Archief - Te weinig dataverkeer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fromalk

Legacy Member
Hallo allemaal,

deze topic is eerst en vooral niet bedoelt over eht feit dat belgen te weinig dataverkeer krijgen enz, maar k zit met een kleine opmerking over de verkregen datalimiet van telenet.

Wij zijn al enkele jaren klant bij telenet, hebben altijd dat abbonement gehad met 10gb dataverkeer en daarbij hadden wij dan alle extra volume blokken, waarbij we vervolgens nog eens gemiddeld 20€/maand dienden bij te betalen voor nog extra overgebruik.

Nu hebben we gisteren telenet expressnet turbo genomen, gaat inderdaad wel stukken sneller maar daar is het niet echt om te doen, buiten de upload dan welliswaar...

Nu op de telenet website staat:
http://www.telenet.be/nl/thuis/internet/producten/index.page
http://www.272.be/stijn/tng/telenet_verkeer.gif

35Gb dataverkeer > 35 * 1024 = 35840mb
wanneer ik echter in mijn beheerpaneel ga kijken krijg ik slechts 30720mb, dat is dus een goede 5100Mb te weinig...
zijn er nog mensen die dit hebben opgemerkt? En wat valt hier aan te doen, ik betaal tot slot wel voor 35gb standaard te hebben :naughty:

Alvast bedankt

Epyon

Legacy Member
Moest je het nog niet kennen: nachtsurfen, een redelijk handige oplossing voor de krappe limieten :) . Telenet geeft er iig niet veel gerucht aan tho.

krisse5844

Legacy Member
Epyon zei:
Moest je het nog niet kennen: nachtsurfen, een redelijk handige oplossing voor de krappe limieten :) . Telenet geeft er iig niet veel gerucht aan tho.

En moest het dan nog werken ! Ik heb al meermaals metingen gedaan en nachtsurfen wordt gewoon aangerekend aan VOLLE POT ! Dus niks te nachtsuren !

Greetz krisse...

Robinvv

Legacy Member
krisse5844 zei:
En moest het dan nog werken ! Ik heb al meermaals metingen gedaan en nachtsurfen wordt gewoon aangerekend aan VOLLE POT ! Dus niks te nachtsuren !

Greetz krisse...

Tja..

Shit happens, zeker bij Telenet, dat moet ge er dan maar bij nemen :lol:
En ik spreek uit ervaring, zijn er ook meer dan 4 jaar bij geweest.

GaMe®

Legacy Member
Epyon zei:
Moest je het nog niet kennen: nachtsurfen, een redelijk handige oplossing voor de krappe limieten :) . Telenet geeft er iig niet veel gerucht aan tho.

Inderdaad. En bij adsl bestaat dit niet.
Ik maak hier heel veel gebruik van.

Anoniem04

Legacy Member
krisse5844 zei:
En moest het dan nog werken ! Ik heb al meermaals metingen gedaan en nachtsurfen wordt gewoon aangerekend aan VOLLE POT ! Dus niks te nachtsuren !

Greetz krisse...

Toch alleen bij u hoor :p

Ik hebn hier deze morgen nog een bestand van 3.5 gb binnengehaald, terwijl al 80 procent telemeter had, ik heb dus 10 gb. En ik ben nog altijd niet op smallband :)

dJeez

Legacy Member
Dillyracer zei:
Toch alleen bij u hoor :p

Ik hebn hier deze morgen nog een bestand van 3.5 gb binnengehaald, terwijl al 80 procent telemeter had, ik heb dus 10 gb. En ik ben nog altijd niet op smallband :)
Niet alleen bij hem hoor, PUB (of TIK, whatever suits you) zou daar meer over moeten weten.

LSDsmurf

Legacy Member
Er zijn volgens PUB idd problemen met "Mijn Telenet":

- men ziet de hoofdgebruiker als subgebruiker staan waadoor men bijna buitengesloten wordt van de eigen account;
- verschillende foutmeldingen bij het activeren van webspace;
- een niet-werkende 'redirect' pagina, waardoor de gebruiker die zijn limiet bereikt heeft niet kan kiezen om op smalband verder te surfen;
- Telemeters die nacht en dag-surfen niet uit elkaar kunnen houden;
- Telemeters die sinds 1 januari 2007 het verbruik niet meer tellen.

Daarnaast zijn er nog enkele "long standing issues", zoals bijvoorbeeld de spamfilter die altijd opnieuw op "verwijderen" springt bij wijzigingen in e-mail instellingen of aliassen, wat niet alleen zeer vervelend is, maar ook een risico op verlies van e-mails inhoudt. Onze tests wezen immers uit dat de spamfilter zeer regelmatig last heeft van false positives.

Tenslotte staan er al geruime tijd niet werkende links in de de Telenet Antivirus rapportjes die de klanten toegemaild krijgen.

http://pub.telenet.be/pub/nieuws/mijn_telenet_zit_met_serieuze_kater_na_de_feestdagen

Edit:

Om je in de toekomst een nog betere service te verlenen, voert Telenet verbeteringswerken aan zijn systemen door. Hierdoor zullen de functionaliteiten van Mijn Telenet niet beschikbaar zijn van zaterdag 27/01 19u tot zondag 28/01 13u.

Misschien zijn ze die problemen nu aan het oplossen :p

krisse5844

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Er zijn volgens PUB idd problemen met "Mijn Telenet":



http://pub.telenet.be/pub/nieuws/mijn_telenet_zit_met_serieuze_kater_na_de_feestdagen

Edit:



Misschien zijn ze die problemen nu aan het oplossen :p

PapaGanz zei:
Ga dan klagen hé kerel, dat werkt bij vrijwel iedereen :p

Let's hope ! Want zo'n opm. van alla " WA KOMDE GIJ IER ZAGEN , ZAGEVENT en etc , vindt ik dus ongepast... Ik heb zelfs na zo een opmerking de entensie niet meer gehad om mij te bewijzen van de problemen van nachtsurfen die te vinden zijn op PUB ( www.tik.be) . Daar ben ik ook reeds actief op dit forum !

Maar nu zie je het hé ! Daar staat een topic vol met klachten van nachtsurfen . En klaagt er daar iemand van " weeral een zaag/ jank topic / antwoord. Nee. Maar blijkbaar hier weer wel. Ik ga er niet véél woorden meer aan vuil maken . Sommigen kunnen blijkbaar niet laten van commentaar te geven op gestarte topics of antwoorden ...

Greetz krisse

PapaGanz

Legacy Member
Ja hallo, 't is hier dan ook niet het PUB forum :).
Ken uw fora jongen!

Anoniem04

Legacy Member
krisse5844 zei:
Let's hope ! Want zo'n opm. van alla " WA KOMDE GIJ IER ZAGEN , ZAGEVENT en etc , vindt ik dus ongepast... Ik heb zelfs na zo een opmerking de entensie niet meer gehad om mij te bewijzen van de problemen van nachtsurfen die te vinden zijn op PUB ( www.tik.be) . Daar ben ik ook reeds actief op dit forum !

Maar nu zie je het hé ! Daar staat een topic vol met klachten van nachtsurfen . En klaagt er daar iemand van " weeral een zaag/ jank topic / antwoord. Nee. Maar blijkbaar hier weer wel. Ik ga er niet véél woorden meer aan vuil maken . Sommigen kunnen blijkbaar niet laten van commentaar te geven op gestarte topics of antwoorden ...

Greetz krisse

Wie heeft er hier dan zo belachelijk gereageerd zeg, ruk alles ineens uit de context eh.

krisse5844

Legacy Member
Jaja t'is al goed ! :D

Ik zal me er maar bij neerleggen ... :niceone:

Greetz krisse

Gothrek

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Er zijn volgens PUB idd problemen met "Mijn Telenet":
- Telemeters die sinds 1 januari 2007 het verbruik niet meer tellen.

dit vind ik niet echt een probleem :)

Tyfius

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Misschien zijn ze die problemen nu aan het oplossen :p
Da's tegenwoordig elk weekend dat die telemeter uit ligt, en elke week heb ik meer en meer last...

guanche

Legacy Member
Keb een provider gevonden waarbij je hetzelfde betaalt als voor Telenet express turbo plus, even snel is en je geen datalimiet hebt.
Namelijk Chello
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan