Archief - Spam Mms

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

edgar stiles

Legacy Member
Hoi, ik krijg sinds donderdag van een nummer 4015 spam mms'n. Elke keer gaat er 50 cent van mijn kaart af! Ik heb Pay & Go generation dus ik heb na 16 uur en tijdens het weekend gratis sms'n, daarom weet ik dus dat er iets niet klopt. Ik heb al 3 van die spam mms'n gekregen. Ik heb dit één keer geopend en proberen downloaden, wanneer het niet lukte en ik zag dat er geld van mijn kaart verdween heb ik het twee volgende keren gewoon verwijderd; en TOCH gaat er geld van mijn kaart!

Ik heb echter nooit ingeschreven voor beltonen van een of andere louche firma of aan die stoeme belspellekes meegedaan dus ik weet niet hoe ik aan deze spam kom!
Heeft iemand hier ervaring mee? Dank u !

gerco

Legacy Member
Morgen naar Proximus bellen en vragen of ze die nummer niet kunnen blokkeren.

edgar stiles

Legacy Member
gerdcornelis zei:
Morgen naar Proximus bellen en vragen of ze die nummer niet kunnen blokkeren.

Heb ik al 2x gedaan (gisteren en vandaag, telkens nadat ik een spam mms kreeg) Proximus "Wij vinden geen informatie over 4015 dus wij kunnen die niet blokkeren".

Nu ik heb deze morgent die mms zelfs niet geopend hé, ik zag dat van 4015 was en heb die direct verwijderd, en toch ging er nog geld van mijn kaart! Proximus antwoord daarop "ja u bent op het internet geweest dus gaat er geld van u kaart" maar die mms wordt blijkbaar automatisch gedownload en er gaat vanzelf geld van mijn kaart!

Kr|stof

Legacy Member
Ik kan bij berichtopties berichten van advertenties of anoniem uitschakelen
Kijk eens of je dat niet kan in je gsm

Project Zero

Legacy Member
Kr|stof zei:
Ik kan bij berichtopties berichten van advertenties of anoniem uitschakelen
Kijk eens of je dat niet kan in je gsm
Of, als je zoals zoveel mensen weinig tot nooit gebruik maakt van mms: gewoon wat kloten met de instellingen zodat je geen mms'en meer kan ontvangen :D

Kr|stof

Legacy Member
Project Zero zei:
Of, als je zoals zoveel mensen weinig tot nooit gebruik maakt van mms: gewoon wat kloten met de instellingen zodat je geen mms'en meer kan ontvangen :D

Is nog de beste manier denk ik :woohoo:

Cycloon

Legacy Member
Project Zero zei:
Of, als je zoals zoveel mensen weinig tot nooit gebruik maakt van mms: gewoon wat kloten met de instellingen zodat je geen mms'en meer kan ontvangen :D

Daar zat ik ook aan te denken, waarschijnlijk gebruikt ge da toch nooit, dus vraag aan proximus om mms uit te schakelen, of op uw gsm zelf doen als da lukt.

SilentSpring

Legacy Member
Ik heb in mijne gsm een optie 'advertentie's toestaan'.
Is een nokia 3220, dus de recentere gsm's zouden dat zeker moeten hebben denk ik?
Ik kan ook kiezen voor weigeren bij 'ophalen multimediaberichten' zodat hij ze niet ophaalt.

Avenger 2.0

Legacy Member
Ontvangen van MMS is normaal toch gratis? Is het dan niet de MMS zelf die betalend is (zoals die betaal sms-jes)?

VMax

Legacy Member
Avenger 2.0 zei:
Ontvangen van MMS is normaal toch gratis? Is het dan niet de MMS zelf die betalend is (zoals die betaal sms-jes)?

idd, MMS downloaden is NORMAAL volledig gratis.

(verzenden nu tijdelijk ook :woohoo:)

Rajiv

Legacy Member
Het is reclame van Proximus die je krijgt. Ik kreeg die ook 2 dagen en heb die nu onlinge geopend.
Dit stond erin:
Code:
Operator : Internationaal 
Van : +4015 
Datum : 06/12/2007
10:37 
Geldigheidsdatum: 20/12/2007 
Onderwerp:  Proximus-Info: 
 
Bericht:  
  
 



PROMO: Naast gratis sms'en kan u tussen Sinterklaas en Kerstmis ook gratis mms'en na 16u en in 't weekend als u voor min 10 EUR herlaadt binnen 31 dagen na uw laatste herlaadbeurt. 

Meer info: www.proximus.be/generation

  
 
 
 
Bijlagen:

Time

Legacy Member
Rajiv zei:
Het is reclame van Proximus die je krijgt. Ik kreeg die ook 2 dagen en heb die nu onlinge geopend.
Dit stond erin:
Code:
Operator : Internationaal 
Van : +4015 
Datum : 06/12/2007
10:37 
Geldigheidsdatum: 20/12/2007 
Onderwerp:  Proximus-Info: 
 
Bericht:  
  
 



PROMO: Naast gratis sms'en kan u tussen Sinterklaas en Kerstmis ook gratis mms'en na 16u en in 't weekend als u voor min 10 EUR herlaadt binnen 31 dagen na uw laatste herlaadbeurt. 

Meer info: www.proximus.be/generation

  
 
 
 
Bijlagen:
Heb ik al 2x gedaan (gisteren en vandaag, telkens nadat ik een spam mms kreeg) Proximus "Wij vinden geen informatie over 4015 dus wij kunnen die niet blokkeren".


Eh, ok... :unsure:

WolCoM

Legacy Member
Inderdaad, ik heb ook die mms gekregen.
Was reclame van Proximus Generation zelf over gratis MMS'en ( wat trouwens een heel amusante reclamestunt is ).

Nu moet ik wel toegeven dat ik plots 3-4€ van men belwaarde kwijt was deze week en ik totaal niet weet hoe dat kwam. ( lag niet aan de mmsen, dat heb ik meermaals gecontroleerd besides heb ik nu 0€ staan en kan ik nog mmsen sturen en ontvangen door die actie )

edgar stiles

Legacy Member
tis dus opgelost hé mensen... inderdaad stoeme reclame van proximus zelf heeft me anderhalve euro gekost
merci :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan