Archief - SMS-nummer huren/kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davyke

Legacy Member
Ik vroeg me even af waar ik meer informatie kan terugvinden rond zulke sms-nummers, die je wel vaker tegenkomt bij wedstrijden her en der. Bijvoorbeeld 'sms het geluid naar 3230' (of zoiets). Je ziet het ook meer gebruikt worden door makelaars en dergelijke.

Het is dus bedoeld om zelf zo een nummer te huren/kopen en het dan voor een eigen firma te gebruiken. Heeft iemand een link hieromtrent? Bedankt!

exo

Legacy Member
Best eens horen bij mobistar/base/proximus. denk dat zij je enkel verder gaan kunnen helpen. De kosten heirvan zal wsl van bepaalde factoren afhangen.

Davyke

Legacy Member
Ja was ik uiteindelijk ook wel van plan, maar ik vind er geen info van terug op hun sites.

Davyke

Legacy Member
Als ik daar 35% van elke sms voor krijg wil ik gerust eentje terugsturen dan. Waarvan jullie ook 35% aan mij betalen dan :D

Davyke

Legacy Member
Kost dus voor zo een abonnement een €50 per maand, waarvan je nog 70% ongeveer van elke sms kwijt bent aan derden. Hmmm... moet je toch al enkele honderden sms/maand binnenkrijgen of je hebt verlies ermee. Ik zou die vaste kost/maand liefst zo laag mogelijk houden.

Cycloon

Legacy Member
Die SMS services zijn zoiezo een zware rip-off, zelf al heb je veel gebruikers. Zij steken enorm veel geld in hun zakken zonder daar ook maar een fluit voor te doen. Het is natuurlijk wel gebruiksvriendelijk voor de klant, maar de gebruiksvriendelijkheid heeft zeker z'n prijskaartje.

Davyke

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Die SMS services zijn zoiezo een zware rip-off, zelf al heb je veel gebruikers. Zij steken enorm veel geld in hun zakken zonder daar ook maar een fluit voor te doen. Het is natuurlijk wel gebruiksvriendelijk voor de klant, maar de gebruiksvriendelijkheid heeft zeker z'n prijskaartje.


Prijzen van die abonnementen verschillen sterk wel. De ene vraagt €100/jaar + €100 opstartkosten en de andere €50/maand. Ze moeten natuurlijk administratief wel wat in orde brengen bij alle providers en hun ook uitbetalen, maar kom.

Fir3wulf

Legacy Member
kzou u eerst goe informere of daar dan wel degelijk zoveel naar gestuurd word en of je product of dienst ga aanspreken (marketing)

RaGeR

Legacy Member
sturen niet alleen br33Z4h'5 naar zo'n nummers waar ge 50cent moet betalen?

Davyke

Legacy Member
RaGeR zei:
sturen niet alleen br33Z4h'5 naar zo'n nummers waar ge 50cent moet betalen?

Tuurlijk moet ge 50Cent betalen... gratis zal hij niet komen rappen. :hug:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan