Archief - Tanden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

arbiter

Legacy Member
KIA_Killer zei:
Mag ik vragen waarom je zoveel tanden weg moest laten doen en 'nieuwe' laten zetten?
Je hoeft hier natuurlijk niet op te antwoorden als het misschien genant is ofzo.

de reden is doordat ik bij mijn geboorte met zuurstoftekort kampte, ze hebben dus zware medicamenten gegeven en dat kon een nadelig effect hebben op iets, bvb de hersenen of kromme benen of zoiets dus ook op mijn tanden...daardoor en doordat mijn fucking ouders me ze nooit hebben leren deftig verzorgen of tandarts te bezoeken waren die sinds men 12e of 13e allemaal aant wegrotten(of toch de meesten) ik heb echter nog het 'geluk' dat onderaan mijn meeste tanden nog stevig en mooi rechtstaan waardoor de onderste plak op mijn tanden kan klikken zo zit dat wat vaster...je begrijpt al dat ik vaak te kampen had met absessen of als er koude wind inkwam ik steeds pijn had. ook als ik naar school enzo moest constant uitgelachen geweest ahja je leert ermee leven. tot mijn huidige vriendin me meenam naar haar tandarts en die me alles een deftig uitlegde zonder mij eens pijn te doen. De meeste anderen waar ik eens geweest ben met mijn nicht ofzo zaten in die gaten(zeg maar kraters) met hun materiaal om te kijken of het wel echt pijn deed ofzo. er was er zelfs ene hier die me zei ja in zo een vuile mond werk ik niet! dusja in augustus geopereerd geweest en nu heb ik eindelijk eens een mooi gebit!het heeft me wel meer dan 2000 euro gekost maarjah zo verder gaan kon niet, ik kon op mijn rechterkant al niet meer eten en links en int midden begon het ook al slechter te worden, het eerste wat tandarts me zei was,'jah das allemaal per total' ik wist dus direct hoelaat het was. die draaide er tenminste nie rond. kortom im happy :)

arbiter

Legacy Member
hehe ja kun je wel stellen ja :) we zijn ondertussen ook al 2j samen dus ze had er al mee leren leven dak slecht gebit had. maar toen ze merkte dak meer en meer pijn had sleurde ze me bijna mee:D

infectedsilence

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Ik bijt ook regelmatig stukken van mijn tanden, daar wordt gewoon iets opgezet, valt absoluut niet op :)
(Hangt natuurlijk wel af hoe groot het stuk is :p) Maa rik heb toch al redelijke stukken deraf gebeten en ik weet zelf niet meer welke tanden bewerkt zijn en welke niet :)

Same here.
Voorste tanden zijn zo dun da ge der werkelijk door kunt kijke :)
Draag nu wel snachts een nachtbeugel ma die hebk ook al paar keer kapot gebeten, heb nu één van rubber ipv hard plastiek.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ik heb ook zo'n nachtding, maar ik gebruik da ni :s
Wel heel stout van mij, maar ik merk er zelf niks van, dus das precies zo overbodig :D

koekoek

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Ik heb ook zo'n nachtding, maar ik gebruik da ni :s
Wel heel stout van mij, maar ik merk er zelf niks van, dus das precies zo overbodig :D

wacht maar, heb hier nog heel mooi foto's in menne cursus staan over tandenknarsen... Verzorg je gebit, een vals gebit is allesbehalve zo comfortabel als je orginele tanden!!

^MystiQ

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:

Mijn ma draagt ook zo een rubberding snachts, je moet dat een beetje tijd geven voor aleer zoiets went .. Na een tijdje kan je zonder problemen slapen met da ding in je mond en blijven uw tanden tenminste volledig :p

-RaZoR-

Legacy Member
ik had dat ook. 7 jaar geleden ben ik op school ferm gevallen en gevolg: 2 voorste tanden voor de heflt afgebrokkeld.

Nu, de tandarts heeft dit gewoon terug mooi geplamuurd en die 2 tanden ontzenuwd (warme dranken drinken was megapijnlijk voor mij)

Normaal moest ik al 2 jaar valse tanden erin hebben steken, maar van zolang dit niet nodig is doe ik het niet (valt toch nog onder schoolverzekering tot men 24ste, dus klaat het sowiezo nog doen, maar als het nu nog niet nodig is doe ik het nog niet)

arbiter

Legacy Member
koekoek zei:
wacht maar, heb hier nog heel mooi foto's in menne cursus staan over tandenknarsen... Verzorg je gebit, een vals gebit is allesbehalve zo comfortabel als je orginele tanden!!

das inderdaad waar ja :) comfortabel is anders:) maar een keer je het gewend bent kan je wel de meeste dingen eten ermee. in mijn geval is dat snel gaan wennen en ik eet er nu met gemak steak met frieten enzo mee :)

Sephiroth

Legacy Member
ik heb zoiets raar ><
mijn vader heeft echt gele en verotte tanden (vraag me niet waarom, hij verzorgde ze gewoon niet i guess :s) en mijn moeder glanzend witte en enorm sterke tanden
nu heb ik de sterke tanden van mijn moeder (nooit blokjes gehad, of gaatjes...) maar dan wel de gele tint van mijn vader geerfd >< en kmag ze dan nog zoveel wassen of ik wil da ga nie weg
als ik eens geld over heb laat ik ze bleachen :p

cram

Legacy Member
arbiter zei:
Het heeft me wel meer dan 2000 euro gekost

Ik heb een vals boven en een vals beneden al 10 jaar en het heeft me niets gekost.
De man van 1 van men nichten maakte die.
Maar is er al een paar jaar mee gestopt mee gestopt
Ik moet ze niet plakken of klikken ze passen goed en ik kan er alles mee eten wat ik vroeger at.

KIA_Killer

Legacy Member
Sephiroth zei:
ik heb zoiets raar ><
mijn vader heeft echt gele en verotte tanden (vraag me niet waarom, hij verzorgde ze gewoon niet i guess :s) en mijn moeder glanzend witte en enorm sterke tanden
nu heb ik de sterke tanden van mijn moeder (nooit blokjes gehad, of gaatjes...) maar dan wel de gele tint van mijn vader geerfd >< en kmag ze dan nog zoveel wassen of ik wil da ga nie weg
als ik eens geld over heb laat ik ze bleachen :p

Tip ex in de winkel :doc:

Boom stam

Legacy Member
Ze hebben er bij hem dus gwn 2 stukken "aangeplakt", zieter hetzelfde uit als daarvoor met dezelfde kleur!
Heb wel niet gevraagd naar prijs ..

The Frak

Legacy Member
Nfsuplayer zei:
ik had dat ook. 7 jaar geleden ben ik op school ferm gevallen en gevolg: 2 voorste tanden voor de heflt afgebrokkeld.

Nu, de tandarts heeft dit gewoon terug mooi geplamuurd en die 2 tanden ontzenuwd (warme dranken drinken was megapijnlijk voor mij)

Normaal moest ik al 2 jaar valse tanden erin hebben steken, maar van zolang dit niet nodig is doe ik het niet (valt toch nog onder schoolverzekering tot men 24ste, dus klaat het sowiezo nog doen, maar als het nu nog niet nodig is doe ik het nog niet)

Zelfde situatie bij mij; alleen iets langer geleden (10j ofzo).
Een paar maand geleden terug een stukje afgebroken van wat er x jaar geleden opgemetseld was, nu ga ik na de examens afspraak maken om een kroon te laten plaatsen. De tandarts zei dat dit normaal nog onder de schoolverzekering viel (levenslang zelfs volgens hem), maar voor alle zekerheid toch nog eens contact opnemen met de school just to be sure.
Niet dat ik het niet zou laten doen als ik het zelf zou moeten betalen. Ik stoor mij er echt enorm hard aan. Iedereen zegt altijd dat dat niet opvalt, maar zelf weet ge natuurlijk perfect waar het probleem zit en dan is het al wat moeilijker om ernaast te kijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan