Archief - Telenet datalimiet...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

COOLKILLer

Legacy Member
Ik weet ni hoe het met de rest van jullie zit maar
ik heb eens zitten uittellen hoeveel dat gewoon gamen tegenwoordig inneemt van de telenet datalimiet.

Battefield 2:
32 spelers servers gebruiken omgeveer 80kbits down en 20kbits up

down: 80kbits is 10 kB/s
10 kB/s voor 1 uur = 36 mB
4 uur per dag = 144 mB
7 dagen per week = 1008 gB
1 maand (30 dagen) = 4320 mB

up: 20kbits is 2,5 kB/s
2,5 kB/s voor 1 uur = 9 mB
4 uur per dag = 36 mB
7 dagen per week = 252 mB
1 maand (30 dagen) = 1080 mB

Conclusie is dus dat er nog maar 5680 mB download en 920 mB upload overblijft voor alles andere internet taken.
Stel dus nog eens dat je nu en dan eens een demo van internet haalt en nog redelijk wat mailed enz... (laten we maar zwijgen over al de illigale download praktijken die iedereen doet)

Hier uit volgt dus dat telenet toch wel eens dringend mag zorgen voor wat meer capaciteit want nu is het echt nodig, en met de opkomst van digitale media zal de vraag naar een hogere of zelfs geen limiet nog groter zijn!

Ik weet dat telenet pas de limiet verlegd heeft maar dat is zo weinig geweest dat het eigelijk niet veel heeft geholpen!

(Al deze berekening zijn maar voor 1 pc, de meeste mensen hebben er meer dus is de limiet verschuiving zeker nodig)

Wat is jullie mening hier over? Iemand een idee voor deze kwestie op te lossen?

COOLKILLer

Legacy Member
ja boeie, dat het de zoveelste thread erover is wil niet zeggen dat het niet meer moet vermeld worden!


ADSL is een pak trager, is er geen snelle kabel ofzo zonder limiet?

*Bios*

Legacy Member
als je 4uur per dag zit te gamen is 42euro per maand niet veel voor een hobby..

maar idd neemt niet weg dat telenet ons zwaar int zak zet tegenover andere providers (zeker in andere landen).

en een oplossing ligt niet voor de hand..

freeza

Legacy Member
*Bios* zei:
als je 4uur per dag zit te gamen is 42euro per maand niet veel voor een hobby..

maar idd neemt niet weg dat telenet ons zwaar int zak zet tegenover andere providers (zeker in andere landen).

en een oplossing ligt niet voor de hand..

4u/dag gamen is er ten eerste al zwaar over ook :p (imo :unsure: )

pak u een betere provider (dsl), met die snelheid van telenet ben je toch niks...

chosen1

Legacy Member
ik klaag niet want wij hebben een telenet top pack en kheb nog nooit over die limiet gezeten!

toen we nog telenet expressnet hadden ging ik wel bijna elke maand over mijn limiet :p

EternalSilence

Legacy Member
der zijn zker providers van internet
die minder kosten, miss niet even snel, maar een veel hogere datalimiet heeft

ik vrees dat hier dus ook rap een slotje op komt
ze kunnen het spijtig hier niet verdragen als we over dit beginnen te discussieren :p

tjah..
tis ook het telenet forum

je moet maar eens zoeken achter andere providers
probleem is dat belgacom en telenet alle leidingenhebben voor internet in dit land
en dusja.. buitenlandse bedrijven mogen dan huur gaan betalen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan