Archief - [Opiniepeiling] Gamend vlaanderen en media

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Is er nood aan gaming TV?


  • Totaal aantal stemmers
    304
  • Opiniepeiling gesloten.

switchblade

Legacy Member
Naar aanleiding van deze thread.

Gelieve eerst te lezen & na te denken erover vooraleer te stemmen :)

Iedereen kent Frank Molnar wel, die persoon vroeger uit Gamepower en nu in GunkTV.
Velen klagen over het feit dat de programma's rond gaming niet goed genoeg zijn.
Zo zou bijvoorbeeld GunkTV teveel kijken naar babes -wat op zich niet fout is, maar niet rechtstreeks verbonden is met het gamen- en teveel persoonlijke reisverslagen uitzenden als het ware, en niet genoeg geconcentreerd zijn op het gamen.

Dus waarom geen show dat gemaakt is voor en door gamers. Ik weet ook wel dat Frank een gamer is, maar deze is de bekendste en daardoor gebruikte ik hem puur als voorbeeld.

Mijn vraag is nu:
Is het de moeite om energie te steken in het op poten zetten van een gameshow voor en door gamers?
Heeft gamend vlaanderen daar nood aan of niet?

De pollvraag is simpel gehouden, gezien het epistel hier al neergetypt is.

Gelieve een mogelijke discussie flamevrij te houden :)
Als je stemt op de poll, neem dan aub ook de tijd om te zeggen waarom precies je op dat gestemd hebt.

Edit:
Als je kijkt naar een game related programma, wat verwacht je daar dan het meest van? (P)reviews? Gamebeursverslagen? Wedstrijden? Live uitzendingen van kampioenschappen? ... Alle feedback is welkom ;)

nTFs

Legacy Member
Het kan een succes worden als het word gerund door gamers die weten waar ze over praten en daar wringt meestal het schoentje.

Extacy

Legacy Member
Gammo op VT4 ging enkel en alleen over games, en da vond ik goe (weet iemand of het nog bestaat?)
Ik ben een GUNKfanaat, maar dan enkel forum en ut boekske. GUNKtv laat ik links liggen.

switchblade

Legacy Member
En waarom werd shrimptv afgevoerd als ik vragen mag?
Te weinig interesse in het programma zou me eigenlijk verwonderen.

nTFs, daarvoor zou ik niet vrezen ;)
Als alles doorgaat, zal daarover later meer komen.

Gammo heb ik ook naartoe gekeken, is jammergenoeg spoorloos verdwenen, voor zover ik weet.

Ter info: het gaat hier niet over een internetshow hé, maar over televisie :)

casualties

Legacy Member
schrimpTv, man dat was nog eens gieren.. Kerel woonde ook bij ons in de buurt en zag hem vaak op de markt..Elke keer schoot ik dan in de lach..

Dat was ook zo budget gelijk iets. Je kan zeker zoiets zelf op poten zetten en beginnen met het online te zetten als start (youtube). Eens dat de massa wat bereikt en redelijk interessant is, ga je wel wat aandacht van uitgevers trekken hoor.

Hiervoor moet je uiteraard wel de kop hebben. Zie schrimpTV again :D :D :D

joriske18

Legacy Member
gammo bestaat nog steeds, woensdag rond 16.00u en zaterdag is de herhaling rond 9.00u

gammo is volgens mij het beste wat we ooit gezien hebben :p

Gentille

Legacy Member
voor iemand die paar uurtjes in de week gamed volstaat gunk wel denk ik, niet 100% games beetje afwisseling met babes en dergelijke. Maar voor een hardcoregamer is dat programma waarschijnlijk ondermaats, het hangt van de doelgroep af i guess

Skoran

Legacy Member
Staan er nergens clips van shrimptv online ofzo :p, want da was idd geweldig

Starrk

Legacy Member
gentille zei:
voor iemand die paar uurtjes in de week gamed volstaat gunk wel denk ik, niet 100% games beetje afwisseling met babes en dergelijke. Maar voor een hardcoregamer is dat programma waarschijnlijk ondermaats, het hangt van de doelgroep af i guess

Gunk hardcore. Tenzij dat al afgevoerd is.

Ik denk gewoon niet dat zo'n programma nodig is. Als mensen preview vids willen zien dan surfen ze wel naar ign/gamespot/ed.
Willen ze interviews met de developers zien dan surfen ze ook wel naar soortgelijke sites.

En vergeet vooral niet: Als je met zo'n idee zit dat je er effectief mee zit. Dus niet plots na 2 maanden beginnen denken: Het is niet wat ik dacht en uiteindelijk toch nog ontzaglijk veel werk en dat je er uiteindelijk dan de brui aan geeft.

GenesisX

Legacy Member
GUNK vond ik nog goed, met enige nadeel die pipo met z'n platte dialect die elke keer tussendoor kwam zeveren. De tv ging dan ook uit voor enkele minuutjes...

Ikzelf wil meer previews en/of reviews. En eens uitgebreid, zonder de betutteling van bv's (daarmee bedoel ik de gasten enz...; zie GUNK). Gammo kijk ik ook af en toe, maar vind ik wat kinderachtig, al weet ik niet waardoor.

:)

Starrk

Legacy Member
GenesisX zei:
Gammo kijk ik ook af en toe, maar vind ik wat kinderachtig, al weet ik niet waardoor.

:)

Omdat het wordt ingesproken door iemand die niet gekozen is vanwege zijn gameskennis maar vanwege zijn welklinkende stem. De presentator weet voor geen fluit waarover hij het heeft.

switchblade

Legacy Member
Skoran zei:
Staan er nergens clips van shrimptv online ofzo :p, want da was idd geweldig
Nee, via deze site zou je ze kunnen downloaden, maar ik kom telkens uit op een 404 fout als ik wil registreren. :sad:

DekadeZ zei:
Gunk hardcore. Tenzij dat al afgevoerd is.

Ik denk gewoon niet dat zo'n programma nodig is. Als mensen preview vids willen zien dan surfen ze wel naar ign/gamespot/ed.
Willen ze interviews met de developers zien dan surfen ze ook wel naar soortgelijke sites.
Feit, doe ik zelf ook. Maar televisie verbruikt geen traffiek. Online (p)review vids zijn niet gezond voor je telemeter.

DekadeZ zei:
En vergeet vooral niet: Als je met zo'n idee zit dat je er effectief mee zit. Dus niet plots na 2 maanden beginnen denken: Het is niet wat ik dacht en uiteindelijk toch nog ontzaglijk veel werk en dat je er uiteindelijk dan de brui aan geeft.
Ik zou dit zeker niet alleen aanpakken.
En het is al een groot half jaar dat ik dingen neertyp die mij te binnenschieten.
Dus ik zou er effectief mee doorgaan als de interesse er is, want het is nogal een grote investering dat verloren gaat als het op de klippen loopt ;)

Malkavian

Legacy Member
Ja, een deftige Gameshow is welkom.
Geen Frank-Maat van de E3 beurs-standen meer
Geen "Ik heb haar op mijn borst" grapjes meer met games legendes
Geen zever in pakskes over idiote non-gaming shit meer
Dat is goed voor een rubriek mss, maar niet voor een ganse aflevering
Mss ook een presentator die minder bevooroordeeld is over bepaalde consoles en genres.

switchblade

Legacy Member
En laat dat nu net zijn wat ik probeer ineen te boksen ;)

Wat voor 75% Gunk domineert (dus alles wat niet met games te maken heeft), in 1 rubriek steken. Want een gameshow blijft rond games draaien, en is zeker geen kijk-naar-mij-naast-die-boothbabe-show

beton

Legacy Member
als ik een gameprogramma zou bekijken, zou ik het liefst coverage zien van allerhande on- en off-line wedstrijden, .. omdat dat me het hardste interesseert, .. previews en reviews die ik wil lezen, zoek ik wel op, .. ik weet dat ik coverage van events en tournaments ook wel kan opzoeken, maar leuk beeldmateriaal is altijd meegenomen

rbn-

Legacy Member
Gunk zuigt, Frank Molnar is de grootste idioot ooit. En ik zou toch enkel zien voor nieuws over de scenes. Reviews enzo moek allemaal ni zien, internet-sites genoeg.

switchblade

Legacy Member
beton zei:
als ik een gameprogramma zou bekijken, zou ik het liefst coverage zien van allerhande on- en off-line wedstrijden, .. omdat dat me het hardste interesseert, .. previews en reviews die ik wil lezen, zoek ik wel op, .. ik weet dat ik coverage van events en tournaments ook wel kan opzoeken, maar leuk beeldmateriaal is altijd meegenomen
Mooi, en op welke tournaments heb je het? Belgisch (lanparty's, ...) of internationaal (vb. cpl)?

rbn- zei:
Gunk zuigt, Frank Molnar is de grootste idioot ooit. En ik zou toch enkel zien voor nieuws over de scenes. Reviews enzo moek allemaal ni zien, internet-sites genoeg.
Maar wat bedoel je met nieuws over de scenes? :)

Hoe meer informatie, hoe meer ik er rekening mee kan houden ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan