Memberaantal snoeien zou ik nog kunnen verstaan maar 6md. oude posts and threads deleten vind ik overbodig, anders kan je het argument 'search button' al beginnen aanvechten ook :sad:

menlor

Legacy Member
Ik heb alleen maar last gehad vandaag in de ochtend, nu is het weer zo snel als ervoor. Ik heb de laatste weken niets ondervonden. De mods en supervisors kennen dit probleem wel en kunnen der denk ik ni teveel aan doen. Toch ni da ik weet :)
Want een DB of daar nu 3,264,439 posts zijn of 2.000.000 zal ni veel uitmaken.

Garmir

Legacy Member
Deka, je hebt hier daarnet niet gezeten zeker? Het ging hier echt pokke traag tot op een zeker momnet zelf niet meer. Het was niet te verwonderren dat er maar 40 viewers online waren. (24 members 16 guest), direct nadat het probleem een beetje weg gegaan was sprong het viewers aantal omhoog tot 500+

Epyon

Legacy Member
Ik denk niet dat er nog veel geklaagd kan worden over de snelheid van het forum. Tot enkele maanden was het idd erg, maar door enkele optimalisaties blijven de gemiddelde laadtijden toch rond of onder de 3s (voor de mensen die het ook willen meten: Fasterfox ;) ). De downtime deze ochtend was natuurlijk een uitschieter, maar liever dat onderhoud op dat tijdstip gedaan wordt dan dat er in het weekend iets met de servers voorvalt uiteraard :) .

Wat het aantal members en threads betreft: dit heeft nauwelijks een meetbare invloed op de snelheid van ons forum. De database mag nog heel wat aangroeien vooraleer we in de problemen komen :) .

squan

Legacy Member
Kheb ja gestemd, maar kben al van gedacht veranderd :)

Kan gebeuren é zeg.

GroovyBeatsss

Legacy Member
Ik ben juist 4uur aan een stuk niet op tng binnengeraakt!

Zelfs na 3min wachten niks...

They just don't want me here i guess:sad:

ElGargamel

Legacy Member
Als je threads ouder dan 6 maanden gaat beginnen verwijderen, krijg je massaal nieuwe threads met vragen die toen beantwoord waren, maar die dan niet meer te bezichtigen zijn.

Maw: Vragen zullen in herhaling vallen, eindeloze discussies over het "al dan niet gebruik gemaakt hebben" van de zoekfunctie, je gaat meer frustraties creeën dan dat er verdwijnen.

Leden die al meer dan 6 maand niet meer actief geweest zijn, is dat niet wat weinig tijd? Een stage in het buitenland, lange vakanties, verbouwingen, en tralalalalalala, noem het maar op...
Dit forum is tenslotte ook bedoeld voor de casual gebruiker.
En ik weet persoonlijk niet waar je over klaagt, ik heb amper last van lange laadtijdens, soms duurt het al wat langer maar lees ondertussen toch wat game-nieuws dan ;)

Garmir

Legacy Member
ElGargamel zei:
Als je threads ouder dan 6 maanden gaat beginnen verwijderen, krijg je massaal nieuwe threads met vragen die toen beantwoord waren, maar die dan niet meer te bezichtigen zijn.


Ik bedoel dat threads waar de laatste post ouder is dan 6 maand, de prullenbak te tonen.

tekn0w!z

Legacy Member
geen last van gehad.. Het laadt altijd even vlotjes hier. zowel voor-, namiddag als 's avonds.

LSDsmurf

Legacy Member
TGF is af en toe idd erg langzaam.

Maar oude posts verwijderen vind ik niet zo'n goed idee.

EternalSilence

Legacy Member
ik weet niet of door threads die een halfjaar oud zijn te verwijderen een oplossing zal brengen aan dit toch wel zeer opdringerig probleem (vandaag ook al dat vooral met die mainpage .. d8 ff da mijn internet plat lag aangezien die maar niet wou laden.. dan eens naar google gesurft .. en had dus toch internet :p)

miss threads die een jaar oud zijn verwijderen, want een jaar is toch al een jaar, en worden dan alleen maar gebruikt om te spammen

maar .. de aloude oplossing is natuurlijk vragen achter een grotere opslagcapaciteit voor deze website bij telenet :$
maar ik denk niet dat dit ooit zal werkelijkheid worden :crazy:

Quilombo

Legacy Member
wat een complete zever.
ik heb eerlijk waar NOOIT last van een traag forum. héél af en toe moet je tien seconden wachten nadat je op post reply hebt geklikt, maar da's toch bij alle websites dat er wel eens wat langer gewacht moet worden. in 99% vd keren staat alles hier binnen de seconde op, avatars inclusief.

en volgens mij maakt het geen reet uit dat er wat threads verwijderd worden, bovendien bevat heel dit forum, mét zijn oude threads, een enorme schat aan informatie. in het verleden is dit ook eens gebeurd (het verwijderen van threads enzo) en er is toen totaal geen snelheidswinst geboekt. ik zie ook niet in hoe dat dan zou veroorzaakt worden.

ik vind het nogal frappant dat jij hier maar eventjes mooi dé oplossing gaat voorleggen, terwijl je d'r totaal geen verstand van hebt en er niets mee te maken hebt (buiten dan als gebruiker :ironic: )

XYRIS

Legacy Member
ElGargamel zei:
Als je threads ouder dan 6 maanden gaat beginnen verwijderen, krijg je massaal nieuwe threads met vragen die toen beantwoord waren, maar die dan niet meer te bezichtigen zijn.

Maw: Vragen zullen in herhaling vallen, eindeloze discussies over het "al dan niet gebruik gemaakt hebben" van de zoekfunctie, je gaat meer frustraties creeën dan dat er verdwijnen.

Leden die al meer dan 6 maand niet meer actief geweest zijn, is dat niet wat weinig tijd? Een stage in het buitenland, lange vakanties, verbouwingen, en tralalalalalala, noem het maar op...
Dit forum is tenslotte ook bedoeld voor de casual gebruiker.
En ik weet persoonlijk niet waar je over klaagt, ik heb amper last van lange laadtijdens, soms duurt het al wat langer maar lees ondertussen toch wat game-nieuws dan ;)



Bij Buy & Sell gaat het terug tot 10/03/2005 347 pagina's :crazy:

deal afgerond, alles goed verlopen, beide whitelist of niet DELETEN die thread!
zelfs al de thread die gelosed zijn worden bijgehouden... ja kan toch niets meer posten...

Als ist maar een opkuisbeurt indien dat geen effect heeft !!

Preske

Legacy Member
grappig dat iedereen de post negeert van waarschijnlijk een van de enigste 3 personen die ook effectief weet hoe het met onze server is gesteld...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan