Archief - Overschrijving/Storting naar Nederland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

belgianreaver

Legacy Member
Hallo, ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. hoe gaat een overschrijving naar Nederland? ik weet dat het aan bepaalde voorwaarden moet voldoen en dat is zo in mijn geval maar het enigste wat er nie is zijn de kosten delen want het is naar een webwinkel. hoeveel kost het dan om over te schrijven naar Nederland en is het ook mogelijk om een storting te doen naar Nederland zonder een rekeningnummer van jezelf?

Mvg. Belgianreaver

Mooncat

Legacy Member
Je moet van de desbetreffende rekening de iban-code + bic-code kennen en dan wordt een overschrijving aangerekend aan binnenlands tarief.

belgianreaver

Legacy Member
ik heb die iban en bic nummers maar hier staat voor hetzelfde tarief van belgie zijn de voorwaarden:

-in euro
-overschrijving naar of van een lidstaat van de Europese Unie
-vermelding van de correcte IBAN (International Bank Account Number) van de begunstigde.
- vermelding van de correcte BIC (Bank Identification Code - ook SWIFT-adres genoemd) van de bank van de begunstigde
- bedrag van de overschrijving maximum 50.000 EUR
- gedeelde kosten (SHARED): d.w.z. u betaalt alleen de kosten in België.

Pred

Legacy Member
bij mij is dat gratis :s ik dacht dat dat bij elke bank zo was hoor (binnen EU)
gewoon IBAN + BIC aan de verkoper (die iban+bic zijn 2 "codes" die eigenlijk het "rekeningnummer" zijn) vragen en dan eens naar uw bank gaan, die helpen u wel, ofwel via uw thuisbankieren gedoe eens kijken of daar nergens "internationale overschrijving" oid tussenstaat

belgianreaver

Legacy Member
om over te schrijven op een internationale rekening, welk formulier heb je daarvoor nodig of geven ze je dat in de bank zelf?

Lon$daLe

Legacy Member
gwn in de bank een zelfgemaakt briefje afgeven met bedrag dat betaald moet worden , adres van de ontvanger en eventueel dus bic en iban codes , dieje achter het loket voert da dan uit

persoonlijk vind ik netbanking het makkelijkst , kan je rekeningnummers en ontvangers opslaan onder nicknames

Inv`

Legacy Member
Das toch vele makkelijker via homebanking gewoon, en dat kost niets.

s0k0l0v

Legacy Member
Overschrijvingen binnen België zijn gratis. Aangezien de kosten shared zijn betekent dit dus dat jij niks, nada, noppes qua kosten moet betalen.
Opmerking. Niet in alle Europese landen zijn binnenlandse overschrijvingen gratis! Met SEPA (Single European Payment Area) gaat men proberen deze verschillen weg te werken.

belgianreaver

Legacy Member
kga morgen gwn naar de bank gaan met de uitgeprinte orderbevestiging waar al zijn gegevens op staan en vragen om het geld dan over te brengen, het zal er dan wel op staan voor 22november zeker?

s0k0l0v

Legacy Member
Als de bank het gaat doen, gaan er wel kosten aangerekend worden. Gewoon via homebank doen, easy..

Lon$daLe

Legacy Member
belgianreaver zei:
kga morgen gwn naar de bank gaan met de uitgeprinte orderbevestiging waar al zijn gegevens op staan en vragen om het geld dan over te brengen, het zal er dan wel op staan voor 22november zeker?

yup , meeste NL stuff is 5 dagen , toch naar rabobank of abn amro ,als je dat morge doet is het volgende maandag of dinsdag daar ( 3 dage is te snel en int weekend gebeurd niks op een bank wat ik zelf ook wel vervloek soms :p )

@sokolov , zolang je voor een buitenlandse transactie een iban + bic hebt van de ontvangende partij is het gratis aka binnelands tarief , ook als je het gwn aan een loket doet

kawadude

Legacy Member
Ik had vorige woensdag een overschrijving gedaan naar een Nederlandse webshop, de volgende dag was de betaling in orde en werd het product opgestuurd. Vrijdag werd het aan de deur afgeleverd door koerierdienst.

cram

Legacy Member
Vorige week donderdag nog een internationale overschrijving gedaan via net banking naar Engeland.Vandaag kon ik men aangekochte software's downloaden
En onder tussen kreeg ik een mail dat de ander soft ware al op de post zat,richting ikke.
Da was snel?

Lon$daLe

Legacy Member
1 dag is heel uitzonderlijk en kzou niemand aanraden om iemand te verheugen met " betaal woensdag en vrijdag heb je een DPD busje aan de deur " , das 1 kans op 1000 dat een BE=> NL overschrijving gefixt is op 24u

veel hangt ook af wat de ontvangende bank is daar en of uw bank zin heeft om ff wat interest te pakken op uw overschrijving door ze 3-4 dagen bij te houden of niet

whacker

Legacy Member
Idd, meestal 3 a 4 dagen en dan nog, dan mag er geen weekend tussen zitten.
Altijd "shared kosten" pakken, zelfs als er staat dat zij geen kosten voor de overschrijving aanvaarden, zoals reeds gezegd is een correcte overschrijving naar NL in euro gratis.

Starrk

Legacy Member
belgianreaver zei:
kga morgen gwn naar de bank gaan met de uitgeprinte orderbevestiging waar al zijn gegevens op staan en vragen om het geld dan over te brengen, het zal er dan wel op staan voor 22november zeker?

Tegen de 22e staat dat er zeker op ;)

belgianreaver

Legacy Member
DekadeZ zei:
Tegen de 22e staat dat er zeker op ;)

hopelijk anders hebk nfs pro street psp niet op de releasedag :O

nnyways, ik heb het dus woensdag overgeschreven in het postkantoor aan het loket en het was kostenloos. thx voor alle info, kzal jullie laten weten hoe lang het duurde voor het op de ontvanger zijn/haar rekening stond :)

belgianreaver

Legacy Member
ik hoop het :)

ik denk wel dat ik het op de releasedag zal hebben want voor de psp staat nfs pro street op de 9e plaats van meeste pre orders.
de top 13 pre orders op de site zijn:

01. Need for Speed: Pro Street - PS3
02. Need for Speed: Pro Street N-Ds
03. Need for Speed: Pro Street - Wii
04. Need for Speed: Pro Street - Ps2
05. Dark Messiah of Might & Magic - Xbox360
06. Need for Speed: Pro Street - Xbox 360
07. Need for Speed: Pro Street - PC DVD ROM
08. Ace Combat 6; Fires of Liberation - Xbox360
09. Need for Speed Prostreet - PSP
10. Bee Movie - Xbox360
11. Guitar Hero III; Legends of Rock - Xbox360
12. Mario & Sonic at the Olympic Games - Wii
13. Guitar Hero III; Legends of Rock (bundle) - Wii
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan