Archief - Spammails op pandora adres?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bolteh

Legacy Member
Ik krijg sinds kort constant spammails op m'n @pandora.be e-mailadres.. Het rare is dat deze mails nooit gericht zijn aan mijn adres, maar aan die van ene "maarten.xxx" (waar xxx de achternaam is, die veranderd met zowat elke mail (ene keer sevenhans, andere keer lyers, enz).. Wat kan ik hieraan doen? Het is vrij irritant om zowat elk uur een stuk of 6 van die spammails krijgen over het al dan niet vergroten van uw geslachtsdeel met een pil of een zalfje..

Ik gebruik Thunderbird, enige wat ik heb gevonden is een berichtenfilter plaatsen waar ik dan altijd die afzenders opgeef als vereiste.. Maar das heel omslachtig en zelden krijg je 2 mails van dezelfde afzender.

GenesisX

Legacy Member
lol ik gebruik ook thunderbird en daar komen elke dag automatisch zo'n 27 mails in m'n junk terecht. Ge moet es kijken naar uw junk mail controls eh. Adaptive filter aan, spamassasin headers dinges aan, move to junk folder, etc...

Btw geen zin om mooi te gaan typen :p

Cranox

Legacy Member
Laatste 2 maand krijg ik ook elke dag spam dat niet aan mijn adres gericht is , tzijn der ntweetal per dag niet erg maar wel vervelend.

LSDsmurf

Legacy Member
Bolteh zei:
Ik krijg sinds kort constant spammails op m'n @pandora.be e-mailadres.. Het rare is dat deze mails nooit gericht zijn aan mijn adres, maar aan die van ene "maarten.xxx" (waar xxx de achternaam is, die veranderd met zowat elke mail (ene keer sevenhans, andere keer lyers, enz)..
Dat is waarschijnlijk omdat de afzender de mail stuurt naar die "maarten.xxx" en jou e-mail adres tesamen met een hoop andere adressen in het bcc veld zit.

Wat kan ik hieraan doen? Het is vrij irritant om zowat elk uur een stuk of 6 van die spammails krijgen over het al dan niet vergroten van uw geslachtsdeel met een pil of een zalfje..

Ik gebruik Thunderbird, enige wat ik heb gevonden is een berichtenfilter plaatsen waar ik dan altijd die afzenders opgeef als vereiste.. Maar das heel omslachtig en zelden krijg je 2 mails van dezelfde afzender.
Een spamfilter installeren, dat zal al een pak schelen.

EagleEye

Legacy Member
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb gewoon gezegd dat alles dat naar mijn @pandora adres gewoon direct de vuilbak in gaat (outlook rule), mensen die mij willen bereiken moeten maar mijn @telenet gebruiken... Ik weet niet waarom die pandora zo aantrekkelijk is... Ik heb wel een tijdje mijn email adres los op google gehad (door het ergens hier op het forum te posten perongeluk), wss is het daarom...

demon326

Legacy Member
Bolteh zei:
Ik krijg sinds kort constant spammails op m'n @pandora.be e-mailadres.. Het rare is dat deze mails nooit gericht zijn aan mijn adres, maar aan die van ene "maarten.xxx" (waar xxx de achternaam is, die veranderd met zowat elke mail (ene keer sevenhans, andere keer lyers, enz).. Wat kan ik hieraan doen? Het is vrij irritant om zowat elk uur een stuk of 6 van die spammails krijgen over het al dan niet vergroten van uw geslachtsdeel met een pil of een zalfje..

Ik gebruik Thunderbird, enige wat ik heb gevonden is een berichtenfilter plaatsen waar ik dan altijd die afzenders opgeef als vereiste.. Maar das heel omslachtig en zelden krijg je 2 mails van dezelfde afzender.

zet uwen spamfilter is aan inmijn telenet:D dat is een heel verschil hoor:)

KIA_Killer

Legacy Member
benny zei:
zet uwen spamfilter is aan inmijn telenet:D dat is een heel verschil hoor:)

Hier staat die aan.. en nog steeds krijg ik vaaak spam binnen hoor ;)

-etienne-

Legacy Member
't is erg tegenwoordig met al die spam. Persoonlijk vind ik wel dat gmail beste spamfilter heeft. Hotmail slechtste :)

Shyheim

Legacy Member
Ben daarstraks ook nog mijn spamfilters gaan nakijken op "Mijn Telenet", blijkbaar staan die aan... Maar ik krijg gemiddeld 5-6 spammails per dag :s


@ etienne: ik krijg bij Hotmail net NIKS van spam... :unsure:
mss omdat het een hotmail.fr-adres is ?

Dirty_Col

Legacy Member
-etienne- zei:
't is erg tegenwoordig met al die spam. Persoonlijk vind ik wel dat gmail beste spamfilter heeft. Hotmail slechtste :)

Inderdaad, er geraakt maar zeer zelden een spammail door de filter op mijn gmail :)

Holy Paladin

Legacy Member
ik krijg bij hotmail en gmail een 5tal spammails per week ..

Laurens100

Legacy Member
Ik krijg stuk of 150 spammails per week op m'n gmail, ze komen gelukkig grotendeels in de spam-map terecht zodat ik er geen last van heb, maar sindskort geraken er af en toe spamberichten in men inbox wat redelijk vervelend is :s Vroeger was de spamfilter van Gmail precies beter ....

PapaGanz

Legacy Member
Hoe langer je je e-mail adres gebruikt, hoe meer kans op spam ook ;).

Bolteh

Legacy Member
Nja, ik gebruik het enkel als officiele correspondentie en zo'n toestanden.. Ik gebruik het adres dus nooit om ergens in te schrijven voor een gratis service.

Maar, daarnet eens weesten zien, en de spamfilter bij Mijn Telenet staat dus actief (evenals Virus Scan).. Ah well.. Zal wel blijven alles filteren op bepaalde adressen :)

EagleEye

Legacy Member
Wat gebeurt er eigenlijk met de spam mails die door de Mijn Telenet filter worden tegengehouden (stel dat die filter net iets te streng is en een gewone mail doorlaat)

breez

Legacy Member
ik snap het ook niet, ik heb nog nooit ergens m'n pandora email op een site ingegeven ofzo en ik heb ook geen spyware of virussen

en toch krijg ik sinds een maand ofzo iedere dag een 2 tal spammails op m'n pandora adres die ook niet worden tegengehouden door telenet spam filter
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan