Archief - Planeten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DhedRr

Legacy Member
Pluto is bij haar ontdekking tot planeet genaamd, omdat dit gebeurde door een Amerikaan, en dat de USA nog geen planeet ontdekt hadden (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Frankrijk).

De afspraak was toen dat Pluto een planeet werd, tot er een andere 'echte' planeet ontdekt werd.

killgore

Legacy Member
den-kimi zei:
groot gelijk. of ge dat nu een planeet noemt of niet, dat veranderd toch niets
Buiten het feit van naamgeving zoeken ze al een tijdje naar specialiteitjes in die planeten (bv. een soort van patroon in hun afstand tot de zon), waardoor ze eventueel vrij correct kunnen zeggen waar de volgende planeet zich zal bevinden.

Dan is het wel belangerijk dat je weet wat een planeet is en wat niet eh :unsure:.

Hiapoe

Legacy Member
DhedRr zei:
Pluto is bij haar ontdekking tot planeet genaamd, omdat dit gebeurde door een Amerikaan, en dat de USA nog geen planeet ontdekt hadden (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Frankrijk).

De afspraak was toen dat Pluto een planeet werd, tot er een andere 'echte' planeet ontdekt werd.

Straks wordt er hier weer een conspiracy-theorie rond uitgewerkt... En tzal zeker iets met de Amerikaanse regering te maken hebben, die meer planeten wil omdat ze die eigenlijk al ontdekt hebben, maar eerst zeker willen zijn dat ze volgens definitie planeten zullen genoemd worden. En daarna gaan ze niet alleen world-domination doen, maar zeker ook universe-domination :s

Anyway, on topic: Ik denk dat het goed is dat er een definitie komt van 'planeet', en als er 100 planeten zijn in ons zonnestelsel, tjah dan is dat zo hé...! Weer meer leerstof voor de middelbare scholieren ;)

ByTEsPaWn

Legacy Member
Ik stel voor om zulke dingen mesoplaneten te noemen ipv plutonen.

steckie

Legacy Member
Charon en Pluto draaien rond een gemeenschappelijk zwaartekrachtpunt, zoals alle dubbelplaneten.
de Aarde en de Maan doen dit ook, alleen ligt dat gemeenschappelijk punt bij ons ergens in de aardkorst en dus wordt er gezegd dat de maan rond ons draait.

grey-turtle

Legacy Member
Hiapoe zei:
Straks wordt er hier weer een conspiracy-theorie rond uitgewerkt... En tzal zeker iets met de Amerikaanse regering te maken hebben, die meer planeten wil omdat ze die eigenlijk al ontdekt hebben, maar eerst zeker willen zijn dat ze volgens definitie planeten zullen genoemd worden. En daarna gaan ze niet alleen world-domination doen, maar zeker ook universe-domination :s

Volgens de conspiracytheorie is alleen de laatste zin juist. Amerika gaat na verloop van tijd een soort star wars beginnen.
Ik heb ooit eens gelezen dat de maan bevolkt is en dat mars ooit bewoond is geweest door een soort mensenras of een ras gelijkwaardig aan hen. De maanlandingen waren volgens sommige mensen dan ook fake.
On topic/ voor mij maaktr het niet zo veel uit, behalve dat we extra namen gaan mogen kennen, die al dan niet gebaseerd zijn op tv-series.
Welke veranderingen dat zal teweeg brengen voor de astrologie weet ik niet, want daar heeft elke planeet zijn specifieke betekenis, inclusief pluto.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan