Naxalite
Legacy Member
De politie heeft de laatste tijd meer weg van een subjectief staatsfinancieringsmechanisme dan wat anders. Willekeur is eerder regel dan uitzondering, en zelfs de illusie dat iedereen gelijk staat voor de wet is er niet meer.
Ik kreeg zonet een pv aan, wegens het consumeren van alcoholische dranken op de openbare weg tussen 00.00u en 08.00u. Ik zat toen, met twee vrienden, op een trapje 20m van onze fakbar, rustig een babeltje te doen en een jointje te roken. Plots komen er twee agenten af, wiet weggooien etc., wat ik overigens al redelijk belachelijk vind maar kom. Nu stond daar nog een lekje bier in plastic bekertje, en omdat men niet meer bestraffend optreed tegen cannabis begon mijnheer de agent daar maar over. Ik dacht dat hij een grapje maakte, en zei maar vlug iets bevestigends in de aard van :"jaja drinken op straat mag niet, het spijt me", onze paspoorten waren immers al overgeschreven en ik wou graag terug naar binnen. Verder stonden er buiten nog minstens 15 andere mensen rustig een pintje te drinken. Politie stapt in, en rijdt weg.
Nu krijg ik dus een pv in de bus voor alcoholgebruik op de openbare weg. Ik vind dat eigelijk echt nogal smerig. Nu kan ik tot €250 boete gaan betalen, terwijl er binnen een straal van 10 meter van die agenten nog minstens 15 anderen in de fout waren.
Heeft ons bestraffingssysteem echt iets weg van de nationale loterij? Wordt er dan niet meer consequent opgetreden? Dit kan imo echt niet. Ofwel schrijf je iedereen op, ofwel niemand. Maar zomaar beboeten op willekeurige basis, dat kan voor mij écht niet.
Wat vinden jullie?
Ik kreeg zonet een pv aan, wegens het consumeren van alcoholische dranken op de openbare weg tussen 00.00u en 08.00u. Ik zat toen, met twee vrienden, op een trapje 20m van onze fakbar, rustig een babeltje te doen en een jointje te roken. Plots komen er twee agenten af, wiet weggooien etc., wat ik overigens al redelijk belachelijk vind maar kom. Nu stond daar nog een lekje bier in plastic bekertje, en omdat men niet meer bestraffend optreed tegen cannabis begon mijnheer de agent daar maar over. Ik dacht dat hij een grapje maakte, en zei maar vlug iets bevestigends in de aard van :"jaja drinken op straat mag niet, het spijt me", onze paspoorten waren immers al overgeschreven en ik wou graag terug naar binnen. Verder stonden er buiten nog minstens 15 andere mensen rustig een pintje te drinken. Politie stapt in, en rijdt weg.
Nu krijg ik dus een pv in de bus voor alcoholgebruik op de openbare weg. Ik vind dat eigelijk echt nogal smerig. Nu kan ik tot €250 boete gaan betalen, terwijl er binnen een straal van 10 meter van die agenten nog minstens 15 anderen in de fout waren.
Heeft ons bestraffingssysteem echt iets weg van de nationale loterij? Wordt er dan niet meer consequent opgetreden? Dit kan imo echt niet. Ofwel schrijf je iedereen op, ofwel niemand. Maar zomaar beboeten op willekeurige basis, dat kan voor mij écht niet.
Wat vinden jullie?


was met men stomme dronken kop aant plassen tegen de kathedraal in antwerpen, tik tik op men schouder...
En bij ons in 't jeugdhuis als er teveel volk is of als 't stikkend heet is zit ook iedereen op 't trottoir pintjes te drinken ze...
.