Archief - Relatine + alcohol

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hybrid

Legacy Member
Frontpage zei:
Ge moet dus oppassen met die pillen, das alleen geschikt voor mensen met ADD of ADH

of autisme of NLD

Dat was toch hetgeen wat vele studenten gebruiken om zich beter te kunnen concentreren of vergis ik mij ?

Thin Liz

Legacy Member
Rilatine... en Rilatine is enkel te krijgen op voorschrift voor mensen met ADHD of mensen met een specifieke vorm van slaapstoornissen.

Bobson

Legacy Member
voorloper was ritalin van Norvartis, later verandert in rilatine.

coap

Legacy Member
ik heb zo concentratie stoornissen en moet da ook pakken denk ni da da veel kwaad kan :D
waar kwel echt slecht van word soms is tijdens het studeren pakken cola light drinken dan rilatine en dan een cigaret smoren

Fuuuck :D

Hiapoe

Legacy Member
eerlijk gezegd zou ik eerder stoppen met veel drinken dan met relatine pakken... alcoholicus zijn, is nog heel wat erger dan ADD hebben imo!

PaJaMa

Legacy Member
ge0x. zei:
Ik dacht dat rilatine een amphetimine is, dus in theorie zou dat de werking van de alchohol moeten tegen gaan, maar ik weet niet hoe dat zit als je ADD hebt.

amphetamines hebben VEEl minder bijeffecten dan rilatine, DEXEDRINE is er een voorbeeld van
rilatine maakt je in veel gevallen nerveus, als je de mogelijkheid hebt om dexedrine te proberen doe het dan

PaJaMa

Legacy Member
Hiapoe zei:
eerlijk gezegd zou ik eerder stoppen met veel drinken dan met relatine pakken... alcoholicus zijn, is nog heel wat erger dan ADD hebben imo!

ik snap nog altijd de bedoeling van de thread ni...
wil je de dagelijks de alcoholist uithangen en rilatine nemen? gaat niet werken

wil je je savonds zat zuipen en rilatine op het zelfde moment nemen? geen probleem

wil je rilatine overdag nemen en savonds zuipen? TOTAAL geen probleem

Thin Liz

Legacy Member
Toreador zei:
beide bestaat, zelfde medicijn, andere uitgever..

Ik denk dat je het aan verwarren bent met Retaline, dat in Nederland in gebruik is. Voor zover ik weet bestaat Relatine helemaal niet...

Toreador

Legacy Member
k'heb het zelf moeten nemen, t'is al da'k weet :) nu ja, t'is 14 jaar geleden... ik kan me wel vergissen ;)

Jack-in-the-box

Legacy Member
Thin Liz zei:
Rilatine... en Rilatine is enkel te krijgen op voorschrift voor mensen met ADHD of mensen met een specifieke vorm van slaapstoornissen.

Of als je vader dokter is.

Nee, het is niet altijd voor mensen met ADHD.

Ik heb het vroeger (3-5 jaar geleden, ben nu 19) dit elke dag gepakt, in steeds hogere dosisen, uiteindelijk tijdje concerta gepakt, het hielp me niet beter studeren, maar wel voor me beter te kunnen concentreren.

Daarin heeft het nut, een studiemethode moet je aanleren, bij het concentreren, moet je soms geholpen worden.

Ik heb het laatst met de examens nu ook terug beginnen te nemen, het was m'n pa die het voorstelde, maar vanaf morgen stop k ermee, omdat ik vlugger last krijg van bijwerkingen (als me een grote oefening niet lukt, krijg ik vlug hartkloppingen.)

Dus rilatine / concerta pakken, uw dokter weet er het best wat je ermee kunt doen.
Ik spreek hier over ECHTE dokters, geen lapzwanzers die briefkes schrijven voor mense die NIET ziek zijn.

PaJaMa

Legacy Member
@jannos

vind het wel vreemd dat je rilatine voorgeschreven kreeg als je geen ADHD kreeg
ben je naar de dokter gegaan en gezegt dat je concentratieproblemen had ofzo?

als je ADHD hebt helpt het met motivatie, concentreren maar ook zeker bij mij met beter te studeren (zonder doe ik echt een halfuur om een zinnetje in mn kop te krijgen, blijf het dan in mezelf herhalen maar ik kan het niet onthouden, met rilatine duurt dit nog maar 5/10 minuten!

nixie

Legacy Member
Joachim_staelen zei:
Ge gaat het rapper voelen in uwen kop ze.
Tijdens de examens pakte ik ook Relatine (voor concentratie en dergelijke).
Achter de examens eens goed doorgezopen en na 4 pinten was ik al licht in mijn hoofd (normaal gebeurd dat na het dubbele).

Dus weest gewaarschuwt :)

is vrij normaal als ge 2 tot 3 weken niet hebt gedronken omdat ge blokt...
heeft niets met de relatine te maken
gewoon terug gewoon worden

chrisalen

Legacy Member
Desertfish_88 zei:
Het sneller voelen van de verdoving is één ding,
ge gaat uwe lever naar de verdoemenis helpen met al die gifstoffen in uw lichaam. Als ge aan de relatine (of iets anders) zit, maximum 1 pintje per dag (als ge goed gebouwd zijt 2) om gezond te blijven...

Is het verplicht da ge uw relatine constant pakt?

Ik zou aanraden om die de dag da ge weggaat niet te nemen, of 's morgens zo vroeg mogelijk die relatine nemen, en 's avonds zo laat mogelijk beginnen met alcohol drinken. Ook veel water drinken, dat helpt uwe lever om het te metaboliseren.

Het is nie dat uwe lever op een dag gaat zeggen van "stop, teveel", maar als ge levercellen vernietigt, groeien de "nuttige" cellen daar sneller aan dan de "vul"cellen. Op den duur is uwe lever gewoon een inactief gezwel dat daar maar zit te zitten.

En ikke altijd maar denken dat 1-2 per dag voor iedereen de limiet was gvd, weeral zwaar int zak gezet -.-

Thin Liz

Legacy Member
jannos zei:
Of als je vader dokter is.

Nee, het is niet altijd voor mensen met ADHD.

Ik heb het vroeger (3-5 jaar geleden, ben nu 19) dit elke dag gepakt, in steeds hogere dosisen, uiteindelijk tijdje concerta gepakt, het hielp me niet beter studeren, maar wel voor me beter te kunnen concentreren.

Daarin heeft het nut, een studiemethode moet je aanleren, bij het concentreren, moet je soms geholpen worden.

Ik heb het laatst met de examens nu ook terug beginnen te nemen, het was m'n pa die het voorstelde, maar vanaf morgen stop k ermee, omdat ik vlugger last krijg van bijwerkingen (als me een grote oefening niet lukt, krijg ik vlug hartkloppingen.)

Dus rilatine / concerta pakken, uw dokter weet er het best wat je ermee kunt doen.
Ik spreek hier over ECHTE dokters, geen lapzwanzers die briefkes schrijven voor mense die NIET ziek zijn.

ADHD is in principe een aandoening met concentratiestoornissen, en idd: sommige dokters nemen het nogal breed en durven bij concentratiestoornissen als enig verschijnsel dit ook al voorschrijven... soms wel verontrustend vind ik zelf...

WillemVM

Legacy Member
Thin Liz zei:
Rilatine... en Rilatine is enkel te krijgen op voorschrift voor mensen met ADHD of mensen met een specifieke vorm van slaapstoornissen.


Ik heb NLD en ik neem da >.>
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan