Archief - Populaire handels?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wonder

Legacy Member
Mischien een rare vraag maar welke handels liggen er momenteel goed in de markt?

In welke branche zou jij als zelfstandige starten... Immobilien Informatica,... of wat?

:)

Enkel uit interesse...

Genious

Legacy Member
Imo: begin niet als zelfstandige. ;)

Maar zelfs als ge het doet, dan is die vraag denk ik niet simpel te beantwoorden omdat er veel factoren meespelen:
- interesses
- voorkennis
- kapitaal
- veel werk en mogelijks meer verdiensten of niet
- zekerheid (of beter: mindere mate van onzekerheid)

Wonder

Legacy Member
Tgohja, tegenwoordig kan je voorkennis opdoen via genoeg middelen zoals syntra etc.

Interesses is voor iedereen persoonlijk, maar vraag me nu echt al een tijdje af in welke branche het momenteel best is te starten. Ikzelf heb kennis van ict maar zou bv best wel in Immobilien willen doen en hiervoor syntraopleiding volgen.

Veel werk, ja :) maar heeft volgens mij ook zen voordelen.
Zekerheid? Als je steeds op safe speelt zal je nooit wat extra's kunne veroorloven in het leven.

Hellrabbit

Legacy Member
Wonder zei:
Tgohja, tegenwoordig kan je voorkennis opdoen via genoeg middelen zoals syntra etc.

Interesses is voor iedereen persoonlijk, maar vraag me nu echt al een tijdje af in welke branche het momenteel best is te starten. Ikzelf heb kennis van ict maar zou bv best wel in Immobilien willen doen en hiervoor syntraopleiding volgen.

Veel werk, ja :) maar heeft volgens mij ook zen voordelen.
Zekerheid? Als je steeds op safe speelt zal je nooit wat extra's kunne veroorloven in het leven.

Tenzij je extra hard werkt natuurlijk :p

Wonder

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Tenzij je extra hard werkt natuurlijk :p

Jup, maar kan je ook sneller retenieren in sommige gevallen. Ach ik besef het wel hoor. Zelfstandige zijn is een hoop shit op je hals halen maar zoals ik al eerder zei blijf ik het zelf wel tof vinden om iets op je eigen uit de grond te stampen en volledig je eigen idee kan doen.

Ook kwa werk kun jeje eigen goed organiseren zodat je toch nog tijd hebt voor je gezin. Natuurlijk zijn de eerste jaren als zelfstandige de hardste! Maarjah die loont na een paar jaar zeker en vast lijkt me.

DA_MadAce

Legacy Member
Als je een branche hebt gekozen, werk er dan eerst een tijdje in. Bedrijfsspionage zeg maar. :p

Goeie raad die dak gekrege heb van zelfstandigen.

Burny

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Als je een branche hebt gekozen, werk er dan eerst een tijdje in. Bedrijfsspionage zeg maar. :p

Goeie raad die dak gekrege heb van zelfstandigen.

En die ik alleen maar kan bevestigen.

speckie1987

Legacy Member
maar dan moet je niet zo dom zijn om binnen het werktrerrein te zitten van uw vroegere baas want die concurreert u dan toch kapot :p

mobman

Legacy Member
populaire handel, check powertrainingtread eens, ze bestellen daar al hun gerief in de US... :p

spring op de kar en begin in belgie aan deftige prijzen te verdelen :p (maar ze zouden beter al die bucht ni pakken :p)

cuda

Legacy Member
:) denk dan maar is aan btw en alle andere kosten die daarop bijkomen , tis ni vo nix dat die suplementen duurder zijn hier dan in amerika.

Burny

Legacy Member
speckie1987 zei:
maar dan moet je niet zo dom zijn om binnen het werktrerrein te zitten van uw vroegere baas want die concurreert u dan toch kapot :p

Of andersom..

speckie1987

Legacy Member
Burny zei:
Of andersom..

meestal hebben die bestaande bedrijven een veel grotere liquiditeit en mogelijkheden en die kunnen zich het permiteren om even de prijs enorm te doen dalen

hybrid

Legacy Member
speckie1987 zei:
meestal hebben die bestaande bedrijven een veel grotere liquiditeit en mogelijkheden en die kunnen zich het permiteren om even de prijs enorm te doen dalen

Met die redenering zoude er geen nieuwe bedrijven kunnen ontstaan, zolang jij geen gat in de markt hebt gevonden zal je altijd al een paar gevestigde waarden hebben in die branche

Error_909

Legacy Member
speckie1987 zei:
meestal hebben die bestaande bedrijven een veel grotere liquiditeit en mogelijkheden en die kunnen zich het permiteren om even de prijs enorm te doen dalen

Er zijn genoeg regels die dat tegenhouden, geloof me maar.

Genious

Legacy Member
Error_909 zei:
Er zijn genoeg regels die dat tegenhouden, geloof me maar.

True, maar grotere bedrijven kunnen toch met een lagere winstmarge werken dan starters, want die laatsten hebben quasi altijd nog grote leningen lopen.

speckie1987

Legacy Member
Error_909 zei:
Er zijn genoeg regels die dat tegenhouden, geloof me maar.

ja ik weet wel dat er minimum en maximum prijzen zijn maar de prijzen zijn voor de moment op hun hoger niveau waardoor het mogelijk is om die prijzen wat te laten zakken. Nu het woord enorm was niet de ideale keuze maar de consument kiest toch altijd voor het goedkoopste als het gaat om kwalitatief dezelfde en dan nog eens zekerheid van het merk terwijl een iemand nieuw die merkbekendheid nog niet heeft.

Chickenlal

Legacy Member
Genious zei:
Imo: begin niet als zelfstandige. ;)


ohja, lekker heel u leven voor een baas werken is leuker hé.

Ik hoop dat ik eens op een geniaal idee kom om zelfstandig te kunnen beginnen.

Gromme

Legacy Member
Genious zei:
True, maar grotere bedrijven kunnen toch met een lagere winstmarge werken dan starters, want die laatsten hebben quasi altijd nog grote leningen lopen.

Daarom moet een kleine zelfstandige zich op een andere manier profileren. Het lijkt me wat makkelijk gezegd van, de competitie is groot dus ja, ze boren ons zo de grond in. Hangt er dan ook nog vanaf in welke sector. In het ene is er ruimte op overschot voor concurrentie en zelfs concurrentie nodig en naar de andere is het al oververzadigd met weet ik veel wat.

Ik begin zelf met iemand volgend jaar een frituur. Wij zijn nu volop met onze research bezig en o.a. financieel plan aan't opstellen. Hiermee zullen wij ook de nodige stappen zetten naar oa Vlao die je echt wel goed kunnen helpen. We hebben beide ervaring in de sector en zijn meer dan bereid om het harde werk en de risico's te dragen.

Redenen? Niet zomaar een 9 to 5 job hebben (n/o voor hen die dat wel willen), zelf de verantwoordelijkheid dragen ipv dit af te geven aan iemand boven je, de mogelijkheid om je creativiteit volledig te kunnen benutten en ook het belangrijkste is de spanning het echt voelen van je inkomen en ja, gewoon eigenlijk echt van jezelf afhangen.

denkimi

Legacy Member
Wonder zei:
Mischien een rare vraag maar welke handels liggen er momenteel goed in de markt?

In welke branche zou jij als zelfstandige starten... Immobilien Informatica,... of wat?

:)

Enkel uit interesse...

als zelfstandig schilder, loodgieter of elektricien
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan