Archief - Scarlet Praktisch Failliet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Emu

Legacy Member
Scarlet zoekt nieuw kapitaal om te overleven -bronnen
Donderdag 31 Augustus 2006 18:18 RSS Feed

AMSTERDAM (Dow Jones)-- Het Belgisch Nederlandse Telecommunicatiebedrijf Scarlet Telecom NV heeft de EUR75 miljoen die het ophaalde met de uitgigte van een obligatie in 2005 en die werd uitgegeven ter voorbereiding op een beursgang al verbruikt en betaalt enkele van zijn leveranciers al enige tijd niet meer, aldus bronnen die bekend zijn met de financiele situatie bij het bedrijf.

Erg grappig, ik ben er vorige maand ook weg gegaan. Maar ja zulke dingen blijken te gebeuren als je een ERG belabberde helpdesk (met 9 kansen op 10 een wachtrij van boven de 20 minuten) en klantenservice hebt. Ik was dan toch blijkbaar niet de enige ontevreden klant. Want ik heb gehoort dat Scarlet dit jaar ong 8.000 klanten kwijt is geraakt. Terwijl er bij de meeste providers nog altijd groei is.

RaZoR be

Legacy Member
ben hier toch nog altijd tevreden van Scarlet,
goeie snelheid, goeie uptime, geen problemen hier...

TheCrow7

Legacy Member
Miljaar, straks nog een ander email adres moeten nemen.

Al mijn spam kwijt :(

Talos

Legacy Member
Als ons contract afgelopen is zijn we ook direct weg. Kan niet snel genoeg zijn anders, service trekt op geen hol en netwerk trekt ook op de ballen.

sheebs

Legacy Member
zeide ze van telenet ook niet ooit dat het zo goed als failliet was..

Messias.

Legacy Member
Mja, KPN had nooit mogen weggaan uit België. :( De vraag is volgens mij wat er gebeurt met het Scarlet/KPN netwerk als Scarlet daadwerkelijk failliet gaat? Ik zie - buiten Belgacom - maar weinig potentiële overnemers eigenlijk. Dat zou een absolute nachtmerrie zijn voor de - nu al achterophinkende - belgische telecommarkt. En de wetten op mededinging maken het allemaal nog een pak complexer, het is maar de vraag of Belgacom Scarlet eventueel wel zou mogen overnemen.

Ach, niet vooruit lopen op zaken en vingers kruisen dat het bedrijf vers kapitaal vindt in het buitenland.

Vintage Hifi

Legacy Member
Nee, hé. Ik verander niet NOG eens van mailadres. Van @pi naar @scarlet was al zo een klotezooi!
Overigens is de service bij Scarlet klote². Maar ik verander alleen niet omwille van mijn e-mail adres en de relatief hoge maandlimiet.

Obi-Jan

Legacy Member
heh toevallig, we hebben net ons abbonement opgezegd, volgende maand is het dommel hierzo ^^

moemi

Legacy Member
hihi ik ben ook 2 maand geleden veranderd, was wel door verhuis maar was zeker niet van plan nog es voor scarlet te gaan. Geen goeie service als ge een probleem hebt, nu en dan toch problemen met de verbinding etc..

Emu

Legacy Member
sheebs zei:
zeide ze van telenet ook niet ooit dat het zo goed als failliet was..

Das waar van Telenet, maar dat had andere redenen, en Telenet heeft zijn leveranciers wel altijd kunnen blijven betalen.

H04X

Legacy Member
kheb nog nooit probs gehad met Scarlet..kben er al bij van sinds het nog planet internet was.

EN laat ons niet vergeten: giganews :D

Re@V0r

Legacy Member
allé kom... kga binnenkort nogmaals ongewild van provider mogen veranderen dus

eerst was et van wanadoo naar tiscali... dan van tiscali naar scarlet... en wa wordt het nu :ironic:

Irtimid2001

Legacy Member
Zat vroeger ook bij Scarlet, was daar tevreden over. Nadien overgestapt naar Telenet en ben daar nog meer tevreden over :) .

Mr. M

Legacy Member
zou wel redelijk sucken voor iedereen die naar EDPnet is overgeschakeld (waaronder ik)
k was content dak bij scarlet wegwas, dan lappe ze u zoiets (EDPnet zit op het netwerk van scarlet)

Block

Legacy Member
Emu zei:
Das waar van Telenet, maar dat had andere redenen, en Telenet heeft zijn leveranciers wel altijd kunnen blijven betalen.


HUH?????

Telenet heeft nooit één schijf aan de intercommunales kunnen afbetalen, daarom dat de schuldeisers Telenet hebben overgenomen....Om het vervolgens boven intercommunale te laten werken MIXT-ICS.

Emu

Legacy Member
Block zei:
HUH?????

Telenet nooit één schijf aan de intercommunales kunnen afbetalen, daarom dat de schuldeisers Telenet hebben overgenomen....Om het vervolgens boven intercommunale te laten werken MIXT-ICS.

Dat noeme ze reorganisatie. En haal aub die newsserver link uit uw sign, of we kunne straks nog downloade tegen 25kbsec :sop:

Eagle`

Legacy Member
H04X zei:
kheb nog nooit probs gehad met Scarlet..kben er al bij van sinds het nog planet internet was.

EN laat ons niet vergeten: giganews :D

Kan ik alleen maar beamen ook bij ben toen het nog PI was, den telefoon bij scarlet is schijnt om van te bleiten ma van hun internet heb ik eigelijk nooit veel klagen gehad.

Gignews idd :niceone:

el shorty

Legacy Member
Is er trouwens geen verschil tussen de juridische status van scarlet Belgie e, het moederbedrijf? In theorie kan belgie toch overleven zonder hte moederbedrijf?

het is net wegens financiele redenen dat scarlet gestopt is met de uitrol van hun adsl2+ netwerk...


edit: linkje?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan