Archief - Stimulatie concetratie...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lospeed

Legacy Member
Hallo

Ik vroeg me af of er manieren bestaan om je concentratie tijdens sport of studeren ofzo te kunnen stimuleren ??

reen

Legacy Member
Voldoende slapen, op tijd pauzeren, genoeg drinken, gezond eten. Dat zijn denk ik de enige (natuurlijke) middeltjes. Je kan ook naar de pillen grijpen :p

NSA.Rhinox

Legacy Member
Reen is nog twee zaken vergeten: gemoedsrust en een zekere spanning om optimaal te kunnen presteren.

SenSeY

Legacy Member
reen zei:
Voldoende slapen, op tijd pauzeren, genoeg drinken, gezond eten. Dat zijn denk ik de enige (natuurlijke) middeltjes. Je kan ook naar de pillen grijpen :p

Idd, vooral tijdens de examens is het belangrijk om op tijd te gaan slapen en gezonde rustpauzes te nemen (sport is echt de beste "ontspanning")
Ikzelf neem rilatine voor de concentratie, maar dat is omdat ik zowat ADD heb (een aandachtstoornis).

chosen1

Legacy Member
Lospeed zei:
gemoedsrust ???

gemoedsrust als in niemand vermoord hebben en daar aan zitten te denken enz :p


OT: volgens mij kunt ge met de nodige motivatie voor het leren van een bepaald deel leerstof al ver geraken!

superbus

Legacy Member
Ja ok, met motivatie lukt het beter, maar als je die niet echt hebt wordt het moeilijk he :p

Gentille

Legacy Member
Regelmatig eens ontspannen en niet denken aan het studeren en of sporten. Gewoon tot rust komen is waarschijnlijk het meest natuurlijke middel om je zelf terug op te laden om opnieuw te kunnen beginnen.

Stabby

Legacy Member
Omega-3 supplementen (3-4 per dag). Je zal wel 2 weken moeten wachten voor je het verschil merkt, maar het werkt.

PureFun

Legacy Member
Wil is het enige wat je nodig hebt zolang je geen 3 nachten slaap mist. En natuurlijk wat add medicatie aangezien het tegenwoordig de trend is om add te hebben (adhd dan weer niet want dit is moeilijker te faken).

?therapy?

Legacy Member
Sp0on zei:
Is nie altijd mogelijk. Je hebt zo van die vakken die je er moet bijnemen buiten je eigen wil & interesse. Dit dan in het voorbeeld van school :p

Enfin, zet u in een rustig hoekje & sluit u ogen en maak u gedachten leeg. En focus dan op je doel?

Mithrandix

Legacy Member
PureFun zei:
Wil is het enige wat je nodig hebt zolang je geen 3 nachten slaap mist. En natuurlijk wat add medicatie aangezien het tegenwoordig de trend is om add te hebben (adhd dan weer niet want dit is moeilijker te faken).

maar als je relatine krijgt als niet ad(h)d-patiënt word je nog slomer dan anders

Stabby

Legacy Member
Rilatine is niet gezond voor lange tijd. Misschien als je examens hebt ofzo, maar als je altijd beter wil presteren is het niet aan te raden. Na 3 weken ofzo mindert het effect enorm, althans zo ervaar ik het. Het kreeg na lang gebruik zelfs een omgekeerd effect op mij, ik werd depressief en kreeg zelfmoordgedachten hoewel daar weinig reden voor was.

Arifiene

Legacy Member
Noten...
na 5 dagen voelt ge u een eekhoorn, but hey, if it helps...

deyoeri

Legacy Member
Arifiene zei:
Noten...
na 5 dagen voelt ge u een eekhoorn, but hey, if it helps...

Ik was een tijd verslaafd aan die zogenaamde "studentenhaver" en idd, na nen tijd voelt ge u als een eekhoorn.

Mja, concentratieproblemen...k heb er soms ook wel last van, maar ik zou toch maar oppassen met pillen en dergelijke. Ga hiervoor zeker maar eens naar een dokter, voor je zaken inneemt die je niet kent.
Beste middel lijkt mij idd gwn voldoende slaap, goed en voldoende slapen doet veel met een mens en zeker op het vlak van concentratie, al genoeg gemerkt bij mezelf en omgeving.

Stabby

Legacy Member
En hoe voelt een eekhoorn zich precies?

edit: laat maar, ik wist nie da het over noten ging...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan