Archief - Smart reading

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pieta

Legacy Member
http://www.smartreading.nl/

Smartreading is een briljante toepassing van de laatste kennis over de wijze waarop de hersenen informatie opnemen en verwerken. Deze leesmethode combineert de logica van de linkerhersenhelft, met het beeldend vermogen van de rechterhersenhelft, waardoor u, in plaats van gemiddeld 250 woorden, gemakkelijk 2.000 tot 5.000 woorden per minuut kunt lezen. En dat niet alleen: uw begripsvermogen gaat omhoog van gemiddeld 50% naar 80-90%. Wij leren u lezen met de snelheid waarmee u kunt zien.

ik heb dit vandaag in de krant gelezen, en stonden ook reacties bij van mensen die de cursus al hebben gedaan...

dit leek me echt interressant, jammer dat het +-1300 euro kost.

wat denk je hiervan? (werkt het?zouden ze deze techniek moeten leren op school eenmaal het heel wat bewezen heeft?... )

viewer

Legacy Member
snellezen is trouwens relatief makkelijk om zelf aan te leren (de basis dan toch). Nu, die smartreading zal wel iets "revolutionair anders superbeter" zijn :p

Saffy

Legacy Member
Vraag me af als het toch zo goed is wrm ze het niet direct in de lagere school aanlere...

balbe

Legacy Member
samyboyseke zei:
Vraag me af als het toch zo goed is wrm ze het niet derekt in de lagere sgool aanlere...

derekt ==> direct

sgool ==> school

damn ik haat die g/ch fouten eh!

PureFun

Legacy Member
Wat zijn al die sites over smartreading toch handig vaag. Ik denk eraan me in te schrijven voor een cursus zodra ik mijn life extension ring heb afbetaald. De site wekt de indruk dat iedereen in tekst denkt ? Kan me inbeelden dat deze 'cursus' niet bij iedereen even efficient zal werken want een groot aantal personen denkt wsl al op zo'n manier. Mocht dit werkelijk de revolutie zijn die ze beweert te zijn zou dit al in ongelooflijk veel blogs van geupgrade mensen vermeld worden met bijhorende youtube videos, niet dus.

Laat het toeval zijn dat bijna alle getuigen toch een erge verbetering opmerken, dit zegt misschien meer iets over de deelnemers. Als je aan de grond zit kan het allessinds toch maar 1 richting uit.

Conqie

Legacy Member
Die typo is indeed redelijk hilarisch, zeker als je naar de inhoud van de tekst kijkt :p

ComputerVISTA

Legacy Member
viewer zei:
snellezen is trouwens relatief makkelijk om zelf aan te leren (de basis dan toch). Nu, die smartreading zal wel iets "revolutionair anders superbeter" zijn :p

Snellezen... moesten wij vroeger nog doen in't school, in't lager dan wel. En dat ging dan met groepen wie het snelst kon lezen.

Heel leuk maar wat ben je daar mee? Begrijpend lezen is imo toch een stukje belangrijker.

zaffah

Legacy Member
Juist dat filmpje bekeken van "man bijt hond" over smartreading ...

Echt stoer, die bladeren gewoon in hun boek en dan kennen ze het zogezegd.

Nouja, hoogswaarschijnlijk fake?

viewer

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Snellezen... moesten wij vroeger nog doen in't school, in't lager dan wel. En dat ging dan met groepen wie het snelst kon lezen.

Heel leuk maar wat ben je daar mee? Begrijpend lezen is imo toch een stukje belangrijker.

gij hebt iets anders voor. met snellezen bedoel ik een techniek om sneller te kunnen lezen. kheb er mij een tijdje mee beziggehouden, en resultaat was toch wel merkbaar, alleen heb ik da nie 'onderhouden'

balbe

Legacy Member
zaffah zei:
Juist dat filmpje bekeken van "man bijt hond" over smartreading ...

Echt stoer, die bladeren gewoon in hun boek en dan kennen ze het zogezegd.

Nouja, hoogswaarschijnlijk fake?

Niet echt fake hoor, ik kon dat vroeger wel toepassen, maar dat kwam dan ook door zeer veel te lezen en ik kon mij daar dus ook super op concentreren.

Maar 1400€ uitgeven voor zo'n workshop dat "zogezegd" vrijgesteld is van BTW (dat heb ik dus nog nooit eerder gezien), da's veel te veel.
Na wat zoeken zal je er wel wat boeken over vinden die u dat gaan helpen toepassen want op 3 dagen tijd ga je zoiets echt niet onder de knie hebben me dunkt.

Quilombo

Legacy Member
viewer zei:
gij hebt iets anders voor. met snellezen bedoel ik een techniek om sneller te kunnen lezen. kheb er mij een tijdje mee beziggehouden, en resultaat was toch wel merkbaar, alleen heb ik da nie 'onderhouden'

heb je daar een link van ofzo?

Bontus

Legacy Member
Lijkt me dat sneller lezen ook uw hersenen sneller moe maakt en ik ben veel te lui om moe te worden. Dan lees ik maar liever traag :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan