Archief - Stopzetting contract proximus smile

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GvR

Legacy Member
Dunno of deze topic hier past maar wou het toch even vragen.

Ik heb in juli getekend voor een proximus smile abo. 10€ per maand. In september ben ik beginnen werken en via het werk overgeschakeld naar mobistar business. Een week later krijg ik een factuur van proximus van 135€.

Heb al gebeld naar proximus, dit zou dus een opzegvergoeding zijn omdat het contract voor een jaar is en ze weigeren er iets aan te doen. Ik kan ook niet betalen en de belwaarde op een ander nr zetten. Weet iemand of dit legaal is die contracten voor een jaar of heeft iemand een ongeveer zelfde ervaring ? Op mijn werk zeggen ze gewoon niet te betalen aangezien het niet legaal zou zijn maar ondertussen komen de herinneringen al toe etc.

GaMe®

Legacy Member
Ja, dat is legaal wat ze doen.

Heb een paar dagen geleden eens de kleine letterkes gelezen op mijn proximus factuur.

Er staat dat als je je abonnement vroegtijdig opzegt, moet je het resterende bedrag dat je normaal had moeten betalen iedere maand + een opzegvergoeding dacht ik ineens moest betalen. :)

GvR

Legacy Member
Heb net ook dit gevonden.
http://www.vergelijking.be/nieuws_detail.php?id=267

"Indien de klant het contract van bepaalde duur opzegt vóór de vervaldag, moet de klant aan Proximus een vergoeding betalen, die het totaal bedraagt van de abonnementsgelden en de maandelijkse forfaitaire bedragen die betaald zouden moeten worden tot het einde van de aanvankelijke duur van het contract. Indien de klant dus bijvoorbeeld een contract voor 15 maanden heeft afgesloten en hij beëindigt zijn contract na 3 maanden dan moet hij het abonnementsgeld voor de overige 12 maanden betalen. "

Zal factuur enzo dan nog maar is controleren :(

EvilTwin

Legacy Member
Das toch logisch? Als je nu eens zou lezen wat je tekent zou je al heel wat minder verrassingen in de bus krijgen.

beemer

Legacy Member
Eviltwin zei:
Das toch logisch? Als je nu eens zou lezen wat je tekent zou je al heel wat minder verrassingen in de bus krijgen.

Uw beredenering is volledig correct .... MAAR ik heb ongeveer identiek hetzelfde meegemaakt zonder ooit een contract gezien of ondertekend te hebben, ik had enkel een telefonisch akkoord dat zij maandelijks een overzichtsnota zouden versturen aangaande mijn pay & go kaart. Nooit uitleg gekregen dat deze verbintenis hunnentwege daardoor zou omgezet worden naar een jaarcontract. Heb pas deze bepalingen na lang aandringen toegestuurd gekregen NADAT ik deze dienst opgezegd had, met als gevolg dat ook ik de resterende duur in één keer mocht vergoeden. Ingebrekestelling etc ... heeft allemaal niks opgebracht, ik moest en zou betalen.

Mijn advies daaromtrent ..... geef nooit mondeling toestemming via de telefoon, laat hen EERST maar eens de voorwaarden op papier opsturen, die je dan mits akkoord ondertekend terug stuurt, vooraleer je de aangeboden dienst aanvaard.

|FuRiouS|

Legacy Member
Ze zijn zo altijd bezig.
Onlangs ook eentje van promixus tegen me.
"Tis geen contractje ze......"
Dus als ik maandelijks iets getaal, en ik krijg er een factuur van is het GEEN contract?
Heb dus vriendelijk nee gezegd :p

RpR

Legacy Member
Gelukkig dat ik op het werk van smile naar proximus business ging :D

GvR

Legacy Member
Probleem is dat we normaal binnen een maand ofzo overschakelen naar proximus business :p Dus zou mss nog kunnen wachten.. pfff

Wundagore

Legacy Member
|FuRiouS| zei:
Ze zijn zo altijd bezig.
Onlangs ook eentje van promixus tegen me.
"Tis geen contractje ze......"
Dus als ik maandelijks iets getaal, en ik krijg er een factuur van is het GEEN contract?
Heb dus vriendelijk nee gezegd :p

je hebt ook pay & go waarbij je elke maand een vast bedrag krijgt maar niet gebonden bent.( vrij om van operator over te stappen ) dus technisch gezien geen contract...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan