Archief - Sai's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00tw00t

Legacy Member
Ik wil graag teweten komen waar je hier in Belgie van die exotische wapens kunt kopen zoals sai's, kurkris, saumrai zwaarden etc.
Weet iemand hier misschien paar winkels liggen die zich bezighouden met verkoop van deze producten?
Alvast Bedankt

ironhorn

Legacy Member
heb mijn sais via ebay gekocht, daar vind je zo'n dingen soms ook...

Najade

Legacy Member
Tja, wapenwinkels normaal, en ook van die 'aziatische' shops zoals in de Jezusstraat in Antwerpen: van die dingen waar ze wierrook, wikkelrokken, draakjes, waterpijpen en zwaarden verkopen. Natuurlijk wsl niet echt the real stuff, maar al duur genoeg en als het bvb als decoratie zou dienen, goed genoeg.
Anders moet je maar eens langs een plaatselijke KungFu meester gaan ofzo, om te vragen waar je je gerief haalt?

w00tw00t

Legacy Member
nja tprobleme is dak geen wapenwinkels ken
alleja degene ik ken daar verkopen ze alleen ma geweren

Flipkikker

Legacy Member
Men leraar heeft men wapens hier van deze winkel gehaald:

Martial Sport
Noorderlaan 76 2030 Antwerpen

http://www.martial-sport.com
heb al ff op de site gekeken, bij enkele categorieën kan je zwaarden vinden etc
dit zijn wel trainingszwaarden/wapens etc normaalgezien, dus heel erg versierd zullen ze wel niet zijn

;)

w00tw00t

Legacy Member
merci
zalig da is net wat ik zocht
Moeha da wordt sparen en wss vergunning hale :D

w00tw00t

Legacy Member
Flipkikker zei:
Vergunning voor een zwaard??

Als ik me niet vergis moet je een vergunning in gemeentehuis halen, zelfs al ga je de wapens als verzamelobjecten gebruiken. Of was het alleen ma zo bij geweren.
Ben niet zeker

SpArdA

Legacy Member
w00tw00t zei:
merci
zalig da is net wat ik zocht
Moeha da wordt sparen en wss vergunning hale :D

Een sierstuk kan je zo kopen hoor.
Het is pas wanneer je naar een seminar gaat met een rugzak vol geslepen zwaarden dat je best wat legitimatie kan tonen aan de politie...kuch. :unsure:

w00tw00t

Legacy Member
SpArdA zei:
Een sierstuk kan je zo kopen hoor.
Het is pas wanneer je naar een seminar gaat met een rugzak vol zwaarden dat je best wat legitimatie kan tonen aan de politie...kuch. :unsure:

Mja ik wil nie echt sierstukken hebben maar meer naar het echte toe

SpArdA

Legacy Member
w00tw00t zei:
Mja ik wil nie echt sierstukken hebben maar meer naar het echte toe

Met sierstuk bedoel ik een (ongeslepen) zwaard dat je niet gaat gebruiken bij het uitoefenen van een martial art.
Ik zou er in dat geval niet teveel geld aan uitgeven, voor iets meer dan 150€ heb je al een degelijke replica, wij haalden die ook altijd bij de Martial Sport.

Hier heb ik nog een threadje voor je opgevist:
https://www.beyondgaming.be/archive/anime.46/katana-kopen.425678

Flipkikker

Legacy Member
SpArdA zei:
Een sierstuk kan je zo kopen hoor.
Het is pas wanneer je naar een seminar gaat met een rugzak vol geslepen zwaarden dat je best wat legitimatie kan tonen aan de politie...kuch. :unsure:

ik geloof niet dat er velen vechten/trainen met een scherp zwaard :p

ManhunteR

Legacy Member
Flipkikker zei:
ik geloof niet dat er velen vechten/trainen met een scherp zwaard :p

het is wel een examenonderdeel voor ik geloof 3de dan ninpo, om een aanval met geslepen zwaard te ontwijken

ma kpeis ni da er veel volk da hier haalt :)

User_BELGIUM

Legacy Member
SpArdA zei:
Met sierstuk bedoel ik een (ongeslepen) zwaard dat je niet gaat gebruiken bij het uitoefenen van een martial art.
Ik zou er in dat geval niet teveel geld aan uitgeven, voor iets meer dan 150€ heb je al een degelijke replica, wij haalden die ook altijd bij de Martial Sport.

Hier heb ik nog een threadje voor je opgevist:
https://www.beyondgaming.be/archive/anime.46/katana-kopen.425678


ik zei het toch :s
..
check
het
Anime
forum
..

SpArdA

Legacy Member
Flipkikker zei:
ik geloof niet dat er velen vechten/trainen met een scherp zwaard :p

Dat klopt, maar bij ons hadden de meesten vanaf 1ste Dan toch een geslepen zwaard.
Echt trainen doe je er natuurlijk niet mee, maar ik heb zo toch verschillende initiaties gehad, vooral om het verschil te merken en er mee te leren omgaan.

Flipkikker

Legacy Member
SpArdA zei:
Dat klopt, maar bij ons hadden de meesten vanaf 1ste Dan toch een geslepen zwaard.
Echt trainen doe je er natuurlijk niet mee, maar ik heb zo toch verschillende initiaties gehad, vooral om het verschil te merken en er mee te leren omgaan.

hm, bij ons heeft enkel de leraar een geslepen (kort-)zwaard mee (is eerder de grootte van een machete/groot mes) om ons af en toe is te laten oefenen dermee, gewoon zodat we weten waar we op moeten letten om niet geraakt te worden door de snijkant

is dan wel geen sparring/one on one dat we daarmee doen, gewoon een greep/block traag mee proberen ipv met een stok die nooit snijdt...

ik ga mss nog es een aluminium zwaard kopen om te gebruiken bij het zwaardvechten (alles wat zwaardvechten is bij ons doen we ook met een stok dusja), maar da zal nog wel een jaar duren denk ik :)

Boris Barowski

Legacy Member
w00tw00t zei:
Als ik me niet vergis moet je een vergunning in gemeentehuis halen, zelfs al ga je de wapens als verzamelobjecten gebruiken. Of was het alleen ma zo bij geweren.
Ben niet zeker

zwaarden zijn nooit vergunningsplichtig, maar je moet wel een wettelijke reden hebben om er mee rond te lopen (kopen en ermee naar huis gaan is goed als het bv ingepakt is, ermee constant in u rugzak lopen, gebruiksklaar, is dat niet)

voor "vrije" of "gedemilitariseerde" wapens heb je geen vergunning nodig, ook geen attest van gemeentehuis, andere vuurwapens zijn jachtverlof of vergunning van de gouverneur
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan