ZERQ
Legacy Member
J3rry zei:spijtig da ze National Geographic & Discovery Channel van de kabel hebben gesmeten
enkel nog via digitaal TV te bekijken wat niet echt gratis is
ik kijk elke dag naar NGC en ik heb gewone kabel

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
J3rry zei:spijtig da ze National Geographic & Discovery Channel van de kabel hebben gesmeten
enkel nog via digitaal TV te bekijken wat niet echt gratis is

Poppel zei:ooh??
meer informatie hierover graag![]()
J3rry zei:1) www.nasa.gov
2) momenteel is het zeer duur om de ruimte in te gaan
- verbruikt een paar miljoen liter waterstof per lancering
- stuwraketten die afgeworpen worden in zee die nadien zo goe als onbruikbaar zijn en moeten gerepareerd worden
- onderhoud & vervanging van hitteschild
- etc...
3) bemande ruimtevluchten is moeilijk omdat je min 2 jaar onderweg bent heen naar mars
en nog is 2 jaar om terug te keren
brandstof om op snelheid te komen & af te remmen is dan heel veel
zuurstof voor 4 jaar & eten & drinken zou zeker nodig zijn
4 jaar in gewichteloze toestand is nie echt gezond, uw beenderen beginnen te ontkalken
in theorie zou ge dan een heel groot schip nodig hebben met genoeg brandstof, eten, zuurstof
kunstmatige zwaartekracht, en zien da ge da allemaal nog van de grond krijgt
en het moet ook kunnen landen op de bestemming van de planeet zonder dat het opbrand in de atmosfeer![]()

wardkennes zei:Geef enkele voorbeelden van onmiddelijke toepassing van ruimtesatellieten voor de aarde zelf.
Zelfs mijn grootmoeder kan daar nog op antwoorden
(kon het niet laten het er nog ff in te wrijven
)

TomD zei:Sommige mensen zitten al in het 3e jaar en andere nog maar in het 1e EN zijn projectbegeleider van sommige 1e jaars![]()

Sertu zei:En nog dit het is duur om in de ruimte te gaan omdat de amerikaanse shuttle's nen hoop brol zijn en ze da zelf nog altijd niet doorhebben. Ah nee want zij zijn de beste ruimtevaarders aller tijde en de russen hebben enkel rommel. Weet je dat de kans dat een russische raket neerstort meer is als 1/1000 terwijl de kans dat een shuttle het begeeft < 1/100. Weet je dat in een russische raket het zeer oncomfortable is omdat er weinig tijd in wordt gestoken in het cmfort van de cosmonaut, terwijl elke onderdeel 2 keer wordt voorzien zodat alles mag stukgaan en nog steeds alle systemen werken (ja zelfs de wc) terwijl heel de astronautjes lekker gezellig zitten in stoffe zetelkes maar als er 1 tegeltje afvalt vliegt het heel ding de lucht in.
) Ik weet niet of ze ook zo'n tegels gebruiken of een ander systeem van hitteschild.
Sertu zei:En nog dit het is duur om in de ruimte te gaan omdat de amerikaanse shuttle's nen hoop brol zijn en ze da zelf nog altijd niet doorhebben.
Ah nee want zij zijn de beste ruimtevaarders aller tijde en de russen hebben enkel rommel. Weet je dat de kans dat een russische raket neerstort meer is als 1/1000 terwijl de kans dat een shuttle het begeeft < 1/100. Weet je dat in een russische raket het zeer oncomfortable is omdat er weinig tijd in wordt gestoken in het cmfort van de cosmonaut, terwijl elke onderdeel 2 keer wordt voorzien zodat alles mag stukgaan en nog steeds alle systemen werken (ja zelfs de wc) terwijl heel de astronautjes lekker gezellig zitten in stoffe zetelkes maar als er 1 tegeltje afvalt vliegt het heel ding de lucht in.
Edit: nog iets, oxidantia is het probleem niet brandstof. Die hele grote ketel die aan de shuttle hangt is gevuld met oxidantia niet met brandstof. De brandstof toevoer zit in de shuttle zelf en in die 2 kleine zijraketjes.