Archief - Telenet .. gaat de dieperiek in?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yasutoko

Legacy Member
Ik zou graag eens de mening willen van anderen hier!

Ik werk nu al een tijdje op een call center die af en toe projectjes doet om bij de inwoners van belgië te pijlen of ze internet hebben, en aldan ja, welkste provider ze hebben.

Vorig jaar was dit ook al eens gebeurd, en toen stond 40% op belgacom, 40% op telenet, 5 % op scarlet, 15% op andere.

Dit van : 102.449 mensen die ons project toen had opgebeld.

Dit jaar zitten we al aan 90.420 mensen van belgië, en staan de statistieken al zo :

50% belgacom, 20% telenet, 10% scarlet, 5 % bij euphony & 15% bij anderen.

Hoe zou dit komen?

Wat heeft telenet gedaan dat hij al massaal wat consumers verloren heeft?
En dit op een klein jaar!

Note : De gebelden hebben we dezelfde al genomen van vorig jaar dus het zijn niet nieuwelingen, mensen die veranderd zijn van nummer ( een klein aantal ) hebben we vervangen al met andere mensen. ( al bij al 100 mensen dus dit maakt geen grote impact ).

Dit is een strict non professionele vraag & behoud dus geen dingen met bijbedoelingen, gewoon een vraag!

Solbeer

Legacy Member
Wel om te beginne is telenet veel duurder en de laastte tijd valt het internet vaak weg (meestal s'nachts) heb ook al zitte denke om andere provider te neme :S

DA_MadAce

Legacy Member
Heb eigenlijk nog geen klachten over Telenet na een jaar. :s

_DM_

Legacy Member
Vooral hun behandeling van de klant imo.
'Giev money lolz!'

switchblade

Legacy Member
Iedereen weet waarschijnlijk dat als er een provider komt dat met een abonnement komt zonder limieten en rond dezelfde prijs, dat telenet nog eens zoveel klanten verliest :)

Laatste tijd heb ik ook veel internetstoringen rond de avond
Moest het aan mij liggen, lag telenet hier al lang buiten, maar men ouders zien het ni zitten om weeral vanalles te veranderen :sad:

_DM_

Legacy Member
Same here, imo zijn er al veel betere alternatieven, maar ouders moeten nog mee willen ook he :ironic:

azerty_2006

Legacy Member
Internet valt hier ook 1x per dag uit voor ~10 seconden :x

jodeman

Legacy Member
In het begin waren ze goed, nu laat hun netwerk soms echt te wensen over. Alhoewel is het de laatste tijd al beter aan het worden vind ik.

Time

Legacy Member
Yasutoko zei:
Dit jaar zitten we al aan 90.420 mensen van belgië, en staan de statistieken al zo :

50% belgacom, 20% telenet, 10% scarlet, 5 % bij euphony & 15% bij anderen.

Wat heeft telenet gedaan dat hij al massaal wat consumers verloren heeft?
En dit op een klein jaar!
Dit is wel héél tegenstrijdig met wat ik overlaatst op de Standaard las:

Tegen de traditionele zomerslapte in kon Telenet in het derde kwartaal een recordaantal nieuwe klanten binnenhalen. De organisatiestructuur wordt ook meer afgestemd op de klant.
HET derde kwartaal was voor Telenet een recordkwartaal, hoewel de zomermaanden normaal een relatief zwakke periode zijn. Het bedrijf haalde in drie maanden 79.000 nieuwe klanten binnen, de grootste stijging uit zijn geschiedenis, zei ceo Duco Sickinghe. Voor digitale televisie waren er eind september 182.000 klanten, voor telefonie 427.000 en voor internet 697.000. Dat bovenop de 1,6 miljoen klanten die analoge televisie in huis krijgen via de Telenet-kabel. Door de overname van UPC breidt Telenet dat aantal uit tot ruim 1,7 miljoen.

De 'hoe'-vraag zouden we meteen kunnen oplossen als in jullie enquete ook de vraag werd gesteld waarom de mensen overgeschakeld waren, maar ik heb een vermoeden van niet.:p

Yasutoko

Legacy Member
De vragen zijn enkel :

' heeft u snel internet via kabel of ADSL? '

en if ja : ' Welkste internet provider hebt u ? '

+ dat van de krant komt uit telenet basis zelf, moesten ze zelf zeggen dat ze massaal wat klantjes kwijt zijn voor hun i-net verbinding, zouden ze hun eigen ondermijnen.

Of zou jij zelf zeggen

: Ja , mijn vlees heeft al veel mensen ziek gemaakt, maaaaaar ik heb nog steeds een paar vaste klanten?

neen toch??

jij zou toch zelf zeggen :

: Jaja, ik heb enorm wat klanten, iedereen vind mijn vlees het beste dat ze al geproefd hebben, weinig tegenvallers en mijn klanten komen steeds meer terug!

Wat klinkt het best, denk je?? :ironic:

Japser

Legacy Member
_DM_ zei:
Same here, imo zijn er al veel betere alternatieven, maar ouders moeten nog mee willen ook he :ironic:

ge moe hun gewoon zegge da da geen geld kost :)
da lukt bij mij toch
en zeg ook, ik zal wel alles doen

eniac

Legacy Member
Time^- zei:
Dit is wel héél tegenstrijdig met wat ik overlaatst op de Standaard las:

Dat slaat natuurlijk op zowel telefonie, TV als internet, terwijl de threadstarter het enkel over internet heeft.

Ik neem mezelf als voorbeeld. Ik heb televisie via Telenet, maar internet via Dommel. Ik hoor dus bij de "nieuwe klanten" uit het artikel van de Standaard, terwijl ik onder "andere providers" val bij de threadstarter.

Dr.White widow

Legacy Member
internet valt hier ook snachts regelmatig eens weg, DIT KAN NIET!!!!!!!!

Varathx

Legacy Member
Niet echt klachten over , maak kvin wel dat ze : of hun prijs wat goedkoper mogen maken of dat ze hun DL limiet wat mogen verhogen. Wat kan je nu nog doen met 10G DL als de demo's alleen al tot 1GB groot worden?

KN-StrideR

Legacy Member
telenet is gewoon:

1) Te duur
2) Te weinig limiet
3) Volumepacks (schandelijk dit) zijn te duur
4) Te duur
5) Te duur
6) Te duur
7) netwerk laat soms te wensen over

Vooral TE duur. Ja ik zit bij telenet... waarom? omdat ik geen vaste telefoon heb (moet het nog helemaal laten installeren als ik naar ADSL wil) daarom dat ik blij zal zijn als dat eindlus monopolie van telenet wegvalt.

$anka

Legacy Member
op zich hebbek er ni echt klachten over telenet. zijn er jaren al klant van. al weet ik wel dat er op dit ogenblik betere providers zijn. telenet blijft steken op het punt waar ze al lang op zitten. ze veranderen wel wat dingen (snelheid enzo), maar de belangrijkste zaken (limieten ed.) doen ze niks aan.

en tja, prijs gezien vragen ze teveel voor hetgeen ze aanbieden

svendevil

Legacy Member
Ik ga mij hier niet over uitspreken, ik weet beter...
Derbij der is wel een reden dat er op deze moment wat problemen zijn op het netwerk van telenet. Ze zijn er mee bezig om de internetsnelheid te vervijfvoudigen.

50Mbit voor expressnet
100Mbit voor expressnet turbo

Dan gaat er wellicht ook wel wat veranderen aan de downloadlimieten en de prijzen gaan niet stijgen. Alleen door indexering miss.

Derbij, alleen de gamers zitten te zagen over hun downloadlimieten maar ja... als je jezelf een gamepc kan permiteren neem dan ook internet dat bedoeld is voor gamers zoals de Turbo of expressnet plus bijvoorbeeld.

mathieu

Legacy Member
met cijfers kunde alles bewijzen,

kheb ier allen dig tv van telenet ben alsan pro adsl geweest en zal alsan zo blijven

maar kheb idd al nen hoop klachten gehoord van mensen met telenet, voooral over limiten en prijs
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan