Archief - Reizen binnen Europa

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dark_Slayer

Legacy Member
Nu, ik heb een reis geboekt (via Ryanair moest je het willen weten) voor een Europese bestemming, Zweden om exact te zijn.

Ik heb wat rond gekeken op google (ja, toch wel) en op dit forum en op de Ryanair website zelf, maar ik blijf mij onzeker voelen over een bepaald ding, namelijk: De reispas.

Ik hoor hier van vrienden en familie vanalles.

- "Een reispas is altijd nodig."
- "Binnen Europa is een reispas niet nodig, een identiteitskaart is genoeg."
- etc.

Nu, velen zijn overtuigt dat een reispas nodig is, en toch ken ik mensen dat een jaartje (of iets meer) geleden naar Spanje zijn gevlogen, en hun identiteitskaart volstond om door te mogen.

Op de ryanair website en andere websites spreken ze over een paspoort, maar dit kan beide reispas en identiteitskaart betekenen, dus dit help mij ook niet verder.

Kan iemand (dat mss een recent reisje achter de rug heeft) mij uit mijn lossen verleiden en zeggen hoe het nu juist in elkaar zit? Moet ik een reispas gaan halen of is mijn identiteitskaart genoeg aangezien die in Europa overal geldig zou moeten zijn?

zweebee

Legacy Member
hangt af van de landen
voor shengen landen heb je normaal geen reispas nodig, alleen ID

normaal als ze paspoort zeggen, bedoelen ze reispas

Beramode

Legacy Member
Ben nog geen jaar geleden voor een week naar Zweden geweest met enkel identiteitskaart.

Anyway warom bel je s niet naar Ryanair onthaal , die weten zo n zaken toch wel of kunnen je tenminste doorverwijzen, heb ik toen ook gedaan en ben je tenminste zeker.:p

satanistje

Legacy Member
Je hebt inderdaad geen reispas nodig voor Zweden, je identiteitskaart is ruim voldoende.
Ik heb enkele jaren geleden Stockhölm bezocht dus ik spreek uit ondervinding ;).

Dark_Slayer

Legacy Member
Vriendelijk bedankt voor alle snelle replies, nu voel ik me al een pak geruster (toch al een kost dat wegvalt).

Zal zoals Yuna zei idd eens bellen voor volledig overtuigt te zijn, maar dit is toch al genoeg om mij deftig te doen slapen vandaag. Ik haat niet op de hoogte zijn van iets dat je nodig hebt, duidelijk. XD

Bedankt, en ik kruip nu menne nest in, slaapwel. =D

Thundrer

Legacy Member
Op de site van buitenlandse zaken vind je hierover alles wat je moet weten.

Voor Zweden kan je hier een kijkje nemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan