Archief - Postvraagje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamedude

Legacy Member
Als iemand mij iets stuurt op mijn volledig adres: straat + gemeente + postcode maar mijn naam is foutief vermeld. (totaal andere naam)
krijg ik de brief dan aan of niet?

2. Waar kan je zoal een postbus op je naam huren? (sites?)

Gentille

Legacy Member
Als je adres in orde is zal je die brief wel krijgen, weinig postbodes weten de namen van de personen aan we ze een brief bezorgen :)

Gamedude

Legacy Member
gentille zei:
Als je adres in orde is zal je die brief wel krijgen, weinig postbodes weten de namen van de personen aan we ze een brief bezorgen :)
En couriers zoals UPS,DHL die pakketten afleveren?

Gentille

Legacy Member
Gamedude zei:
En couriers zoals UPS,DHL die pakketten afleveren?

Die nog minder denk ik. Waarschijnlijk kijken die couriers naar de plaats waar het pakket moet worden afgeleverd en niet naar de naam. Bij een courierdienst zal je wel iets moeten aftekenen. Als je weet dat je een pakketje verwacht kan je zeggen dat je naam verkeerd is maar wel aan het juiste adres is afgeleverd, veel drukte zullen ze daar niet om maken.

SilentSpring

Legacy Member
zal wel toekomen.
In't begin van't academiejaar is mijn hogeschool erin geslaagd m'n straatnaam verkeerd te schrijven/enkele letters uit de straatnaam weg te laten.
Z'adden nochtans de juiste gegevens maarja, intern foutje zeker.

Feit is dat die brieven gewoon juist toekwamen:D

th43ns

Legacy Member
Postbode weet wel wie waar woont hoor (bij naam dus), maar hij zal dat pakje wel gewoon in je bus steken...

klennepette

Legacy Member
Op het factuur van telenet hier staat elke maand 2260 Tongerlo terwijl dat hier al jarenlang gemeente Westerlo is :p die geraken toch ook hier.

Pilatus

Legacy Member
thaens zei:
Postbode weet wel wie waar woont hoor (bij naam dus), maar hij zal dat pakje wel gewoon in je bus steken...

Als er naambordjes hangen ofzoiets wss wel en als je de postbode zelf kent enzo wss ook, maar anders?

th43ns

Legacy Member
Pilatus zei:
Als er naambordjes hangen ofzoiets wss wel en als je de postbode zelf kent enzo wss ook, maar anders?
Anders ook hoor..
Ik heb vakantiewerk gedaan als postbode en na 4 weken werken wist ik bij het sorteren wanneer ik een bepaalde naam zag, dat em in een bepaalde straat op een bepaald nummer moest.
Bij vaste postbodes is dit zeker het geval, zij kennen bijna iedereen hoor :-)
Het gebeurt ook nogal eens dat de naam goed is, maar de huisnummer verkeerd. Indien die huisnummer verkeerd is, weet je waar je de brief wel moet steken.

Gebeurd ook dat de straat verkeerd is. Dus dan krijgt een postbode een brief waar de naam opstaat van iemand waarvan hij weet dat die niet op zijn ronde woont.. Hij roept die naam in het sorteerlokaal en 9 kansen van de 10 zegt ne anderen dat die op zijn ronde woont :-).

Zo gaat dat ;) :p

Conqie

Legacy Member
Indeed, de post mag mischien wel een slechte reputatie hebben, maar de postbode's lijken wel echt hun best te doen voor hun job, een aantal jaar geleden kregen we tickets afgestuurd maar het adres was compleet fout, en de postbode is persoonlijk bij iedereen in de straat gaan aanbellen ;)

satanreleased

Legacy Member
Ik werk nu al 3 jaar bij de post en ik heb 1 ding geleerd in mijn cariere ....
De post bestel zijn stukken op adress en niet op naam .
Enkel aangetekende zendingen worden streng gecontroleert op naam .
Wetelijk gezien hebben wij de recht een persoon zijn brief te weigeren als er een letter te kort is in zijn naam ... maar wij zijn nog milde mensen zé .
Dus we laten ze tekenen als ze hun identiteits kaart voor leggen , Het moet dan wel de persoon zijn waaraan de brief is geadreseerd die tekend en niet zijn vrouw of zoon of noem maar op ne pipo die op het zelfde adress woont .
Om een Postbus te huren moet je naar het hoofd kantoor van je dorp of stad
gaan en een formulier aanvragen aan het lokket .

Bedrijven zoals

TnT ; DHL : UPS en noem maar op bestellen ook hun stukken op adress en tonen veel minder respect voor de klant omdat ze ook een hooger werk drukte hebben .
yoooooo

w00tw00t

Legacy Member
satanreleased zei:
TnT ; DHL : UPS en noem maar op bestellen ook hun stukken op adress en tonen veel minder respect voor de klant omdat ze ook een hooger werk drukte hebben .
yoooooo

Ja en zitten graag met hun klote handen aan andermans dingen
Al 2 pakjes gestolen.

th43ns

Legacy Member
satanreleased zei:
De post bestel zijn stukken op adress en niet op naam .
Enkel aangetekende zendingen worden streng gecontroleert op naam .
Wetelijk gezien hebben wij de recht een persoon zijn brief te weigeren als er een letter te kort is in zijn naam ... maar wij zijn nog milde mensen zé .
Dus we laten ze tekenen als ze hun identiteits kaart voor leggen , Het moet dan wel de persoon zijn waaraan de brief is geadreseerd die tekend en niet zijn vrouw of zoon of noem maar op ne pipo die op het zelfde adress woont .
Dat moet niet altijd hoor :-S Is nu al even geleden dat ik de cursus van de post gevolgd heb. Bij een gewone aangetekende brief mogen familieleden bijvoorbeeld aftekenen... Daar moet je dan wel zeker van zijn (dmv identiteitskaart te vragen dus).

En dat van niet op naam maar op adres, hangt een beetje af van de goodwill van de postbodes eh... Wanneer die persoon gekend is.. (in een klein dorp dan toch, weet niet hoe het zit in grote steden)

satanreleased

Legacy Member
thaens zei:
Dat moet niet altijd hoor :-S Is nu al even geleden dat ik de cursus van de post gevolgd heb. Bij een gewone aangetekende brief mogen familieleden bijvoorbeeld aftekenen... Daar moet je dan wel zeker van zijn (dmv identiteitskaart te vragen dus).

En dat van niet op naam maar op adres, hangt een beetje af van de goodwill van de postbodes eh... Wanneer die persoon gekend is.. (in een klein dorp dan toch, weet niet hoe het zit in grote steden)

Wel ja ik ben postbode in Oostende stad aan zee , en het is hier tamelijk druk , veel mensen verhuizen en veel kommen wonen , het is in ons geval altijd beeter om een identiteits kaart te vragen .Als ik de post bedeling doet voor firma's dan vraag ik ook altijd de volmacht nummer van de persoon die tekend .... indien ze geen hebben dan heb ik de recht om te weigeren en of een identiteits kaart te vragen .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan