Archief - pro- of anti-ana

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
ok ik weeg ook 40kilo, maar das omda ik klein ben :p absoluut ni anorexisch. mr express 40kilo wille wege??? hoe gestoord is da nu? ksnap da echt ni. als ge zo ziekelijk magere mense ziet, kunde da toch ni mooi vinde .. rare ziekte


40 kilo in verhouding met een klein gestalte is niks he maar die modellen daar op de foto, wat moeten die zijn ne meter 80 minstens zeker? Zowat elk orgaan in hun lijf is imo zo ziek als wat.... Liever een buik en wat ronder dan dat ze... Miljaarde zo eentje zou ik snachts niet willen tegenkomen!

warcraft3 playe

Legacy Member
als ik dat toch zie zo get.
dan denk ik toch ook een men eigen waar gaat de wereld toch naar toe.
zolijk hier ook al is gezegd.
ze zouden zo een site's moeten verbieden

Blanco

Legacy Member
Het ergste is dat ze hun spiegelen aan glamourfoto's die zwaar bewerkt zijn met photoshop en dergelijke. De verhoudingen van borsten, billen en buik worden aangepast, rimpels en okselhaar verwijderd, hun ogen worden vergroot en soms zelf bijgeschminkt, elk vlekje op de hiud wordt egaal gemaakt ,kortom... elke "foutje" wordt gewoon geretoucheerd.

Voorbeeldjevan zo'n retouche, het is nu wel geen foto van skinny models, maar ze worden wel magerder gemaakt via photoretouching.

Thin Liz

Legacy Member
Ik ben een tijd samengeweest met een vrouw die anorexie had. Als ik zoiets lees dan vind ik het gewoon de draak steken met alles wat we doorgemaakt hebben en waarvoor we, maar bovenal: ZIJ, gevochten heeft. Erger dan dit bestaat niet!

SweetEmmaRose

Legacy Member
ja idd, als ge graatmager zijt ebde geen borste .. maar magere vrouwe op fotos wel, ja hallo bijgewerkt :p
ja idd 40kilo & 1m55 vs 40kilo & 1m85 is wel iets anders :p
die reportage is wel goe, dan ziet ge eigenlijk hoe belachelijk da da is .. een levensstijl of obsessie? das allebei een ziekte!

GMotha

Legacy Member
Ziek.

Achja, laat ze doen. Met wat chance is dit een modernere versie van natuurlijke selectie.

ComputerVISTA

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
ja idd, als ge graatmager zijt ebde geen borste .. maar magere vrouwe op fotos wel, ja hallo bijgewerkt :p
ja idd 40kilo & 1m55 vs 40kilo & 1m85 is wel iets anders :p
die reportage is wel goe, dan ziet ge eigenlijk hoe belachelijk da da is .. een levensstijl of obsessie? das allebei een ziekte!

Eerder een freaky obsessie... Streven naar dat gewicht en streven naar idealen die gemaakt zijn met een computer. Spijtig dat die jeugdige meisjes die hun lichaam aan't verknoeien zijn dat laatste aspectje niet verstaan.

Myst!Q

Legacy Member
Anorexia mensen hebben iets in hun hoofd dat niet helemaal juist meer werkt, een site zoals deze doet dat nog meer uitblinken.

Ik moet zelfs geen super slank meiske hebben, heb daar toch gene grip aan :p

sneax

Legacy Member
mja ze doen maar eh

'gisteren 50kcal en 1 uur gaan lopen en 30 minuten gefietst, vandaag nog niets - hopelijk hou ik het zo'

haha

RaDa

Legacy Member
En ik maar proberen zoveel mogelijk kcal binnen te krijgen ^_^

Kepa

Legacy Member
RaDa zei:
En ik maar proberen zoveel mogelijk kcal binnen te krijgen ^_^
krijgt ge geen honger van die peptalks :p
heb zin om daar thread te starten met me top10 lievelingsgerechten... maar zou toch gebanned zijn binnen 10m :(

Bolteh

Legacy Member
Men broer woog op een gegeven moment ook maar 42kg meer, ma da was na problemen me zijn darmen enzo.. Derna had em problemen me eten en bleef em vermageren tot hij 42kg woog, toen was ie bijna dood (terwijl er niks me hem scheelde, em at wel, maar ni veel)

No way da dees gezond kan zijn..

SweetEmmaRose

Legacy Member
da komt eigenlijk echtni veel voor, een man met anorexia.
schoonheidsidealen zijn dan ook verschillend.
vrouw = mager en mooi
man = breed en macholike :p

Thin Liz

Legacy Member
Anorexie heeft in heel wat gevallen ook weinig of niets te maken met het schoonheidsideaal of 'er mager willen uitzien, omdat dat mooi is'. De oorzaak van de ziekte gaat vaak heel wat dieper/is complexer.

bratislava

Legacy Member
Probleem is dat deze groep het als een lifestyle ziet, en beweren dat ze niet ziek zijn.
Ze willen er ook niet tegen vechten.

ComputerVISTA

Legacy Member
bratislava zei:
Probleem is dat deze groep het als een lifestyle ziet, en beweren dat ze niet ziek zijn.
Ze willen er ook niet tegen vechten.


Ze vechten er net wel voor, kijk is wa moeite ze doen om zo te worden en blijven :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan