Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
bald eagle zei:Hai allemaal! Ik heb een probleem met een verkoper op Ebay. Misschien weet een van jullie raad?
Een tijd geleden kocht ik een short via Ebay van een Nederlandse verkoper. Ik vond de verzendkosten erg hoog maar betaalde toch. Als commentaar bij de, overigens positieve, feedback zette ik wel dat de verzending vrij duur was. Hierop kreeg ik negatieve commentaar van de verkoper. Ik werd hierdoor een beetje boos en schreef als vervolgcommentaar dat ze nep spullen verkopen. Niet mijn beste gedrag, dat geef ik toe, maar de reactie die ik daarna van de verkoper kreeg ging leek me toch een beetje overdreven. Alle communicatie ging tot dan toe in het Nederlands maar nu begon men in het Engels. Als reactie op mijn commentaar kreeg ik van hen als vervolgfeedback 'Get a life, jerk!', welk laatste woord zoveel betekent als 'klootzak'. Ook kreeg ik een email waarin ze dreigden met een advocaat indien ik de feedback niet verwijderde. Ze zouden de zaak zeker winnen en het zou me €10.000 kosten. Dit alles kwam zogezegd uit het moederbedrijf in de States waar, en dit zijn hun eigen woorden, taalfouten en alles in begrepen, 'everyone sues everyone everyday and we used to sue someone in the Netherlands and we succeed'. Ik zeg 'zogezegd' want uit hun, ondertussen, talrijke mails kan ik opmaken dat hun Engels niet echt perfect is. Ik heb Engels gestudeerd en vind ik elke zin wel een spellingsfout of grammaticale fout. En dan niet het soort fouten dat native speakers zelf al wel eens maken. Ze vroegen me ook herhaaldelijk naar mijn contactgegevens zodat hun advocaat me kan bellen. Ik weigerde waarna zij me vertelden dat ze het wel via de regering zouden achterhalen (ik betwijfel of dit hen gaat lukken). Ik heb aangeboden de feedback te laten verwijderen op voorwaarde dat zij ook de 'jerk' opmerking weghalen maar dit wijgeren ze. Ze blijven me lastigvallen met mails en ik vind dit erg vervelend. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb Ebay zelf dit verhaal gedaan. Zij vonden de commentaar van de verkoper zelf ongeschikt en hebben hem verwijderd. Die van mij staat er wel nog. Dit zint de verkoper helemaal niet en hij heeft dus weer met die advocaat gestuurd. Hij zou me de papieren wel opsturen naar het adres waar ze ook de short hebben afgeleverd. Dat is echter mijn vorige werkadres, in Nederland. Mijn eigen thuisadres hebben ze dus niet. Wat doe ik nu best? Helemaal niet meer reageren misschien? Denkt je dat ze echt een advocaat gaan inschakelen en zo ja, hebben ze dan een poot om op te staan?
Macdude zei:Wat kunt ge nu het beste doen, dat is uwe feedback intrekken en een mailke sturen dat ge der spijt van hebt want in mijn ogen was die "jerk" zeker terecht. (het is alleen niet erg professioneel)
Nu hebt ge waarschijnlijk geluk dat het nen Amerikaan is (verweghistan) en het zal bij een beetje dreigen blijven. Als dat korter bij huis was (België of Holland) dan kon ge wel eens pech hebben.
Vordesh zei:Verwijdert u blijkbaar valse comment dan ook best
bald eagle zei:Hahahahaha!!! Grapjas!
Dan ambeteer ik die verkoper liever nog wat! Ik ga hen sturen dat ik hen aanklaag voor stalking.
Ik wist dat de verzendkosten zo hoog waren ja, en ik heb ze betaald omdat ik de short graag wilde hebben. Ik mag dan toch zeker in de commentaar zetten dat ik ze te hoog vind! Dat is gewoon vrijheid van meningsuiting.
Het is trouwens 'zogezegd' ne Amerikaan. De moederfirma van de Nederlandse Ebaywinkel waar ik de short heb gekocht.
Macdude zei:Gij zijt ne frisse gij. Eerst hier een beetje komen uitjanken dat ge misschien een rechtszaak aan u broek hebt omdat ge gelogen hebt. Dan als er een aantal mensen zeggen dat daar toch niks van gaat komen direct terug ene grote bek opzetten.
Ik dacht dat gij dees wou opgelost zien blijkbaar was ik fout. Nu ge weet dat die u waarschijnlijk toch niks gaat doen gaat ge die gast maar weer wat ambeteren. En dat terwijl alles u fout is.
stijn87 zei:Je wist op voorhand wat de verzendkosten waren, wat zit je achteraf dan nog te zeveren dat deze te hoog waren. Als je een beetje kunt rekenen dan doe je de biedprijs + verzendkosten = totaal te betalen bedrag. Als het "totaal te betalen bedrag" te hoog is voor jouw, stop je gewoon met bieden. Zo simpel zit het allemaal in elkaar.
stijn87 zei:Je wist op voorhand wat de verzendkosten waren, wat zit je achteraf dan nog te zeveren dat deze te hoog waren. Als je een beetje kunt rekenen dan doe je de biedprijs + verzendkosten = totaal te betalen bedrag. Als het "totaal te betalen bedrag" te hoog is voor jouw, stop je gewoon met bieden. Zo simpel zit het allemaal in elkaar.
Macdude zei:Gij zijt ne frisse gij. Eerst hier een beetje komen uitjanken dat ge misschien een rechtszaak aan u broek hebt omdat ge gelogen hebt. Dan als er een aantal mensen zeggen dat daar toch niks van gaat komen direct terug ene grote bek opzetten.
Ik dacht dat gij dees wou opgelost zien blijkbaar was ik fout. Nu ge weet dat die u waarschijnlijk toch niks gaat doen gaat ge die gast maar weer wat ambeteren. En dat terwijl alles u fout is.
Wa voor een reactie is da nu? Zijt gij een klein kindje da nog ni goe discussies kan voeren en daarom meteen mensen begint uit te maken? Nu hebben zij onterecht in hun feedback staan dat ze nepspullen verkopen, en dat is zowat de doodsteek voor elke eBay-er. Asge een beetje manieren hebt vraagt ge hen waarom ze u negatieve feedback terug geven en probeert het vervolgens uit te praten in plaats van meteen met laster en leugens te beginnen rondsmijten. Voor mijn part hebben ze groot gelijk da ze u komen lastigvallen.Ik werd hierdoor een beetje boos en schreef als vervolgcommentaar dat ze nep spullen verkopen.
bald eagle zei:Hahahahaha!!! Grapjas!
Dan ambeteer ik die verkoper liever nog wat! Ik ga hen sturen dat ik hen aanklaag voor stalking.
Ik wist dat de verzendkosten zo hoog waren ja, en ik heb ze betaald omdat ik de short graag wilde hebben. Ik mag dan toch zeker in de commentaar zetten dat ik ze te hoog vind! Dat is gewoon vrijheid van meningsuiting.
Het is trouwens 'zogezegd' ne Amerikaan. De moederfirma van de Nederlandse Ebaywinkel waar ik de short heb gekocht.