Archief - Roken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JeanPerrier

Legacy Member
boogje zei:
toch opvallend dat iedere roker zegt : "ik kan er vast mee stoppen", hoewel i kdaar toch niet zo zeker van ben + waarom ben je dan al niet gestopt? :p

omdak nie wil ?

Killer Queen

Legacy Member
Enquête: Roken

Vraag 1:
-Vrouw

Vraag 2: Rook je?
-Ja

Heb je ooit gerookt? Ja Hoeveel sigaretten per dag
-gemiddeld 2 (weekend roken en zelden in de week)

Hoelang?
+- 7 jaar

Ben je gestopt met roken?
-Nee

Vraag 3: wat vind je van rokers?
-niets :)

Vraag 4: Wat vind je van roken zelf?
-eigenaardig. Het smaakt zogezegd niet, is niet gezond, en toch doen we het, net als drinken, drugs nemen etc

Vraag 5: Rookt je vader?
-Neen

Heeft hij gerookt?
-Ja

Hoeveel rookt(e) hij dan?
-Tussen een half pak en een volledig pak (denk ik zo maar)


Vraag 6:Rookt je moeder?
-Neen

Heeft zij gerookt?
-Neen (niet dat ik weet)


Vraag 7: Rookt het merendeel van je vriendenkring?
- 50/50

Hebben ze gerookt?
-Ja sommigen

Proberen ze te stoppen?
-Ja sommigen

Voor de rokers zelf

Vraag 8:Ben je verslaafd aan het roken en is het waarschijnlijk zo goed als onmogelijk om ermee te stoppen? Of denk je er direct mee te kunnen stoppen?
- Ik kan er vast mee stoppen

Vraag 9: Op welke leeftijd benje begonnen met roken (ong.)?
- 13?

Waar haalde je je eerste sigaret?
- vrienden denk ik

Waar rookte je je eerste sigaret?
- op een fuifje


Vraag 10: Hoeveel rook je nu?
- Minder dan een half pakje per dag


Vraag 11: Hoe ben je begonnen met roken?
- pure nieuwsgierigheid


Vraag 12: Waarom rook je?
- Ik heb de mogelijkheid, het is mijn verantwoordelijkheid en uiteindelijk doe ik waar ik zin in heb zolang ik er niemand anders mee schaad. Bovendien hou ik bij het uitgaan/dansen ook graag iets vast.





Test van Fagerström

De test van Fagerström is het beste instrument om nicotineverslaving te meten, op een schaal van 0 tot 10. Het is een erg gemakkelijke test: u hoeft slechts te antwoorden op de zes vragen en vervolgens een som te maken van de scores die bij elk antwoord horen.
Hoeveel sigaretten rookt u gemiddeld per dag?
- 10 of minder (0)

Rookt u meer tijdens de eerste uren na het ontwaken dan gedurende de rest van de dag?
- Nee (0)

Wanneer na het ontwaken rookt u uw eerste sigaret?
- Meer dan een uur later (0)

Welke sigaret zult u het moeilijkst kunnen opgeven?
- De eerste (1)

Vindt u het moeilijk niet te roken op plaatsen waar dat verboden is?
- Ja (1)
- Nee (0)
--> 50/50, als dat in het weekend en bij het weggaan is, ja, anders helemaal niet

Rookt u zelfs als u door ziekte het bed moet houden?
- Nee (0)

score: 1.5 :unsure:

Betekenis van uw score:
Van 0 tot 2 punten: Geen verslaving

deyoeri

Legacy Member
Enquête: Roken

Vraag 1: Man
Leeftijd: 16

Vraag 2: Rook je? Ja
Heb je ooit gerookt? Ja Hoeveel sigaretten per dag: in de week: 0, bij uitgaan: hangt er vanaf, soms 2/3 pak
Ben je gestopt met roken? Nee

Vraag 3: wat vind je van rokers?
Niks

Vraag 4: Wat vind je van roken zelf?
Niks, smaakt ni speciaal etc. Doe het enkel omda et mij aanstaat.

Vraag 5: Rookt je vader? Ja
Hoeveel rookt(e) hij dan?
O Tussen een half pak en een volledig pak


Vraag 6:Rookt je moeder? Ja
Hoeveel rookt(e) zij dan?
O Tussen een half pak en een volledig pak


Vraag 7: Rookt het merendeel van je vriendenkring? Nee O
Hebben ze gerookt? Enkelen O Proberen ze te stoppen? Nee

Voor de rokers zelf

Vraag 8: Ben je verslaafd aan het roken en is het waarschijnlijk zo goed als onmogelijk om ermee te stoppen? Of denk je er direct mee te kunnen stoppen?

Ik kan er vast mee stoppen. Om de reden dat ik er eigenlijk geen nood aan heb.

Vraag 9: Op welke leeftijd benje begonnen met roken (ong.)? 14-15
Waar haalde je je eerste sigaret? In de winkel, duh
Waar rookte je je eerste sigaret? Fuif

Vraag 10: Hoeveel rook je nu?
Minder dan een half pakje per dag

Vraag 11: Hoe ben je begonnen met roken?
Ne mens moet alles eens geprobeerd hebben in z'n leven.

Vraag 12: Waarom rook je?
Zeker en vast niet omdat vrienden het doen, zeker niet omdat het stoer staat en al zeker niet omdat mijn ouders het doen. I like it, daarom.

Test van Fagerström

De test van Fagerström is het beste instrument om nicotineverslaving te meten, op een schaal van 0 tot 10. Het is een erg gemakkelijke test: u hoeft slechts te antwoorden op de zes vragen en vervolgens een som te maken van de scores die bij elk antwoord horen.
Hoeveel sigaretten rookt u gemiddeld per dag?
- 10 of minder (0)

Rookt u meer tijdens de eerste uren na het ontwaken dan gedurende de rest van de dag?
- Nee (0)

Wanneer na het ontwaken rookt u uw eerste sigaret?
- Meer dan een uur later (0)

Welke sigaret zult u het moeilijkst kunnen opgeven?
- De eerste (1)

Vindt u het moeilijk niet te roken op plaatsen waar dat verboden is?
- Nee (0)
Rookt u zelfs als u door ziekte het bed moet houden?
- Nee (0)
Betekenis van uw score:
Van 0 tot 2 punten: Geen verslaving
Van 3 tot 4 punten: Geringe verslaving
Van 5 tot 6 punten: Middelmatige verslaving
Van 7 tot 8 punten: Sterke verslaving
Van 9 tot 10 punten: Zeer sterke verslaving

brambinator

Legacy Member
ritueel verbranden in de tuin
nee ma echt
tis vot school vo psychologie
onderzoekscompetentie in de trend van jongeren beginnen met roken onder invloed van de peergroup lekker spannend dus :p

Bontus

Legacy Member
Uw verplichte vragen klopt niet echt eh.
Als ik zeg dat men pa niet rookt, waarom moet ik dan nog een bolleke aanvinken over hoeveel hij rookt?
Voor men ma moet het dan weer niet :crazy:

Huasheng

Legacy Member
Enquête: Roken

Vraag 1:
Man/Vrouw ?
Leeftijd: 20

Vraag 2:
Rook je? Ja/Nee
Heb je ooit gerookt? Ja/ Nee
Hoeveel sigaretten per dag? nvt
Hoelang? nvt
Ben je gestopt met roken? nvt

Vraag 3:
Wat vind je van rokers?
Ik heb niks tegen rokers. Ik heb familieleden die roken.

Vraag 4:
Wat vind je van roken zelf?
Een stinkende bezigheid :p
Ik ben er absoluut niet voor te vinden.

Vraag 5:
Rookt je vader? Ja/Nee
Heeft hij gerookt? Ja/Nee
Hoeveel rookt(e) hij dan? Geen idee
O Minder dan een half pakje per dag
O Tussen een half pak en een volledig pak
O Meer dan een pakje per dag

Vraag 6:

Rookt je moeder? Ja/Nee
Heeft zij gerookt? Ja/Nee
Hoeveel rookt(e) zij dan?
O Minder dan een half pakje per dag
O Tussen een half pak en een volledig pak
O Meer dan een pakje per dag

Vraag 7:
Rookt het merendeel van je vriendenkring? Ja/Nee
Hebben ze gerookt? Ja/Nee
Proberen ze te stoppen? nvt

Chickenlal

Legacy Member
Enquête: Roken

Vraag 1: Man O / Vrouw O ? Leeftijd 20

Vraag 2: Rook je? Ja O/ Nee O
(Heb je ooit gerookt? Ja/ Nee O Hoeveel sigaretten per dag .... Hoelang?....J....M)
Ben je gestopt met roken? Ja O/ Nee O

Vraag 3: wat vind je van rokers?

Ik ben blij dat er mederokers zijn ander stond ik daar altijd alleen buiten tijdens het werk :p Ik heb zeker niets tegen rokerS.

Vraag 4: Wat vind je van roken zelf?

Ik vind het "leuk"... Ik heb nog geen zin om te stoppen, ik zou vooral de "bezigheid" missen :p


Vraag 5: Rookt je vader? Ja O/ Nee O Heeft hij gerookt? Ja O/ Nee O
Hoeveel rookt(e) hij dan? O Minder dan een half pakje per dag
O Tussen een half pak en een volledig pak
O Meer dan een pakje per dag

Vraag 6:Rookt je moeder? Ja O/ Nee O Heeft zij gerookt? Ja O/ Nee O
Hoeveel rookt(e) zij dan? O Minder dan een half pakje per dag
O Tussen een half pak en een volledig pak
O Meer dan een pakje per dag

Vraag 7: Rookt het merendeel van je vriendenkring? Ja O/ Nee O
Hebben ze gerookt? Ja O/ Nee O Proberen ze te stoppen? Ja O/ Nee O

Voor de rokers zelf

Vraag 8: Ben je verslaafd aan het roken en is het waarschijnlijk zo goed als onmogelijk om ermee te stoppen? Of denk je er direct mee te kunnen stoppen?

O Ik kan er vast mee stoppen O Zo goed als onmogelijk
Ander:p : Ik kan er misschien wel mee stoppen, maar ik wil nog niet

Vraag 9: Op welke leeftijd benje begonnen met roken (ong.)? ......
Waar haalde je je eerste sigaret? 17
Waar rookte je je eerste sigaret? Thuis in de living alleen.


Vraag 10: Hoeveel rook je nu? O Minder dan een half pakje per dag
O Tussen een half pak en een volledig pak
O Meer dan een pakje per dag

Vraag 11: Hoe ben je begonnen met roken? Door thuis overal sigaretten te zien en het eens te proberen, goe mottig van geweest, en later dan beginnen roken toen ik met jointjes begon (jointjes ondertussen al gestopt :p ):)


Vraag 12: Waarom rook je? O Om bij de groep te horen (vrienden)
O Als een soort van imago (het staat stoer)
O Mijn ouders roken ook (zij zijn een voorbeeld)
O Because I like it... Ben niet begonnen onder druk van vrienden ofzo.





Test van Fagerström

De test van Fagerström is het beste instrument om nicotineverslaving te meten, op een schaal van 0 tot 10. Het is een erg gemakkelijke test: u hoeft slechts te antwoorden op de zes vragen en vervolgens een som te maken van de scores die bij elk antwoord horen.
Hoeveel sigaretten rookt u gemiddeld per dag?
- 10 of minder (0)
- 11 tot 20 (1)
- 21 tot 30 (2)
- Meer dan 30 (3)
Rookt u meer tijdens de eerste uren na het ontwaken dan gedurende de rest van de dag?
- Ja (1)
- Nee (0)
Wanneer na het ontwaken rookt u uw eerste sigaret?
- Binnen de 5 minuten (3)
- 6 tot 30 minuten later (2)
- 1/2 uur tot een uur later (1)
- Meer dan een uur later (0)
Welke sigaret zult u het moeilijkst kunnen opgeven?
- De eerste (1)
- Een andere (0)
Vindt u het moeilijk niet te roken op plaatsen waar dat verboden is?
- Ja (1)
- Nee (0)
Rookt u zelfs als u door ziekte het bed moet houden?
- Ja (1)
- Nee (0)
Betekenis van uw score:
Van 0 tot 2 punten: Geen verslaving
Van 3 tot 4 punten: Geringe verslaving
Van 5 tot 6 punten: Middelmatige verslaving
Van 7 tot 8 punten: Sterke verslaving
Van 9 tot 10 punten: Zeer sterke verslaving

Jouw score? 4, valt nog goed mee :p

enZiiime

Legacy Member
Hoeveel sigaretten rookt u gemiddeld per dag?

- 21 tot 30 (2)

Rookt u meer tijdens de eerste uren na het ontwaken dan gedurende de rest van de dag?
- Ja (1)

Wanneer na het ontwaken rookt u uw eerste sigaret?
- Binnen de 5 minuten (3)

Welke sigaret zult u het moeilijkst kunnen opgeven?
- De eerste (1)
Vindt u het moeilijk niet te roken op plaatsen waar dat verboden is?
- Nee (0)
Rookt u zelfs als u door ziekte het bed moet houden?
- Ja (1)

Betekenis van uw score:

Van 7 tot 8 punten: Sterke verslaving


Jouw score? .......

democracy02

Legacy Member
-man
-20
-ik heb gerookt
-gedurende de periode van 2 jaar, gemiddeld iedere week een sigaret of 5

wat ik vind van rokers:
jammer dat ze er mee begonnen zijn en waarschijnlijk nooit zullen kunnen stoppen. als ze niet roken waar ik bij ben, heb ik er geen problemen mee. ik ben blij dat de overheid wetten heeft gestemd tegen roken op publieke plaatsen.

wat ik vind van roken zelf:
verspilling van geld en gezondheid.
ik ben ervan overtuigd dat een diepe ademhaling frisse luchte met gezonde longen, veel beter aanvoelt dan de 1 minuten lang-durende "high" die een mens krijgt van een sigaret. rokers moeten 100 keer ademenhalen per minuut met "rooklongen". ze hebben dus een kat in een zak gekocht.

Godzilla*Akira

Legacy Member
brambinator zei:
NEW!! heb een site gemaakt
weg met knippen en plakken nu kunje normaal gewoon klikken :p
http://enquete.center4all.nl/index.php?accountid=5178
Liefst mss hier iets laten dak weet dat er mensen de enquete op die site hebben ingevuld

Jah jongens (meisjes ook natuurlijk)
kheb hier een enquete over roken als ge da allemaal es zou willen invullen zouk bedankt zijn :D ge moogt er ook over discussieren alsje wilt
(wel gedaan in copy+paste dust ziet er mss nie uit)
2e fagerstrom is om je verslaving (hoe erg je verslaafd bent) te bepalen

Enquête: Roken

Vraag 1: Man O / Vrouw O ? Leeftijd 24

Vraag 2: Rook je? Ja O/ Nee O
Heb je ooit gerookt? Ja/ Nee O Hoeveel sigaretten per dag .... Hoelang?4J....M
Ben je gestopt met roken? Ja O, maar na een jaar gestopt te hebben terug begonnen/ Nee O

Vraag 3: wat vind je van rokers? Het zelfde als niet roker, irritant :lol:......................................................................
......................................................................
......................................................................

Vraag 4: Wat vind je van roken zelf? :oink: ...............................................................
...............................................................
...............................................................
Vraag 5: Rookt je vader? Ja O/ Nee O Heeft hij gerookt? Ja O/ Nee O
Hoeveel rookt(e) hij dan? Weet niet is al 6j dood (nee, niet door roken) O Minder dan een half pakje per dag
O Tussen een half pak en een volledig pak
O Meer dan een pakje per dag

Vraag 6:Rookt je moeder? Ja O/ Nee O Heeft zij gerookt? Ja O/ Nee O
Hoeveel rookt(e) zij dan? O Minder dan een half pakje per dag
O Tussen een half pak en een volledig pak
O Meer dan een pakje per dag

Vraag 7: Rookt het merendeel van je vriendenkring? Ja O/ Nee O
Hebben ze gerookt? Ja O/ Nee O Proberen ze te stoppen? Ja O/ Nee O

Voor de rokers zelf

Vraag 8: Ben je verslaafd aan het roken en is het waarschijnlijk zo goed als onmogelijk om ermee te stoppen? Of denk je er direct mee te kunnen stoppen?

O Ik kan er vast mee stoppen, maar het zal niet simpel zijn O Zo goed als onmogelijk

Vraag 9: Op welke leeftijd benje begonnen met roken (ong.)? 17j wiet, 20j sigs......
Waar haalde je je eerste sigaret?Ergens in ne winkel zekers............................................
Waar rookte je je eerste sigaret?In het parksken.......................................................................


Vraag 10: Hoeveel rook je nu? O Minder dan een half pakje per dag
O Tussen een half pak en een volledig pak
O Meer dan een pakje per dag

Vraag 11: Hoe ben je begonnen met roken? Door cannabis te roken, maar na ik daarmee gestopt ben, met sigs begonnen............................................................... ............................................................... ...............................................................


Vraag 12: Waarom rook je? O Om bij de groep te horen (vrienden)
O Als een soort van imago (het staat stoer)
O Mijn ouders roken ook (zij zijn een voorbeeld)
O Is er gewoon van gekomen, none of the above eigenlijk....................................................................................... ......................................................................................





Test van Fagerström

De test van Fagerström is het beste instrument om nicotineverslaving te meten, op een schaal van 0 tot 10. Het is een erg gemakkelijke test: u hoeft slechts te antwoorden op de zes vragen en vervolgens een som te maken van de scores die bij elk antwoord horen.
Hoeveel sigaretten rookt u gemiddeld per dag?
- 10 of minder (0)
- 11 tot 20 (1)
- 21 tot 30 (2)
- Meer dan 30 (3)
Rookt u meer tijdens de eerste uren na het ontwaken dan gedurende de rest van de dag?
- Ja (1)
- Nee (0)
Wanneer na het ontwaken rookt u uw eerste sigaret?
- Binnen de 5 minuten (3)
- 6 tot 30 minuten later (2)
- 1/2 uur tot een uur later (1)
- Meer dan een uur later (0)
Welke sigaret zult u het moeilijkst kunnen opgeven?
- De eerste (1)
- Een andere (0)
Vindt u het moeilijk niet te roken op plaatsen waar dat verboden is?
- Ja (1)
- Nee (0)
Rookt u zelfs als u door ziekte het bed moet houden?
- Ja (1)
- Nee (0)
Betekenis van uw score:
Van 0 tot 2 punten: Geen verslaving
Van 3 tot 4 punten: Geringe verslaving
Van 5 tot 6 punten: Middelmatige verslaving
Van 7 tot 8 punten: Sterke verslaving
Van 9 tot 10 punten: Zeer sterke verslaving

Jouw score? 6


Tis te klein :$

brambinator

Legacy Member
allee nog 8 mensen en dan zit ik aan 100
das al lichtjes representatief :p

maxdevis

Legacy Member
vraag 4 is verplicht, maar is voor niet/nooit-rokers niet in te vullen!

Tha_nOn

Legacy Member
democracy02 zei:
Ooh, mysterieus :love: :p

kort samengevat:p niet roker, nooit gerookt, idem voor ouders, meeste van mijn vrienden roken weldegelijk en meeste hebben al minstens 1 poging ondergaan om te stoppen:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan