Archief - Overname van UPC door Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avilowca

Legacy Member
De situatie is als volgt:

Ik woon in Leuven. Leuven wordt sinds mensheugenis in haar kabelbehoeften voorzien door UPC/CHELLO, een Nederlands concern dat alsook in Brussel kabel aanbiedt.

Bij UPC wordt ons gewone analoge televisie aangeboden zoals dat bij Telenet het geval was voor de overschakeling naar digitaal. Wij krijgen dus nog cnn / bbc en al die zenders.

Mijn internet is ongelimiteerd aan 25 mbp/s. Het 2de snelste abonnement dat wordt aangeboden.

Een maand geleden wordt op de site van Telenet, Tweakers, kortom overal aangekondigt dat Telenet UPC Leuven opgekocht heeft. Wij als klanten van UPC hebben hier nog niets van te horen gekregen. Contact opname met UPC lijkt zinloos, telefoons worden beantwoordt met "ik weet van niets" en e-mails worden niet teruggestuurd.

Ik als klant van UPC zit nu met ernstige vraagtekens. Wat betekent die overname voor mijn televisie aanbod, en hoe zit het met mijn paradijselijke internetconnectie die op dit moment veel beter is dan eender welk abonnement dat Telenet verschaft.

Omdat mijn e-mails ook bij Telenet geen antwoord uitlokken kom ik hier eens informeren. Leuven is niet de eerste regio die opgekocht wordt door Telenet, dus ik neem aan dat er hier nog mensen zitten met soortgelijke ervaringen.

mbt. post van TheCrow7. Het is misschien interessant om te weten dat Telenet 187 miljoen euro over heeft voor UPC. Dat komt neer om een dikke 1000 euro per klant.

mbt. titel. Pittig detail, de oorspronkelijke titel van deze thread was "Telenet koopt zijn klanten". Wat exact is wat ze doen ( zie hierboven ). De titel werd helaas veranderd door iemand.

TheCrow7

Legacy Member
Ik vraag mij af waar Telenet verdomme al dat geld blijft halen.

Anyway, ik zou eens gaan grasduinen/posten op de forum van UPC/Chello.

NeFerMeTu

Legacy Member
Zit ook op UPC hier. Ik neem aan dat de huidige abonnementen sowieso blijven doorlopen. Voor nieuwe abonnementen is het de vraag wanneer Telenet effectief UPC gaat inlijven. Want voor zover ik kan vinden, is UPC op dit moment nog volledig autonoom bezig.

KN-StrideR

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Ik vraag mij af waar Telenet verdomme al dat geld blijft halen.

Anyway, ik zou eens gaan grasduinen/posten op de forum van UPC/Chello.

van hun veeeeeels te dure abbo's en koppelverkoop van volumepacks aan hun extreem gelimiteerd maandvolume?

da is gelijk Microsoft die zou geld vragen voor updates van hun OS ookal zijn ze nodig

Laurens100

Legacy Member
Ja het kabelinternetaanbod in België is echt schandalig! Ge hebt gewoon GEEN keuze, tenzij in de grote steden. Maar dat dreigt nu ook weg te gaan ....
Ik hoop dat er gauw verandering in komt, de regering doet er niets aan. Integendeel, vlug wat klanten bijronselen in het voordeel van Telenet en Belgacom met hun "internet voor iedereen".

linux

Legacy Member
mja ik vind Telenet Expressnet Turbo wel mooi, 30 gig per maand downvolume, 3 gig ofzo upload, downloadspeeds van 2.5 megabyte/sec en upload 60-80 kbps.
alleen het uploadvolume is belachelijk weinig, voor de rest is da ok.
kost zo'n 50 euro per maand.

aXl_

Legacy Member
linux zei:
mja ik vind Telenet Expressnet Turbo wel mooi, 30 gig per maand downvolume, 3 gig ofzo upload, downloadspeeds van 2.5 megabyte/sec en upload 60-80 kbps.
alleen het uploadvolume is belachelijk weinig, voor de rest is da ok.
kost zo'n 50 euro per maand.

neen dat kost 60 euro per maand. en voor 15 euro per maand minder heb ik nu een abbonement bij upc dat 10GB/maand meer datavolume geeft. De snelheid is lager maar 1MB/seconde (10240 Kpbs) is echt niet laag te noemen.

edit: en upc maakt ook geen onderscheid in uw download/upload in uw volume. Geen flauw idee welke aap ooit bedacht heeft dat daar een onderscheid in dient gemaakt te worden want telenet is bij mijn weten de enige die dat doet.

FLT

Legacy Member
linux zei:
mja ik vind Telenet Expressnet Turbo wel mooi, 30 gig per maand downvolume, 3 gig ofzo upload, downloadspeeds van 2.5 megabyte/sec en upload 60-80 kbps.
alleen het uploadvolume is belachelijk weinig, voor de rest is da ok.
kost zo'n 50 euro per maand.

En nu graag iemand aan het woord die verder kan zijn dan zijn neus lang is.

Anoniem04

Legacy Member
linux zei:
mja ik vind Telenet Expressnet Turbo wel mooi, 30 gig per maand downvolume, 3 gig ofzo upload, downloadspeeds van 2.5 megabyte/sec en upload 60-80 kbps.
alleen het uploadvolume is belachelijk weinig, voor de rest is da ok.
kost zo'n 50 euro per maand.

En dat is ongelooflijk duur.

menlor

Legacy Member
leve fulladsl toch ze ^^
20gig/maand
geen onderscheid in upload/download
25€/maand
Tis wel trager, maja zoveeel verschil maakt het niet.

PS: hun downloadlimiet is al meer dan een maand naar de klote, dus meter staat al zolang op 0 ;)

ontopic: khoop voor u da telenet die upc abbo's behoud want die zen ook wel schoon tegenover telenet.

Time

Legacy Member
De merknaam UPC blijft voorlopig behouden. Voor de klanten van beide ondernemingen verandert op korte termijn niets. Telenet zal zijn eigen producten gaan aanbieden aan UPC-klanten.
Dus ofwel blijven de oude UPC-klanten de keuze krijgen uit beide productgroepen, ofwel moet je voor Telenet kiezen van zodra je contract met UPC aan vernieuwing to is.
Staat er spijtig genoeg niet bij, maar ik veronderstel dat een email naar hun klantendienst wel voor opheldering zal zorgen.

Mr. M

Legacy Member
menlor zei:
leve fulladsl toch ze ^^
20gig/maand
geen onderscheid in upload/download
25€/maand
Tis wel trager, maja zoveeel verschil maakt het niet.

PS: hun downloadlimiet is al meer dan een maand naar de klote, dus meter staat al zolang op 0 ;)

ontopic: khoop voor u da telenet die upc abbo's behoud want die zen ook wel schoon tegenover telenet.
tis niet alleen het internet dat zuigt aan de overname van UPC, ook de TV gaat daarmee naar de knoppe zijn en gewoon we gaan zwaar int zak worde gezet + er wordt een monopolie genomen waar NIKS aan wordt gedaan

de staat verdient veel te veel geld met bedrijven als telenet (zulle daar wel flink wa geld hebbe insteken) en daarom moge die alles wa ze maar willen en daardoor trekt ons internet in belgie op weinig

da ze daar is iets aan doen, monopolie is verboden volgens de wet en TOCH heeft telenet het al jaren in praktisch heel nederlandstalig belgie en nu zijn ze NOG een stap dichter bij volledig monopolie

Kermit

Legacy Member
menlor zei:
leve fulladsl toch ze ^^
20gig/maand
geen onderscheid in upload/download
25€/maand
Tis wel trager, maja zoveeel verschil maakt het niet.

PS: hun downloadlimiet is al meer dan een maand naar de klote, dus meter staat al zolang op 0 ;)

ontopic: khoop voor u da telenet die upc abbo's behoud want die zen ook wel schoon tegenover telenet.

toevallig was ik deze week aan het kijken of er niets goedkopers is dan telenet, die hetzelfde aanbieden, want die 42 euro per maand, dat is veel geld op een jaar, ben jij tevreden van die fulladsl? en weet je nog andere leveranciers voor nog minder, en eventuele ervaringen? want in principe heb ik genoeg met 10gb, ik gebruik doorgaans niet meer dan 5gb
probleem is eigenlijk da wij geen vaste lijn hebben, maar ik heb gezien dat dat al voor 6,5 euro gaat, dat moet dan bij de kosten geteld worden natuurlijk, want bellen doen wij daar niet mee
hoe zit dat met dommel, zijn die goed?

Moloch

Legacy Member
adsl klinkt mss goe, als ge dicht genoeg bij de centrale zit, want als ge er te ver vanaf zit gaat ge u content moeten stellen met 1Mb/sec (128KB/sec).. zelfs 256KB/sec is mij veel te weinig

Kermit

Legacy Member
wat is voo internet? is dat alleen in wallonië of brussel misschien? want dat is toch ook kabel heb ik gezien, maar op hun site staat niets van dat het niet te krijgen is in vlaanderen

edit: volgens de site van epdnet zit ik zo'n 3,5km van de centrale, is da goed?

Mr. M

Legacy Member
Moloch zei:
adsl klinkt mss goe, als ge dicht genoeg bij de centrale zit, want als ge er te ver vanaf zit gaat ge u content moeten stellen met 1Mb/sec (128KB/sec).. zelfs 256KB/sec is mij veel te weinig
dan moet ge toch al heel ver gaan zitte ze :)
ik zit op 4.2KM van de centrale en heb 3.3Mbit 384Kbit up
en dat is voor mij snel genoeg eigelijk (mag natuurlijk altijd sneller, maar hiermee kom ik zeker toe)

voor op 1 Mbit te zitten moet ge al serieus ver van een centrale zitte alleszins (6 KM, maar zo gaan er niet super veel mensen zijn denk ik)
en de mensen die wel zo ver wonen moete toch al zeer veel dokken om kabel tot bij hun te late trekken ook wsl

Kermit zei:
wat is voo internet? is dat alleen in wallonië of brussel misschien? want dat is toch ook kabel heb ik gezien, maar op hun site staat niets van dat het niet te krijgen is in vlaanderen

edit: volgens de site van epdnet zit ik zo'n 3,5km van de centrale, is da goed?

UPC/Chello is internet via de kabel (maar enkel in Brussel en Leuven verkrijgbaar) en dit wordt dus overgekocht door telenet waardoor in Leuven dus weer maar 1 TV/Kabelinternet leverancier is en dus monopolie

voor u vraag bij edit:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=100037#100037 (daarin heeft een medewerken van EDPnet gezet voor max hoever je welk profiel krijgt)
daarin kijken bij PSTN dus -> 3,5 - 4096/512
max 3.5KM -> 4Mbit/512Kbit profiel dus :)

Robinvv

Legacy Member
Kermit zei:
toevallig was ik deze week aan het kijken of er niets goedkopers is dan telenet, die hetzelfde aanbieden, want die 42 euro per maand, dat is veel geld op een jaar, ben jij tevreden van die fulladsl? en weet je nog andere leveranciers voor nog minder, en eventuele ervaringen? want in principe heb ik genoeg met 10gb, ik gebruik doorgaans niet meer dan 5gb
probleem is eigenlijk da wij geen vaste lijn hebben, maar ik heb gezien dat dat al voor 6,5 euro gaat, dat moet dan bij de kosten geteld worden natuurlijk, want bellen doen wij daar niet mee
hoe zit dat met dommel, zijn die goed?

Dommel is ZEER goed hier :)
Geen klagen van :niceone:

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje voor meer ervaringen; http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=57

Mr. M

Legacy Member
idd, Dommel of EDPnet zijn goede ISP's
nu ja, er zullen er zeker nog wel zijn, mss dat fulladsl er ook wel een is

idd gewoon kijken op userbase.be, daar kan je echt over elke ISP die je maar wilt wel info lezen en kijken of de mensen tevrede zijn of niet

Laurens100

Legacy Member
Interkabel wil nu van een exclusiviteitscontract met Telenet af, en zelf kabelinternet gaan aanbieden.
Hopelijk lukt het hun en hebben ze goede aanbiedingen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan