Archief - Tandarts en tanden...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Hey,

Ben na last te hebben van mijn tanden en bijgevolg hoofdpijn te hebben, naar de tandarts geweest. Het bleek dat mijn tand langst boven juist voor mij weggehaalde wijsheidstand getrokken moest worden. Met veel wikken en wegen kwamen de stukke er uiteindelijk uit.

Nu het is al jaaaaren geleden dat ik nog eens bij de tandarts was geweest en nu kom ik thuis en ben ik eigenlijk vergeten te vragen waar ik rekening mee moet houden.

Een vriend van me heeft me overtuigd van mee naar Carré te gaan maar is dat wel een goed idee met een getrokken tand of maakt dat niet echt iets uit?

En qua eten?

WolCoM

Legacy Member
Ik veronderstel dat ge toch beter oplet met alcohol enzo. Maar geen idee eigenlijk, zelf nog niet het geluk gehad een tand te mogen laten trekken. ;)

Tyken

Legacy Member
WolCoM zei:
Ik veronderstel dat ge toch beter oplet met alcohol enzo. Maar geen idee eigenlijk, zelf nog niet het geluk gehad een tand te mogen laten trekken. ;)


alcohol verdooft jong ^^

nee, wat ik zeker zou doen is mijn mond af en toe spoelen met "iso-betadine"-mondwater als ge da in huis hebt. zo vermijd je infecties en dergelijke.

sink

Legacy Member
gene zever, ik heb een paar jaar geleden m'n bovenste-rechter-wijsheidstand laten trekken op een vrijdagavond, en de dag erna heb ik m'n normale hoeveelheid zaterdagavond-alcohol binnengespeeld..

maw, ik had daar totaal geen last van..

BuffaloKampioen

Legacy Member
Gromme zei:
Hey,

Ben na last te hebben van mijn tanden en bijgevolg hoofdpijn te hebben, naar de tandarts geweest. Het bleek dat mijn tand langst boven juist voor mij weggehaalde wijsheidstand getrokken moest worden. Met veel wikken en wegen kwamen de stukke er uiteindelijk uit.

Nu het is al jaaaaren geleden dat ik nog eens bij de tandarts was geweest en nu kom ik thuis en ben ik eigenlijk vergeten te vragen waar ik rekening mee moet houden.

Een vriend van me heeft me overtuigd van mee naar Carré te gaan maar is dat wel een goed idee met een getrokken tand of maakt dat niet echt iets uit?

En qua eten?

Ge kunt ook naar Carré gaan en wat water drinken,hé! Moest alcohol al pijn doen? Denk het niet eerlijk gezegd :p

En in de Carré hebben ze van dat lekker plat water, zo da blauw fleske! :p

Gromme

Legacy Member
Ja nee, t'zit zo dat ik een jaar geleden mijn vier wijsheidstanden heb laten trekken en een week erop snachts werd ik wakker en had ik bloed in mijn mond. Wat was er nu gebeurd... Dat wondje was terug open gegaan en was blijven bloeden en moest daarop naar spoed (niet moeten maar snachts in alle 'paniek'), na daar dan nog eens een hele tijd te hebben gezeten, bleek dat ik daar een infectie had opgelopen. Daarom dat ik er een beetje vrees voor heb.

Jumping Chicken

Legacy Member
Over het algemeen vertraagt alcohol wel de wondheling dus je kan jezelf misschien best een avondje rustig houden :)
Ook roken is absoluut geen goed idee maar ik weet niet of je dat doet natuurlijk.

Gromme

Legacy Member
Ik rook niet, en ben eigenlijk niet van plan te drinken. Maar het kan dus wel dat die wonde wel een tijdje blijft bloeden dan?

CyberLama

Legacy Member
Alcohol na een operatie wordt bij mijn weten meestal afgeraden wegens mogelijke bijwerkingen met de pijnstillers. Als je die niet neemt zie ik weinig problemen...

Gromme

Legacy Member
En ik moet ook niet direct schrik hebben van infecties ofzo, ik bedoel als ik niet drink en niet rook? Wat ik in het ziekenhuis na uren er te zijn, wel heb gekregen.

FroFro

Legacy Member
@Tyken, raadt gij die nu aan van isobetadine te drinken? :unsure: Of bestaat daar ook mondwater van?

Gromme

Legacy Member
Ik ben een jaar geleden geweest en dat was toen voor mijn wijsheidstanden.

Maar ik hoef me geen zorgen te maken dus....?

Hellrabbit

Legacy Member
alcohol in uw bloed zorgt er wel voor da bloedingen minder snel stoppen (dacht ik toch en ik spreek ook uit ondervinding eigenlijk :p)

dus als ge het dan voor hebt ... maar ja, dan hebt ge natuurlijk evenveel kans da ge onder nen tram gaat terechtkomen

Gromme

Legacy Member
Heb dus de beslissing genomen om niet uit te gaan maar rustig thuis te blijven. Het bloeden is onderwijl nog niet gestopt maar wel geminderd. Ik heb geen zin om te gaan slapen eigenlijk onder deze omstandigheden.

Ook heeft een vriend van me (die in het tandheelkundige beroept) en mijn vader me gezegd dat ik mijn mond moest spoelen met water met daarin zout.

Gromme

Legacy Member
Welk deel? Dat van het zout? Naar't schijnt zou dat 'ontsmetten' en zou het er ook voor zorgen dat de wond 'sneller' geneest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan