Archief - sfeerlichten voor je TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fixer187

Legacy Member
Ik ben al een tijdje op zoek naar sfeerlichten voor de kamer en tv. Ik zit al een serieuze tijd met 1 specifiek soort lichten in mijn gedachte. Een tijdje geleden ( dit kan wel ruim genomen worden ) las ik ergens op een site ( ik dacht zelfs dat het deze site was ) iets over sfeerlichten om op je tv aan te sluiten. Deze lichten pastte zich aan je tv. vb een overheersende blauwe of rode kleur.

Ik dacht zelfs dat ze van het merk Sony waren. Weet iemand meer hierover en waar deze te verkrijgen zijn. Of was dit enkel een prototype?

Ik heb al een zoektocht op de Sony, Telenet en google gedaan zonder resultaat.

Thanks !

wouter_dc

Legacy Member
Leid zoiets niet enórm af? Dat is toch mijn eerste gedacht als ik dat zie..
Dan zou ik nog liever een gedimd licht willen hebben achter mijn tv, achter de muur waar tv hangt. En dan dat licht nog wat verzwakken me melkglas of eender wat.. Maar veranderend licht aan de rand van uw tv :o

Boris Barowski

Legacy Member
kheb er een presentatie van gezien door het hoofd research van bij philips, en het lijkt wel nog goed gedaan. Onderandere een insider-test gezien met de Final Fantasy film en het draagt precies toch wel iets bij aan de sfeer. Schijnt dat het nog beter is als je het effectief zelf ziet en meemaakt

-etienne-

Legacy Member
Wij hebben thuis zo'n ambilight in onze Philips tv. Ik denk trouwens dat Philips het enige merk is tot nu toe dat ambilights heeft. Vind het best wel aangenaam om tv te kijken. Het doel van ambilight is volgende de verkoper niet alleen om sfeer te scheppen, maar uit onderzoek blijkt dat je ook een gevoel hebt dat je scherm groter is dan zonder dat ambilight.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Bestaat da ook apart?
Want ik heb geen zin om ff een nieuwe tv te kopen (heb een panasonic viera van een paar maanden oud).

sick minds

Legacy Member
Onze overbuur heeft zo'n tv en die staat juist tegen het raam, ik vroeg me al af wat die dat licht was dat constant veranderde. En nu je het zegt, als ze naar de tennis zat te kijken was het oranje en naar het voetbal wast groen. Ze is lik over de tachtig, heeft zo'n lcd-tv, digitale televisie, canal +, surround sound. Da kunt ge toch nie van mijn oma zeggen.

fixer187

Legacy Member
hmmm, net de link bekeken. Nu, ik had 2 apparte pilaarlichten gezien vroeger. Dit is niet echt praktisch als je ook zo een tv moet kopen :p


edit

Net een pic gevonden met de naam ambilight, natuurlijk is het een Russische site natuurlijk :s

http://www.news.lviv.net/img/Technology/2007/Light.jpg

Het enigste dat ik er van kan maken is het woord phillips :)

Blanco

Legacy Member
Bij een nachtscene wordt uw huiskamer dan donkerder...met zwart licht he :wtf:

Goldrusher

Legacy Member
Ambilight is wel vrij duur. Een vergelijkbare tv met en zonder, schelen soms 30% in prijs.

-etienne-

Legacy Member
Dat zou ik niet zo durven zeggen.

Het valt ook echt op hoe veel beter de kwaliteit van de Philips tv's is. Veel tv's met serieuze grootte hebben verschrikkelijk slecht scherm. Wij hebben thuis een 42" staan zonder digibox en die kwaliteit is echt af. Persoonlijk vind ik dat enkel Philips en Loewe aan deze kwaliteit kunnen.

Moloch

Legacy Member
-etienne- zei:
Dat zou ik niet zo durven zeggen.

Het valt ook echt op hoe veel beter de kwaliteit van de Philips tv's is. Veel tv's met serieuze grootte hebben verschrikkelijk slecht scherm. Wij hebben thuis een 42" staan zonder digibox en die kwaliteit is echt af. Persoonlijk vind ik dat enkel Philips en Loewe aan deze kwaliteit kunnen.

heb hier nen 32" CRT (platte beeldbuis) gekocht een jaar terug, en zelf zonder PP2 is de kwaliteit echt goe, ruisonderdrukking, kleurverbetering, enz.. dragen hun steentje goe bij :) beste beeld krijgek altijd op canvas, gelijk nu met de F1 is da echt zuiver en plezant om te volgen

en iedereen zit bezig van philips is slecht en dit en dat, maar degene die denken dat ne tv bestaat uit alleen onderdelen van het merk zelf mogen er gerust eens ene opendoen en ne keer goe kijken.. alsek mijne tv vergeleek met andere merken die daar stonden (samsung, sony, sbr, enz..) kwam de mijne er toch met kop en schouders bovenuit (kostte mij wel op de kop 1000€ toen, lcd en plasma willek zelf nie hebben, goeie plasma's kosten stukken van mensen, en lcd's hebben zwartwaarden om van te wenen)

anyway, eens ambilight in actie gezien, en kmoe zeggen kwas verassend onder de indruk, nu, kweet nie hoe da zal zijn als ge der ne ganse avond zit naar te kijken maar kvond het zeker nie slecht, enja, kdenk dat ge best zo ne tv koopt, kan mij moeilijk voorstellen dat zo externe lights de sfeer kunnen weergeven van het beeld van uwe tv, toch beter als da geintegreerd is

Blanco

Legacy Member
en iedereen zit bezig van philips is slecht en dit en dat, maar degene die denken dat ne tv bestaat uit alleen onderdelen van het merk zelf mogen er gerust eens ene opendoen en ne keer goe kijken.. alsek mijne tv vergeleek met andere merken die daar stonden (samsung, sony, sbr, enz..) kwam de mijne er toch met kop en schouders bovenuit (kostte mij wel op de kop 1000€ toen, lcd en plasma willek zelf nie hebben, goeie plasma's kosten stukken van mensen, en lcd's hebben zwartwaarden om van te wenen)

Philips is allesbehalve slecht.
Ik heb op mijn 16 jaar een Philips TV'tje gekocht (toen nog 16000 Bef :eek: ) en nu 18 jaar later heb ik die nog altijd.
Het enige wat er aan scheelt is dat de antenne wat krom is, maar dat was mijn eigen fout. :p
TV's gingen vroeger veel langer mee imo, mijn ouders hebben bv. hun Barco van 70.000 ballen maar 8 jaar gehad.

vloet

Legacy Member
Ik heb hier op m'n kamer zo'n oranje steen met een lamp in. Echt een zalig sfeerlicht. Ik heb ook een reclamelicht van L&M box, met zo'n rode neonlamp rond. Ook best zalig ^^. Al wel een tijdje niet meer opgezet.

SkiNNie

Legacy Member
vloet zei:
Ik heb hier op m'n kamer zo'n oranje steen met een lamp in. Echt een zalig sfeerlicht. Ik heb ook een reclamelicht van L&M box, met zo'n rode neonlamp rond. Ook best zalig ^^. Al wel een tijdje niet meer opgezet.

ok dank u voor de informatie :wtf:

Moloch

Legacy Member
Blanco zei:
Philips is allesbehalve slecht.
Ik heb op mijn 16 jaar een Philips TV'tje gekocht (toen nog 16000 Bef :eek: ) en nu 18 jaar later heb ik die nog altijd.
Het enige wat er aan scheelt is dat de antenne wat krom is, maar dat was mijn eigen fout. :p
TV's gingen vroeger veel langer mee imo, mijn ouders hebben bv. hun Barco van 70.000 ballen maar 8 jaar gehad.

mijne eerste tv hebbek/macheert ook nog, is nu al 17jaar oud, nen sanyo van 55cm met mono geluid :p

-etienne-

Legacy Member
Eigenlijk totaal offtopic, maar wij hadden hier ( tot vorig jaar) ook nog een Philips staan die meer dan 25 jaar oud was en nog steeds perfect werkte. We hebben die echt gewoon weggedaan omdat we hem beu waren en hij maar niet kapot wou gaan. :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan