Archief - Parkeren voor garagepoort

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fr3aK

Legacy Member
Ik woon in een straat waar men langs beide kanten mag parkeren, twee mensen in de straat hebben een garagepoort ipv een raam.
Of die wettelijk zijn weet ik niet want tot voor kort mocht m'n hier in de straat geen garagepoort plaatsen.

Nu is de vraag of ik mij voor die garagepoort mag parkeren indien er geen auto in staat, één van die twee gebruikt zijn garage NIET, de andere heel af en toe.
Ik heb ergens opgevangen dat ze je niet kunnen wegslepen indien er geen auto in die garage staat en je het verkeer niet hindert. Klopt dit?

Alvast bedankt!

Kurobu

Legacy Member
in onze garage staat ook geen wagen. maar er hangt een bord aan verboden parkeren ;) ( zo een sleepauto bordje he )
en er zijn er hier al een paar weggesleept ze :)
vraag da aan die mensen zelf eens of aan politie ofzo.

Feignasse

Legacy Member
Geen idee, maar ga het misschien eerst eens vragen aan de eigenaars / bewoners? Kwestie van niet meteen een conflict te veroorzaken...

Zelf zou ik het nooit doen want het is gewoon vragen om problemen.

nerdz

Legacy Member
Ge kunt u der altijd zette en zien of em er daarna nog staat e :D
Nee ik denk da ge daar nrml ni moogt gaan staan ma als ge het moogt van die persoon is er gee probleem e...

Mvg, Joeri

Feignasse

Legacy Member
amdr zei:
Als er geen sleepbordje hangt mogen ze hem ni wegslepen

Ik weet niet of dat klopt, maar zelfs: de eigenaar kan er nog altijd snel zo'n sticker ophangen en dan heb je 't zitten...

amdr

Legacy Member
We hebben het hier is gevraagd. Het moet DUIDELIJK zichtbaar zijn en er moet eigelijk een plaatnummer opstaan

Chickenlal

Legacy Member
Ge kunt enkel weggesleept worden van voor een garage als er iemand UIT die garage moet dacht ik. Als er iemand IN moet dan kan hij u niet wegslepen.

Atticus Finch

Legacy Member
Inderdaad, wat q-ball zegt is correct. Of je dan nog beboet kan worden is natuurlijk een andere zaak, maar wegslepen is niet het geval indien iemand in de garage moet.

(op voorwaarde dat die garage niet over de nodige signalisatie beschikt)

evil aardappel

Legacy Member
Ik zou er mij uit beleefdheid niet direkt voor zetten, tenzij het voor niet lang is ofzo.

Epyon

Legacy Member
Of je nu beboet of niet wordt, je moet nog altijd een mooi bedrag betalen voor de takel en inbeslagnamekosten van je voertuigen, en dat is dan nog zonder al het papierwerk. Ik zou me alvast nooit voor een garagepoort parkeren :) .

lttuvix

Legacy Member
evil aardappel zei:
Ik zou er mij uit beleefdheid niet direkt voor zetten, tenzij het voor niet lang is ofzo.
idd, das gewoon een kwestie van respect, een garage betekent dat daar een bewoner woont die zijn of haar auto ergens wilt zetten waar het veiliger is dan gewoon midden op straat, uit respect ga je de ingang ervan dan ook niet blokkeren.
Of het iemand is die zijn auto daar vaak zet of niet is niet echt relevant

Gamb|t

Legacy Member
Vrij eenvoudig eigenlijk.


25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;

De wegcode zegt niet of er een voertuig in de garage moet staan, het moet aangegeven zijn dat het een garagepoort is, dat er een verkeersbordje E1 of E3 moet opgekleefd zijn.

Men zal het voertuig altijd slepen als het voertuig voor de garagepoort staat en deze voor hinder zorgt ( toegang belemmeren).

Sleepbordje of niet, de politie zal slepen 100% ( op vraag van de bewoner)
Om te vermijden dat men uw voertuig sleept, leg uw telefoonnummer achter uw ruit ( PV zal wel volgen)

Wat sommige mensen in de drukkere steden doen is een grote raam aan de straatkant met een grote rolluik ervoor en dan een plaatje E1/E3. Zodat mensen denken dat het een garagepoort is.

De politie zal echter voor het takelen eerst controleren of de garage daadwerkelijk als garage voor de wagen dient.

Betrokkene zal 2 X dienen te betalen
Takelkosten --> bij de takelfirma
Proces-verbaal

EDIT Er is bij dit soort takeling geen sprake van inbeslagname
Wat mensen meestal doen wanneer ze parkeren voor een garage is hun 4 pinkers aanzetten.
Een oproep aan allen wanneer u verkeerd geparkeerd staat zet NOOIT uw 4 pinkers op. Dat maakt de grap enkel duurder.

Chickenlal

Legacy Member
Gamb|t zei:
EDIT Er is bij dit soort takeling geen sprake van inbeslagname
Wat mensen meestal doen wanneer ze parkeren voor een garage is hun 4 pinkers aanzetten.
Een oproep aan allen wanneer u verkeerd geparkeerd staat zet NOOIT uw 4 pinkers op. Dat maakt de grap enkel duurder.

als het voor nie lang is zet ik tochwel men pinkers op ze. Voor een hele dag zet ge u toch nie voor een garage?...

dee

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
als het voor nie lang is zet ik tochwel men pinkers op ze. Voor een hele dag zet ge u toch nie voor een garage?...

Ons huis heeft een garage en de appartementenblok naast ons heeft een heel rij garages waarvan wij er ook 1 hebben. Voor het huis staan ze maar af en toe. Voor die rij garages staan ze constant. Waar ik woon vinden ze dat blijkbaar normaal.

Atticus Finch

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
als het voor nie lang is zet ik tochwel men pinkers op ze. Voor een hele dag zet ge u toch nie voor een garage?...

Inderdaad, ik weet dat het een extra overtreding is maar kan het toch ook niet laten om aan te duiden (4 pinkers) dat het maar voor een paar minuutjes is.

Misschien in de hoop dat 1 of andere vriendelijke agent dan liever iets heeft van 'allez bon, we zullen het door de vingers zien'. Niet iedere flik heeft zin in een confrontatie en/of discussie als ie weet dat de bestuurder ieder moment kan terugkeren.

Daar gewoon staan lijkt me -raar maar waar- nog aanlokkelijker om een boete uit te schrijven.

Fr3aK

Legacy Member
Het probleem is dat ik zaterdag voor 15 minuten voor die haar poort stond omdak binnen iets moest gaan halen, juist in die 15 minuten komt die thuis en legt ze een briefke onder m'n ruitenwisser met dat het de laatste waarschuwing is (terwijl het nog maar den eerste keer is dat ze verwittigd), volgende keer laat ze me wegslepen...

Alvast bedankt voor de reacties!

Genious

Legacy Member
Fr3aK zei:
Het probleem is dat ik zaterdag voor 15 minuten voor die haar poort stond omdak binnen iets moest gaan halen, juist in die 15 minuten komt die thuis en legt ze een briefke onder m'n ruitenwisser met dat het de laatste waarschuwing is (terwijl het nog maar den eerste keer is dat ze verwittigd), volgende keer laat ze me wegslepen...
Iedereen verdient een tweede kans of zoiets moet ze gedacht hebben. :unsure:
Wees gewoon blij dat je die kreeg. ;)

sfinx

Legacy Member
Ik heb mij laten vertellen dat je wel voor de garagepoort mag staan als er GEEN voertuig in de garage staat. Als die bewoner jouw auto laat wegslepen, zou hij zelf de sleepkosten moeten betalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan