Archief - Oprispingen & borstpijn

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GenesisX

Legacy Member
Ik weet niet of iemand het kent, maar de laatste tijd wordt het toch wel erger en erger bij mij.

Zo, je hebt juist gegeten en opeens voel je een oprisping aankomen. Je probeert die langs je mond naar buiten te werken (bij gebrek aan betere verbeelding :p), maar als dit niet lukt krijg je stekende borstpijn. Het situeert zich echter meer onderaan het borstbeen en het doet ongelofelijk pijn voor zo'n 35 seconden.

Nu, met vluchtig te ademen en erop te drukken blijkt het wat vlugger over te gaan. Maar ik vroeg me af er geen manieren zijn om er vanaf te geraken of gewoon het wat dragelijker te laten verlopen? En zijn er nog mensen dit heb hebben? Wat doen jullie dan?

Mvg,

Een 'Oprispenaar' :)

denkimi

Legacy Member
ook wel het zuur genaamd. bij mij helpt vlug drinken om dat weg te krijgen

russian

Legacy Member
Ik denk ook aan reflux. Trager proberen eten en goed kauwen. Voorts vind je op het internet wel zat tips.

Als het te erg wordt, een dokter raadplegen.

Gentille

Legacy Member
waarschijnlijk eet je te gulzig en te veel, dus iets kalmer eten

GenesisX

Legacy Member
den-kimi zei:
ook wel het zuur genaamd. bij mij helpt vlug drinken om dat weg te krijgen
Komt dat dan niet in botsing en wordt het dan niet erger? :p

!2u55!4n zei:
Ik denk ook aan reflux. Trager proberen eten en goed kauwen. Voorts vind je op het internet wel zat tips.

Als het te erg wordt, een dokter raadplegen.
Yasutoko zei:
Gevolg van te vlug & veel te veel pikant te eten :).
gentille zei:
waarschijnlijk eet je te gulzig en te veel, dus iets kalmer eten
1) Ik eet niet pikant ^^
2) Trager eten zou wel helpen. Moet ik dan 5 minuten over een boterham fzo doen?
3) Te veel ook niet :p

Alvast bedankt

GenesisX

Legacy Member
@murdoc
Ik vraag uitleg, ervaringen, tips, andere mensen die het eventueel zouden hebben, etcetera... Heb ze wel al een paar keer gelezen hoor :)

cram

Legacy Member
Nen tijd ramadam doen.
Maar dan de extreeme versie.
Een maand niet eten.25 uur OP 25 uur.

Gentille

Legacy Member
GenesisX zei:
1) Ik eet niet pikant ^^
2) Trager eten zou wel helpen. Moet ik dan 5 minuten over een boterham fzo doen?
3) Te veel ook niet :p

Alvast bedankt

gewoon iets trager eten, niet je eten binnenschrokken maar goed kauwen :p

GroovyBeatsss

Legacy Member
Had daar vroeger ook af en toe last van, toch mee oppassen!

Kan ontsteking aan de slokdarm veroorzaken, dit betekent dat het maagzuur zicht vastzet en u slokdarm vernauwt...

Ni plezant:P

chosen1

Legacy Member
drink water! water is een base, maagzuur is zuur, same vormt da een zwakker zuur

ExitMusic

Legacy Member
Heb er heel recent last van gehad, ben er eigenlijk nog niet volledig van verlost.. ben nu in 'behandeling' laat ons zeggen.

Bij mij was het geen pijn aan de borst, wel vaak oprispingen, en gewoon zuur gevoel in de maag , je voelt je maag als het ware zuren.
Ik had dit voornamelijk na bier/chips ed. Ben naar de dokter geweest en uiteindelijk bleek de oorzaak bij mij Spanning te zijn ...

DOCRANITI helpt bij mij echt wel. Je moet dit probleem aanpakken want je kan er later last meek krijgen... (ontsteking slokdarm)

GenesisX

Legacy Member
Oei oei, 't blijkt nog serieus te zijn ^^

Kzal ondertussen al wa beter kauwen en trager eten. Kwist nie dak zo ne gulzigaard was :p

Hopelijk geen ontsteking... :x

rechtervoet

Legacy Member
ik heb da ook maar wel door teveel pikant te eten vroeger at ik rode pepers als snoepjes , nu gebruik ik maalox da werkt nogal goed en nog iets anders maar ben de naam kwijt twas iets vloeibaars en had praline smaak

Annun

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
water is een base? :sop:

Water is een amfolyt, dit betekent dat het zowel zure als base eigenschappen heeft. Als het in contact komt met een oplossing waarvan de zure eigenschappen sterker zijn gaat water zich als een base gedragen.

Talos

Legacy Member
Soms een last van, tijd terug wel veel last van gehad. Maar doet zich vooral voor als ik teveel heb gegeten, en dan vooral de dag daarna eigenlijk. Precies of mijn maag nog evenveel maagzuur aanmaakt voor enorm veel eten terwijl er maar weinig eten is. Als je me begrijpt :)
Bij mij hielp water drinken wel, en gewoon minder eten.

dJeez

Legacy Member
Een goede raad : laat de dokterswijsheid maar over aan uw huisarts en niet aan de forumgangers hier.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan