Archief - SIM-kaarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exo

Legacy Member
Hello,

het zit nu zo, in den auto van thuis zit nen ingebouwde telefoon in het bakje van de armsteun. Nu is het zo dat daar een simkaart in moet gestoken worden (z'on grote, waar je de chip nog in hebt laten zitten).

Nu zouden ze dat hier wel graag activeren, maar ze willen daar geen andere nummer voor (zeg maar een 2de nummer). Wat zijn nu de opties die ze kunnen nemen?

Is het mogelijk om een 2de sim-kaart met exact dezelfde gsm nr aan te vragen? Of is dat geen optie..?


Grtz

SIO

Legacy Member
goudengids.be => proximus of mobistar opzoeken en bellen, een helpdesk noemt da ;)

Najade

Legacy Member
En dat kan dus, je moet ze gwn bij uw provider laten dupliceren ofzo, et voila

exo

Legacy Member
En hoe zou de overschakeling dan gebeuren?

Als ge in de auto zit uw gsm afzetten en die van de auto op of..?

Want als er doorgeschakeld zou worden (indien dit al mogelijk is met een nokia 8310) dan zouden de kosten voor ons zijn zeker?


Groeten

SuperstarDragon

Legacy Member
Ik zou gewoon elke keer de sim kaart uit je GSM halen en in de auto steken. Dat is niet eens 30 sec werk.

Vintage Hifi

Legacy Member
exo zei:
Is het mogelijk om een 2de sim-kaart met exact dezelfde gsm nr aan te vragen? Of is dat geen optie..?
Perfect mogelijk. En als ge gebeld wordt, dan neemt ge gewoon uwe telefoon naar keuze op é (auto of gsm).

nameless

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
Ik zou gewoon elke keer de sim kaart uit je GSM halen en in de auto steken. Dat is niet eens 30 sec werk.
dan is die binne de week kapot/kwijt

wouter_dc

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
Ik zou gewoon elke keer de sim kaart uit je GSM halen en in de auto steken. Dat is niet eens 30 sec werk.
En ge hebt niet altijd 30 seconden tijd om da te doen of om daar aan te denken.

maxdevis

Legacy Member
mobistar heeft normaal gezien zo'n aanbod, waarbij er eerst op gsm 1 wordt gebeld en dan op gsm 2 als er op gsm 1 niet wordt opgenomen

meer info: bel eens naar mobistar

Wundagore

Legacy Member
proximus heeft dat
proximus Duo heet dat
is wel maandelijks bij betalen

chosen1

Legacy Member
ik heb dit een tijd gehad omdat ik 2 gsm's had! kost 2.5€ per maand als ik mij niet vergis (bij proximus)

BloodSeaker

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
Ik zou gewoon elke keer de sim kaart uit je GSM halen en in de auto steken. Dat is niet eens 30 sec werk.

Als je goed leest, dan weet je dat dit in de wagen zo een grote versie moet zijn, gelijk je een nieuwe sim koopt, nog in dat credit card formaat dus.

Uit de gsm halen en verwisselen is geen optie ;)


Maar zowel proximus als mobistar bieden dit zeker en vast aan, van base weet ik het niet. Ge moet wel zien welke ge activeert, want beide tegelijk werken kan niet. Als ge dat wel wilt, dan moet ge bijbetalen dacht ik :)

RaPmAn

Legacy Member
BloodSeaker zei:
Ge moet wel zien welke ge activeert, want beide tegelijk werken kan niet. Als ge dat wel wilt, dan moet ge bijbetalen dacht ik :)

Bij ProxiDuo rinkelen beide gsm's of dus uw gsm + carkit tesamen. Dat kost idd een paar € extra per maand maar het gebruiksgemak is wel veel groter van zo een oplossing.

Bij mobi* kan je geloof ik aangeven welke er eerst moet rinkelen, en dan als je niet opneemt, dat het tweede toestel rinkelt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan