Archief - Power Ball winkels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tb-303

Legacy Member
drieskeuh zei:
en welk effect heeft dat dan. Ik kan niet geloven dat een balletje ervoor kan zorgen dat je sterker wordt.

Heeft gewoon te zien met g-kracht, doordat je een draaiende beweging maakt gaat de bal binnenin alsmaar sneller draaien waardoor de g-kracht op de buitenste bal alsmaar zwaarder word.... en wees gerust je word dat heeeeeel goed gewaar aan je spierkes :D

Maar is een lap middeltje voor mensen die te lui zijn om te sportten , zoals mij :) en na paar dagen/weken ligt die gegarandeert ergens onder het stof, zoals bij mij :)

Het is wel goed voor mensen die veel computeren om rsi tegen te gaan ook...

Mijne online gekocht.

menlor

Legacy Member
drieskeuh zei:
en welk effect heeft dat dan. Ik kan niet geloven dat een balletje ervoor kan zorgen dat je sterker wordt.

wel het houd u spiermassa in stand en vergroot ze ook een beetje, aan 9000 toeren is da zwaarder dan 10kilo ofzo :)

en is eigenlijk uitgevonden voor astronauten, omdat die gewichtloos geen kracht kunnen uitoefenen op iets, maar dees maakt zen eigen gewicht. en zo kunnen die astronauten ook nog trainen.

Grtz

Dj Aero

Legacy Member
bedankt voor de info, misschien bestel ik wel online.

Ik geloof wel dat een powerball zijn werking kan hebben. ik heb het een paar keer gedaan en je merkt dat wel. Een teller moet er zeker wel opstaan vind ik.. Allemaal bedankt voor de info!

Crashtestdummy

Legacy Member
kbegrijp da echt nie hoe iets binnenin een balleke zwaarder kan worden me een groot toerental :/

128MB

Legacy Member
Dude87 zei:
kbegrijp da echt nie hoe iets binnenin een balleke zwaarder kan worden me een groot toerental :/
Middelpuntsvliedendekracht?

Door het hoge toerental worden die kogels binnenin naar de buitenkant van de bol gedreven, hoe hoger het toerental hoe hoger de middelpuntsvliedendekracht die op de kogels werken. 'k heb filmkes gezien dat die dingen bijna ontploffen als je te snel draait :D

Voorbeeld: Pak een stuk touw en bind er een gewichtje aan, zwier dan het touw rond in de lucht, het gewicht wilt zich naar buiten duwen dus blijft het touw gestrekt tijdens het draaien. Hoe sneller je zwiert hoe etc etc

'k ga eens bedelen aan men ouders, dan koop'k ook zo eene volgende lan :)

Dj Aero

Legacy Member
Toch is dat zo. Hoe sneller je draait, hoe sterker de tegendruk wordt. Die bal wilt naar alle kanten weg en jij moet die dus 'tegenhouden'. Het werkt met g krachten ofzoiet. Het is wel een bepaalde techniek vind ik om het in gang te krijgen en houden. Het is echt meedraaien met de krachten die je ondervindt om tot een bepaald aantal toeren te geraken. Moest je ooit de kans hebben om het eens te doen, zeker doen! het is best leuk en hopelijk ook effectief.

Koop het niet omdat het leuk is, maar koop het enkel met oog op training want anders ligt da na een week in de kast.

Crashtestdummy

Legacy Member
dus da balleke schud eigenlijk ongelooflijk hard alsek et goe begrijp

drieskeuh

Legacy Member
wat als dat uit je hand vliegt?
Kan dat zover wegvliegen dat het door je venster vliegt :p ?

PapaGanz

Legacy Member
Neen, het draait in een cirkelbeweging.
En je krijgt daar geen spierweefsel van bij, dus diegenen die het kopen voor bredere voorarmen gaan voor een teleurstelling staan.

?therapy?

Legacy Member
Sorry voor de bump :p
maar enig idee waar ge deze kunt vinden in Gent? Zou niet echt weten waar te beginnen :s

Licargon

Legacy Member
128MB zei:
Waarom bestel je het niet online? Is toch zo gemakkelijk?
Op lans verkopen ze die dingen ook.

Idd. Op gamegear besteld en op FoM afgehaald, iets te veel mee bezig geweest eerste avond --> rest van de LAN bijna-bleinen op men vingers+ ne zeren arm.

Of zoals VISTA het zo kleurrijk uit kon drukken: "Dienen arm gaat DOOD zijn morgen"

Kzouet IMO gewoon via het internet bestellen.

En de resultaten... pfft, kheb da nu enkele weken, ik merk mss wel een beetje verschil (iets sterkere grip enzo, merkbaar bij et badmintonnnen), mr om echt spieren te kweken zijn er van die trainingsprogramma's met ne powerball denk ik :P

sypro9000

Legacy Member
Dat speeltje heeft zoveel kracht af op uw polsen aan full speed dat het bijna onmogelijk is om 5min voltehouden. Ik had ééntje gekocht op netgamez in 2005, en hard mee gegaan tot em kapot was. Het is gewoon om uw onderarm spieren te trainen. De spieren die je gebruikt bij je muis movement dus.

[MSZS]KeViN

Legacy Member
Ik heb da ook zulk een balleke, das idd om u onderarm spieren te trainen.
Bij mij helpt dat zeer veel, want als motocrosser worden u armen zeer rap 'opgepompt' als je aan het rijden bent, en nu voel ik het bijna niet meer.

Robust²

Legacy Member
In Gent ook bij Avventura aan de boekentoren, ligt meer in het centrum dan HCW
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan