Archief - Taxi @ Leuven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GaMe®

Legacy Member
Hallo,

Dinsdag moet ik rechtstreeks na school de trein naar Leuven nemen.
Als ik daar aankom zou ik een bus naar Bierbeek moeten nemen. (9 km verder) Maar dan kom ik helaas te laat aan op mijn bestemming.

Heeft iemand een idee wat het tarief is om een taxi te nemen voor 1 persoon?
Ik heb geen ervaring met taxi's en ik weet dus niet hoe dat in zijn werk gaat.

Kan ik daarna (2u later) ook gewoon teruggebracht worden? Hoe gaat dat allemaal in zijn werk?

Iemand die mij wat wijzer kan maken? :)

exo

Legacy Member
Dat varieert natuurlijk wel een beetje de prijzen.

Maar hier in Turnhout betalen we overdag 1€ de km en 's nachts (vanaf 20h is dat denk ik) 2€ per km en een instappremie van gemiddeld 5€ (varieert auto - busje)

De taxi laat je best geen 2 uur wachten (kost je massa's geld) maar je bestelt er gewoon een nieuwe wanneer je moet terug vervoerd moet worden.

GaMe®

Legacy Member
exo zei:
De taxi laat je best geen 2 uur wachten (kost je massa's geld) maar je bestelt er gewoon een nieuwe wanneer je moet terug vervoerd moet worden.

Moet je dan ook de kosten betalen van het aantal km die de wagen doet wanneer hij naar je bestemming rijdt als hij je komt ophalen?
Of alleen van het moment dat je in Bierbeek opstapt tot in Leuven?

GaMe®

Legacy Member
Ulixes zei:
Geen idee, maar is de bus geen optie voor de terugreis :p ?

Die vertrekt te vroeg, waardoor ik de bus een uur later kan nemen, maar dan heb ik geen trein meer naar huis. :)

Chalk

Legacy Member
Er staan ALTIJD wel een paar taxi's klaar als je het station uitkomt. :)
Dus een van deze kan je alvast nemen.
Voor de rest kan ik je niet helpen.

zjatkop

Legacy Member
efkes bellen naar die bedrijfkes en vragen hoeveel da kost (works for hasselt anyways :p)

nTFs

Legacy Member
En dan moet je nog geluk hebben dat je een goede taxichauffeur hebt.
Iemand met veel ervaring dus.
Ik ben ook zo eens in Brussel in een taxi gestapt en het duurde serieus lang eer hij zijn mappen de straat had gevonden. Toen maar uitgestapt. Ik hou niet zo van amateurs en al zeker niet als het om mijn geld gaat.

Phil

Legacy Member
GaMe® zei:
Moet je dan ook de kosten betalen van het aantal km die de wagen doet wanneer hij naar je bestemming rijdt als hij je komt ophalen?
Of alleen van het moment dat je in Bierbeek opstapt tot in Leuven?

Normaal gezien moet ge enkel het traject betalen dat gij zelf doet. Dus niet de chauffeur z'n traject naar uw locatie.

(wel, zo is het toch in het buitenland)

GaMe®

Legacy Member
nTFs zei:
En dan moet je nog geluk hebben dat je een goede taxichauffeur hebt.
Iemand met veel ervaring dus.
Ik ben ook zo eens in Brussel in een taxi gestapt en het duurde serieus lang eer hij zijn mappen de straat had gevonden. Toen maar uitgestapt. Ik hou niet zo van amateurs en al zeker niet als het om mijn geld gaat.

Werkt een taxichauffeur dan niet met gps?
Ik ga gewoon een taxi aanspreken aan het station denk ik.
Maar heeft dan niemand een idee van tarieven?

Emerxill

Legacy Member
Nachttarief Leuven-Hasselt = 125 eur (al een paar keer te taxi genomen voort werk om thuis te geraken)
Dus ik gok dat dat voor Tongeren een gelijkaardige prijs moet zijn. Dagtarief wellswaar aangezien Tongeren een paar afritten verder is :)

nTFs

Legacy Member
GaMe® zei:
Werkt een taxichauffeur dan niet met gps?
Ik ga gewoon een taxi aanspreken aan het station denk ik.
Maar heeft dan niemand een idee van tarieven?

Dit is dan al wel lang geleden.
Toen was de gps nog niet echt doorgebroken.

ComputerVISTA

Legacy Member
De laatste job waar ik voor aangenomen was (en laten schieten heb) was taxichauffeur in Antwerpen en dat was met GPS hoor.

russian

Legacy Member
Niet lang geleden taxi in Gent, naar een plaats in Gent, en die wist het niet onmiddellijk zijn (en ook geen gps omg).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan