Archief - POLL: wat na 30 december?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

belgisch internet na 30/12


  • Totaal aantal stemmers
    351
  • Opiniepeiling gesloten.

Yank

Legacy Member
Mushu zei:
Op het eerste zicht niet veel optimisten...
n/o, maar wat verwacht je? tn en bgc geven al jarenlang hetzelfde limiet (op die 2gb na) en na één actie met veel media-aandacht gaan ze die opeens allemaal afschaffen?
Met een beetje geluk gaan de limieten minimiem omhoog.

En dat de kleinere opeens hun limieten zouden afschaffen lijkt me al helemaal raar, die krijgen nu juist geen kritiek. En als ge een dommel netconnect hebt met 100gb en nachttarief, moet je al niet veel meer aan je limieten denken (op die 0.01% van de internetgebruikers na, die wel meer dan dat gebruikt, maar 't meeste gaat dan ook wel niet legaal zijn daarvan).

Mr Syphon

Legacy Member
miss krijgen we 15 gb limiet ofzo

ze moeten die limieten wel zetten anders zijn er kereltjes die elke dag vant jaar constant zitten te downloaden

GuntherDW

Legacy Member
Yankee zei:
n/o, maar wat verwacht je? tn en bgc geven al jarenlang hetzelfde limiet (op die 2gb na) en na één actie met veel media-aandacht gaan ze die opeens allemaal afschaffen?
Met een beetje geluk gaan de limieten minimiem omhoog.

En dat de kleinere opeens hun limieten zouden afschaffen lijkt me al helemaal raar, die krijgen nu juist geen kritiek. En als ge een dommel netconnect hebt met 100gb en nachttarief, moet je al niet veel meer aan je limieten denken (op die 0.01% van de internetgebruikers na, die wel meer dan dat gebruikt, maar 't meeste gaat dan ook wel niet legaal zijn daarvan).

die 12GB is gewoon omda telenet hunne down+up bijeen gedaan heeft en om een "beetje competitief" te lijken
vroeger kregen we zelfs ineens maar 1.5GB meer (edit: upload bij telenet, moest het ni duidelijk zijn :p) omda ze vonden da we ni meer nodig hadden bij telenet, het is pas een jaar nadien ofzo denk ik terug na 2GB gegaan, ma we bleven voor hetzelfde betalen, asses :sop:

edit2: zoals ge ziet zouden ze gewoon zelfs liefst van al onze limieten nog harder verlagen en nog meer ervoor vragen :sop:

Mette2

Legacy Member
Als BGC en Telenet hun limiet nu gewoon al eens zou verdubbelen, da zou al prachtig zijn, maar ik denk dat er niets zal veranderen want die 2 maken gewoon veel te veel winst op die volumeblokken. Ik hoop gewoon dat de dag van de download genoeg media-aandacht krijgt zodat de BGC en Telenet klanten eens wakker schieten en de moeite eens doen om over te schakelen naar een alternatieve provider.

Mushu

Legacy Member
Mette2 zei:
Als BGC en Telenet hun limiet nu gewoon al eens zou verdubbelen, da zou al prachtig zijn, maar ik denk dat er niets zal veranderen want die 2 maken gewoon veel te veel winst op die volumeblokken. Ik hoop gewoon dat de dag van de download genoeg media-aandacht krijgt zodat de BGC en Telenet klanten eens wakker schieten en de moeite eens doen om over te schakelen naar een alternatieve provider.

punt...
heeft weinig nut als enkel de fanatieke gebruikers (5% of zo) hier van weten, maar de gemiddelde huis, tuin en keuken gebruikers zijn enkel via de VTM te bereiken, en die willen ons natuurlijk niet steunen...

mmmmm :crazy: verdubbelen :crazy: mmmmmmmm

SMa

Legacy Member
Mr Syphon zei:
miss krijgen we 15 gb limiet ofzo

ze moeten die limieten wel zetten anders zijn er kereltjes die elke dag vant jaar constant zitten te downloaden
om het abonnement dan 3 euro duurder te maken?

BassKillah

Legacy Member
In de hoop er wel degelijk iets zal veranderen.

Maar ik zie het momenteel als "Er gebeurt niets, we wachten eerst op een regering"

Maar ik denk dat we allemaal hopen dat het ook een leefbare wereld wordt in België

met hogere limieten of UNLIMITED zoals OVERAL buiten België

Greetz
BassKillah

sneax

Legacy Member
Wa denkte dat die 'dag van de download' nu echt íets gaat uithalen?

Ik heb trouwens gevote op 'de koning stelt een nieuwe wet voor'.

switchblade

Legacy Member
misschien (!!) zal de nieuwe regering eens kijken om daar een regelgeving rond te geven, maar of die veel zal waard zijn laat ik in het midden
ook zullen de kleinere spelers denk ik de limieten nog omhoog schroeven, de 2 groten zullen blijven zoals ze nu zijn

ik hoop dat er een nederlandse provider zijn intrede doet in belgië met internet,
zodat de groten van nu een slag in het gezicht krijgen waar ze lang niet goed van zullen zijn.

Mushu

Legacy Member
switchblade zei:
ik hoop dat er een nederlandse provider zijn intrede doet in belgië met internet,
zodat de groten van nu een slag in het gezicht krijgen waar ze lang niet goed van zullen zijn.

²
volg u volledig, maar zelf een grote uit het buitenland zal ni veel uithalen, ze moeten ofwel de lijnen van Belgacom gebruiken of de kabels van Telenet... Dus zij (BGC&TN) worden er nog maar weer eens rijker van, en dan nog te weten dat België een van de meest bekabelde landen ter wereld is...

EuT.be

Legacy Member
rofl @ 5... Koning heeft niets te stellen qua wetten. De partij'n/kamers leggen ze voor en beslist dan. Dus, een wet ervoor, nah.. nog niet in de verre toekomst. Vrije markt wet, is er al, dus hangt het nog af aan de kleine ISP's die de limieten verhogen tot ev. afschaffen om zo hun volk te lokken. Alhoewel, aangezien Belgacom hun VDSL lijnen niet wil vrijmaken ook niet via de rechtbank, zie ik ook niet in dat beide grote ISP's de datalimieten niet echt fors zullen aanpakken.

Enigszins, Telenet is niet de enige InternetKabelmaatschappij in België, alleen zijn het meestal de sukkelaars die Telenet nemen omdat ze de naam kennen dankzij de reclames, een abo ondertekenen en achteraf ondervinden dat ze een kat in de zak genomen hebben. hetzelfde zal wel gelden voor Be belgacom sukkelaars.

Dus, er zijn maar 3 opties,
De kleine ISP's of zij die GEEN reclame maken, wachten op de regering of NIETS dat er gebeuren zal. Gewoon afwachten dus
.
Oh jah, wie gaat er nu echt meedoen aan de "Dag des downloads". Om erna vast te zitten met hun bandbreedte en zo effe verder sukkelen op smallband of de extra €'s om toch een degelijke verbinding te hebben totdat de meter weer gestabilliseerd is.

Ik ben content, 100Gb/mnd, stabiele verbinding znder disconnects tenzij dat de stroom uitvalt (langste verbinding op zelfde adres was 3mnd) en gemakkelijk 600Kbps download en 75Kbps upload naar het buitenland, binnenland haal ik er dikwijls alles uit (bij dit 6Mbs/640Kbps) en ik ben ook maar DSL. Geef ik ook maar zo'n +/- €60/mnd voor internet, telefonie (VoIP) en gsm en dit maar met 1 abonement vr alles samen. Dit alles na degelijk te onderzoeken en risico's te nemen.


@Switchblade: Scarlet - het Oude "PlanetInternet" is een NL ISP en is dusdanig ook gelimiteerd, Chello: Ook beschikbaar in BE, is KPN en dus ook een NL ISP welke ook gelimiteerd is en er zijn nog enkele ISP's onder een kleine die van de NL is. Het zijn gewoon het leasen van lijn en de kosten dat ze er willen aan uitgeven voor de eventueele afschaffing van de bandbreedte. Is er dan geen bandbreedte, zul je je verbinding ook wel mogen betalen vrees ik aangezien er verscheidene ISP's 100Gb bieden voor tss de 35~39 €/mnd.

Mushu

Legacy Member
tb-303 zei:
Yup 21 december 2012 om precies te zijn!

http://www.levity.com/eschaton/Why2012.html
http://www.daanspeak.com/Maya01.html
http://survive2012.com/
http://www.exitmundi.nl/Maya.htm

ALs ge weet dat de mayas iedere maan en zonne stand tot op VANDAAG al juist hebbben voorspeld....
en wetende dat hun calender stopt op 21 december 2012....

Nostradamus is volgens sommige ook vaak juist geweest, en toch lopen wij hier nog rond...
:wtf:

Maya's geloven trouwens dat het einde steeds een begin is van iets nieuws, en de tijd geen lijn is maar een cirkel...
Ze geloven ook in de afschaffing van datalimieten btw

Furiax

Legacy Member
misschien waren die maya's gewoon te lui om verder dan 2012 te gaan

Guard

Legacy Member
domme thread imo :x

telenet zal nooit de limieten afschaffen, ze zullen ipv 12gig , er 20gig van maken.
ofzo

maar ik zie telenet nooit die limieten afschaffen, want dan is de kans er dat ze in snelheid moeten inboeten, en het is net met die snelheid waar ze steeds belgacom de loef mee af steken in reclame campagne's.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan