Archief - overheid betaalt internet, voorwaarden?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

L0k1-

Legacy Member
Situatie is als volgt:

het internet wordt door de overheid van mijn vader betaalt en is Telenet sinds ze daar een regeling mee hebben, nu ik zou graag willen weten of ik ook extra volumeblokken zou mogen aanschaffen. De reden dat ik dit nog niet gedaan heb is dat ik niet het risico wil lopen dat ze plots de betaling van mijn vader zijn internet afschaffen en dat we terug alles zelf gaan mogen betalen :)

want uiteindelijk niets betalen ipv wel iets te betalen is nog altijd beter voor mijn ouders :p

dus weet er iemand of ik dit langs het internet ergens kan controleren?

SweetEmmaRose

Legacy Member
vraag het aan uw vader, en hij kan het dan opt werk vrage?

L0k1-

Legacy Member
ging ik ook doen, maar wil het liever eerst zelf proberen te vinden, sinds die volumeblokken nuttig zijn voor mij en niet hem.

plus het was al lastig genoeg om de overheid het te laten betalen dus denk niet dat hij echt staat te springen om nog eens tegen die mensen erover te beginnen :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Hangt van het contract ofzo af da afgesloten is met 'de oevrheid' dan, gewoon ff op het werk een vraag stellen zal nog mogen zeker?

L0k1-

Legacy Member
meh, kzal dan maar wat aan mijn vaders hoofd gaan zagen dat hij het niet vergeet te vragen :p

chosen1

Legacy Member
bij mijn pa zijn werk (kbc) betalen ze een gedeelte van de totale abo kosten (dus niet de extra telefonie kosten denk ik)

maar aangezien wij een top-pack hebben betalen ze zelfs voor onze televisie enz :p

Sephiroth

Legacy Member
mijn pa zijn werk (politie) vergoed onze telenet kosten ook volledig... extra blokken moeten we echter zelf bijbetalen, de gewone kosten van telenet worden wel zowiezo vergoedt
dus uw werk gaat nog altijd uw rekening betalen, de extra blokken gaat ge gewoon apart moeten betalen

L0k1-

Legacy Member
ahhzo, wellicht zelfde regeling als bij de politie, nuja toch nog eens navragen dan :)

GaMe®

Legacy Member
Sephiroth zei:
mijn pa zijn werk (politie) vergoed onze telenet kosten ook volledig... extra blokken moeten we echter zelf bijbetalen, de gewone kosten van telenet worden wel zowiezo vergoedt
dus uw werk gaat nog altijd uw rekening betalen, de extra blokken gaat ge gewoon apart moeten betalen

Gewoon uit interesse, maar wordt bij iedereen die bij de politie werkt zijn internet betaald?
Of heeft u pa een speciale functie ofzo? :wtf:

Bjorn

Legacy Member
is het nog nie genoeg dat de overheid (de belastingbetaler dus zoals cram zegt) uw rekening betaalt...? denk nie dat ze het u gaan betalen als uw pa dat nie nodig heeft, wat niet het geval is

VinceFeet

Legacy Member
In principe denk ik niet dat het de bedoeling is dat ze ook nog betalen voor extra volumeblokken. In theorie kan iedereen dan 850 volumeblokken extra bijkopen per maand. Maar gaat het om een groot bedrijf? Want dan kan ik wel aannemen dat ze niet elke factuur elke keer opnieuw gaan checken en zelfs dan nog, om een paar extra volumeblokken zullen die zich wel geen zorgen maken? Mijn vader zijn werk betaalt ook veel voor ons (TV, telefoon, zelfs een stuk van mijn studies) en ook internet (ADSL). Maar wij kopen hier thuis nooit extra volumeblokken dus ik weet niet hoe mijn vader zijn firma daar op zou reageren.

Maar wij hebben wel een 'gelijkaardige' situatie met de gsm van mijn vader. Mijn vader heeft een gsm van 't werk en 't werk betaalt dus ook alle telefoonkosten. MAAR mijn mijn moeder kan het niet laten om elke dag naar één van mijn zussen (die het huis uit zijn) te bellen, met de gsm van mijn vader. En ik denk eerlijk gezegd niet dat dat de bedoeling is, lol. Die firma heeft waarschijnlijk niet de intentie om te gaan betalen voor gezellige moeder-dochter gesprekken. :p

Als ik met m'n GSM aan 't bellen ben zegt m'n vader ook altijd dat ik maar snel met zijn gsm moet bellen, dan kost het mij geen geld. Ik doe dat echter niet, uit principe maarjah. Soit, mijn moeder doet dat dus al een paar jaar op die manier en mijn vader heeft daar toch nog nooit klachten over gehoord. Dus het is mogelijk dat ook jouw vader zijn firma zich niets gaat aantrekken van die extra volumeblokken.

Mijn vader heeft ook een bedrijfswagen met tankkaart. Wat is zo'n tankkaart eigenlijk, heb mij dat eigenlijk nog nooit afgevraagd (en ik kan het nu niet aan m'n vader vragen want die zit in 't buitenland). Krijg je dan korting ofzo aan tankstations? Of is dat een kaart waarmee je voor een bepaald bedrag 'gratis' kan tanken (om zo je woon -werkverkeer te vergoeden)?

BCS

Legacy Member
Een tankkaart is in de meeste gevallen gewoon een creditcard van het bedrijf, waarmee je dan je naft/diesel kan betalen. Soms zijn deze gelimiteerd tot een bepaald bedrag per maand, soms niet. dient in principe enkel voor werk-gerelateerd gebruik, maar geen haan die ernaar kraait als je er een dagje naar zee gaat ofzo.

VinceFeet

Legacy Member
BCS zei:
Een tankkaart is in de meeste gevallen gewoon een creditcard van het bedrijf, waarmee je dan je naft/diesel kan betalen. Soms zijn deze gelimiteerd tot een bepaald bedrag per maand, soms niet. dient in principe enkel voor werk-gerelateerd gebruik, maar geen haan die ernaar kraait als je er een dagje naar zee gaat ofzo.

Thx voor de uitleg.

Sephiroth

Legacy Member
GaMe® zei:
Gewoon uit interesse, maar wordt bij iedereen die bij de politie werkt zijn internet betaald?
Of heeft u pa een speciale functie ofzo? :wtf:

mijn pa is gewoon hoofdinspecteur, dus kdenk dat da bij iedereen gebeurd

whacker

Legacy Member
Bij ons (via D'ieteren Lease) is dat gewoon een kaart van Eurotrafic. Een soort bankkaart maar ge kunt er uiteraard enkel mee tanken. Dat is van TOTALFINA, dus ge kunt enkel bij Total en Fina (nergens meer te vinden eigenlijk die FINA, alles is nu Total) tanken. Dat is ongelimiteerd en enkel in België maar dit hangt af van de afspraken die uw bedrijf maakt met Total. Zo hebben enkele mensen een internationale tankkaart. Er staat (opnieuw: bij ons) geen beperking op op welke brandstof die je kan tanken. Dit kan bijna niet omdat we soms vervangwagens of tijdelijke wagens op benzine (ipv diesel) krijgen. Ieder bedrijf maakt zijn eigen afspraken maar ik denk dat dat van ons redelijk standaard is. Ge moogt er inderdaad privé mee tanken ook (enkel met die auto wel) maar er is (in theorie) een maximum aantal kilometers die je mag doen per jaar. Sommigen tanken er ook mee met hun moto omdat ze ook met de moto naar't werk komen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan