jodeman
Legacy Member
Een paar maand geleden ben ik naar een fitnesscentra geweest om eens te proberen. Ze vertelden me dat het niet mogelijk was van een proefbeurt te maken.
Toen duwden ze een document onder mijn neus en ze lieten blijken dat het meer om een soort verzekering ging om niets te riskeren. Dom dat ik was heb ik dat ondertekend. Ik weet wel dat ik hierdoor enorm in fout ben.
Goed, ik was er daarna niet meer binnengeweest en had er niet eens meer bij stilgestaan. Dacht dat het zo wel opgelost was. Nu krijg ik gisteren een brief met 'laatste aanmaning' gedateerd op 6 maart (op 14 maart ontvangen, raar maar waar) met een som van €264 die ik moet betalen of het wordt overgemaakt aan hun advocatenbureau.
Heb dan gebeld met dat fitnessbureau en ik dacht, dat zijn ook mensen, die zullen wel opzoeken dat ik daar niet ben geweest en het boeltje laten vallen. Maar nee, ik had het gevoel dat die meer aan de telefoon was zo van 'ahaa, we hebben nog iemand liggen!'. Mijn intresse was al een beetje gewekt dus heb ik eens de naam van de zaakvoerder ingegeven op 'google'.
Blijkbaar zijn er nog al zo 3 zaken geweest waarbij ze mensen op de één of andere manier proberen een ongevraagd abbonnement aan te smeren.
Nu is het nog zo, ik ben daar nu lid. Nu moet ik een aangetekende brief sturen (omdat het wsl professionele oplichters zijn) met een aanvraag om mezelf uit te schrijven, anders ben ik er zeker van dat ik binnen 3 maand opnieuw een betaling in mijn bus heb.
Nu is mijn vraag... wat kan ik hieraan doen? Klacht indienen? Advocaat? Kan ik naar de politie stappen? Ik weet dat ik wel enorm in fout ben door mijn handtekening te zetten op een document dat ik amper gelezen had, maar als ik het niet zo kan laten, laat ik het niet zo.
Zijn er wetten die de consument beschermen tegen zo een wanpraktijken?
Mag ik de naam vermelden van die fitness?
Toen duwden ze een document onder mijn neus en ze lieten blijken dat het meer om een soort verzekering ging om niets te riskeren. Dom dat ik was heb ik dat ondertekend. Ik weet wel dat ik hierdoor enorm in fout ben.
Goed, ik was er daarna niet meer binnengeweest en had er niet eens meer bij stilgestaan. Dacht dat het zo wel opgelost was. Nu krijg ik gisteren een brief met 'laatste aanmaning' gedateerd op 6 maart (op 14 maart ontvangen, raar maar waar) met een som van €264 die ik moet betalen of het wordt overgemaakt aan hun advocatenbureau.
Heb dan gebeld met dat fitnessbureau en ik dacht, dat zijn ook mensen, die zullen wel opzoeken dat ik daar niet ben geweest en het boeltje laten vallen. Maar nee, ik had het gevoel dat die meer aan de telefoon was zo van 'ahaa, we hebben nog iemand liggen!'. Mijn intresse was al een beetje gewekt dus heb ik eens de naam van de zaakvoerder ingegeven op 'google'.
Blijkbaar zijn er nog al zo 3 zaken geweest waarbij ze mensen op de één of andere manier proberen een ongevraagd abbonnement aan te smeren.
Nu is het nog zo, ik ben daar nu lid. Nu moet ik een aangetekende brief sturen (omdat het wsl professionele oplichters zijn) met een aanvraag om mezelf uit te schrijven, anders ben ik er zeker van dat ik binnen 3 maand opnieuw een betaling in mijn bus heb.
Nu is mijn vraag... wat kan ik hieraan doen? Klacht indienen? Advocaat? Kan ik naar de politie stappen? Ik weet dat ik wel enorm in fout ben door mijn handtekening te zetten op een document dat ik amper gelezen had, maar als ik het niet zo kan laten, laat ik het niet zo.
Zijn er wetten die de consument beschermen tegen zo een wanpraktijken?
Mag ik de naam vermelden van die fitness?

Ge weet toch dat door voor evenveel geld een verbintenis kon instaan waar ge jaarlijks 1000€ voor moest afdokken? Ik snap niet dat sommige mensen zo lichtzinnig omgaan met contracten.
ik heb er nooit meer iets van gehoord, x aantal jaar geleden ondertussen.

