Archief - reis kroatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheAntropoid

Legacy Member
Ik ben misschien van plan om met vrienden naar kroatie op reis te gaan. ( in juli probably )
Lees; met de auto.

Iemand die der ooit al is geweest en hetzelfde middel van transport heeft gebruikt

land zit nog niet bij de europese unie; dus eigen munt, controle, etc


iemand e me wat informatie kan verschaffen.
Punten waar je op moet letten etc

kheb zelf al op websites gezocht.. ik zoek naar ervaringen van mensen.
groeten

eniac

Legacy Member
Ben er zelf al vaak geweest, en er zijn echt veel mooie dingen te zien. Krka en Plitvic zijn me het meest bijgebleven van vroeger. :)

Gentei

Legacy Member
ik ben een bosniër wij gaan met de auto naar bosnië en dan vandaar gaan we meestal naar de zee, als je meer info wilt post maar en ik zal je alles kunnen vertellen.

casualties

Legacy Member
Trogir man! Prachtig klein stadje, op een afstandje van dubrovnik.

ironhorn

Legacy Member
vroeger toen we op vakantie waren in slovenie, zijn we ook wat in kroatie geweest (wel reeds een hele tijd geleden)

mijn ervaringen: de mensen van het cafe waren heel vriendelijk en nodigen u zelfs uit om naar hun te komen, met het argument dat ze nederlands spreken(op meerdere plaatsen voorgehad)

We hadden ook de mogelijkheid om in belgische frank te betalen, dat rekende ze gewoon om met de koersen uit de krant (waren wel met een groep mensen) en de obers deden truckjes terwijl we er waren (ijsbollekes over lange afstanden in een andere zijn mond gooien etc.)

dus allemaal positieve ervaringen hier (maar wel lang geleden)

VinceFeet

Legacy Member
casualties zei:
Trogir man! Prachtig klein stadje, op een afstandje van dubrovnik.

Ik vond dat de gemiddelde jongedame daar het figuur had van een fotomodel... DAMNED GAST! :love:

Ali_

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik vond dat de gemiddelde jongedame daar het figuur had van een fotomodel... DAMNED GAST! :love:

hmm, dan weet ik wat mijn volgende vakantiebestemming is :D

Gentei

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik vond dat de gemiddelde jongedame daar het figuur had van een fotomodel... DAMNED GAST! :love:

jullie zijn niet veel naar de oosterse landen geweest (Slovenië, Bosnië, Kroatië, enz) ik ga naar daar elke zomervakantie echt allemaal goede plaatsten om op vakantie te gaan (ook zeer goedkoop)

h0pje

Legacy Member
Op vakantie naar Dubrovnik geweest, echt prachtig stadje enzo, een aanrader :niceone:

TheAntropoid

Legacy Member
allé
alleen positieve reacties

ik was een beetje sceptisch.. land is nog niet opgenomen in de eu.. probably voor een reden.

Kdacht ook nogal dom dat het daar een maffia land waar vol met corrupte politie -en douanediensten
Ala marokko etc..

kga zelf nog wat zaken opzoeken en mb wat mensen hier mailen
tnx all

Zelete

Legacy Member
Ik ben naar Rab geweest met de bus, en dat is allemaal heel goed meegevallen :)

http://www.kroatie.nl/site/brac/rab.html

Was goed heet daar :p

Op een duur daar is een boottrip gemaakt en toen we terug kwamen stond er een andere boot op onze plaats. Wij ons dan vastgemaakt aan dien boot omdat er bijna geen plaats meer was (zo ging het toch denk ik). Opeens komt daar zo ne langharige kerel met een mes uit dien boot ons touwen doorsnijden en achteraf ons wat bedreigen :s

(btw geen roeibootjes ofzo he, grote "vissers"schepen eigenlijk)

Politie was er snel.

prozackx

Legacy Member
als je gaat zwemmen: opletten voor planten met stekels ;). die fucking zee ligt daar bezaaid met zo'n gevallen.

-etienne-

Legacy Member
Tijdje geleden ook op vakantie geweest naar Kroatie. We zijn naar Zadar geweest, een van de grotere steden van het land.

Ik kan je voor 300% deze caming aanraden : http://www.autocamp-peros.hr/nd/nd_camping.htm

Super vriendelijke uitbater die ons op menige pintjes heeft getrakteerd en super goeie pizza maakt. Bestaat nog maar enkele jaren ( 3 of zo) dus nog in nieuwstaat, super cheap maar toch heel hygienisch enz.

Soundstorm

Legacy Member
Als ge naar Kroatië gaat idd best met de auto gaan. Als ge van plan zijt om daar toch maar aan het 'strand' te liggen is het niet nodig natuurlijk, maar als ge wa wilt bezoeken is het echt niet plezant om te vertrouwen op de bus ginder.
Nu si er al een prachtige autostrade, dus kunt ge het u al wa permiteren om zuidelijker te gaan. Langs de kustbaan is het echt tergend traag waardoor ge al veel vakantie kwijt zijt.
Als ge naar Istrië zou gaan, ga via Trieste (Italië). Als ge naar Dalmatië gaat, ga langs Ljublijana (Slovenië), en dan Rijeka (Kroatië), dan de autostrade op die eigenlijk de kust volgt (wel betalend, Rijeka-Zadar is ongeveer 15€, hou daar rekening mee). Autostrades zelf zijn zalig, als ge politie ziet, wel zorgen da ge u aan de snelheid houdt :p want ze hebben laser.
Met de grensposten hoeft ge niet echt rekening te houden. Zeker niet als ge een zaterdag/zondag gaat. Enige waar ge voor moet zorgen is da iedereen zijn identiteitskaart mee heeft (en niet verdacht zitten kijken natuurlijk :p ).

spray-bunny

Legacy Member
Ik ben enkele jaren geleden naar een dorpje in de buurt van Pula (Istrië) geweest.
Even veralgemenen naar de rest van Kroatie:

De mensen zijn meestal niet erg vriendelijk ( ironhorn zegt blijkbaar van wel, mss lag het aan mij.:unsure: )
Goedkoop! Voor elke keer dat je in Frankrijk op café gaat, kan je daar mss 3-4 X op café gaan.:)
Prachtige omgeving, helder water
Van mafia toestanden heb ik eigenlijk niks gemerkt, en aangezien het een kandidaat-lidstaat van de EU is, zal dat er alleen maar op verbeterd zijn.
Wij zijn met de wagen geweest, de snelwegen zijn in goede staat.

casualties

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik vond dat de gemiddelde jongedame daar het figuur had van een fotomodel... DAMNED GAST! :love:

Hell yeah..alleen daarvoor al zou je teruggaan.. Als ge trogir moest bezoeken..Zeker ook aan de haven eens gaan zien..Zo een mini promenade en aan die brug daar op de hoog is er een cremerie en daar is zo ne gast die als ge een ijsje met bollekes besteld, die een paar meter in de lucht gooit en dan met het hoorn'tje opvangt..Zeer amusant en als hij hem laat vallen krijgt ge uw creem gratis.. :bow: :lol: :doc:

eniac

Legacy Member
Soundstorm zei:
Langs de kustbaan is het echt tergend traag waardoor ge al veel vakantie kwijt zijt.

Vind ik net zo de charme van het hele spel, kustbaan is prachtig en zo tof slingerend, ravijnen, ... :)

Als je met een deftige wagen gaat, opletten in Slovenië moest je daar slapen. Toen wij op doorreis richting Kroatië waren en in Slovenië sliepen is heel onze wagen leeggeroofd geweest 's nachts. Dik kut.

Soundstorm

Legacy Member
eniac zei:
Vind ik net zo de charme van het hele spel, kustbaan is prachtig en zo tof slingerend, ravijnen, ... :)
Maar als ge het op 1 dag doet dan zit ge in de pikkedonker langs de slingerende ravijnen...
Het is leuk om een stukje te doen, maar niet om het volledig af te rijden. Aangezien de autostrade er toch maar 10km of zo van ligt, kunt ge altijd een seen afritje nemen en der daarna weer opkomen. Gewoon om de kustbaan eens te doen dan :p

eniac

Legacy Member
Welja :)

Indertijd kwam je daar echt wel zotte dingen tegen. Ik spreek op een 15 jaar geleden. Dan kwamen de zotte Kroaten rond je oren vliegen, elkaar inhalen full-speed net voor blinde bochten enzo. Dan denk je wel even na.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan