Archief - operatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Naradia

Legacy Member
yo,
mijn opa is woensdag geopereerd aan zijn darmen (had een kwadaardig deel dus hebben ze het weggesneden), dit was onder volledige narcose en nadat hij wakker geworden was, was hij "zot", hij weet niet meer wat hij zegt of doet, hij zegt allerlei dingen die niet kloppen, zoals dat hij fietsen op het dak zag rijden,en hij zoekt ook voortdurend aandacht, ook is hij gefascineerd door het uur, voortdurend zit hij naar horloges te kijken.De dokter zegt dat dit tot 5 dagen na de operatie kan duren en dat hij er dan nix meer over weet, maar kheb hier toch mijn twijfels bij. ik heb nog nooit van zoiets gehoord, dus kennen jullie zo gevallen? Ook heeft hij ademhalingsstoornissen en hoge koorts zonder enige aanwijzing.

Gentille

Legacy Member
Dat kan wel zijn dat hij verward is, de medicatie waarvoor hij allergisch is, een te hoge dosis van de medicatie. Een nonkel van mijn pa heeft ook zo iets. Hij was al mentaal gehandicapt ( een 50 jarige met het verstand van een 5 jarige) Hij ligt nu ook al weken in het ziekenhuis een soort van depressie, hij heeft ook koorts maar die koorts heeft ook geen oorzaak. Waarschijnlijk wordt die door de medicatie veroorzaakt om dat ze die steeds moeten opdrijven en in een soort van viceuze cirkel te recht komen. Weet er het fijne niet van maar hij lijkt wel op hetgene wat je opa heeft.

WolCoM

Legacy Member
Heb er al eens van gehoord dat je door de narcose, je achteraf verward bent en illusies hebt.
Als de dokter het zegt, zal het wel zo zijn hoor. :)

Bose

Legacy Member
WolCoM zei:
Heb er al eens van gehoord dat je door de narcose, je achteraf verward bent en illusies hebt.
Als de dokter het zegt, zal het wel zo zijn hoor. :)


idd -----

Anaranathon

Legacy Member
wtf dat verklaart veel van die illusies :O

Ik ben ooit geopereerd aan men knie (goedaardige tumor d8 ik). en ik ontwaakte en ik vroeg als ik em mocht zien en de verpleegster kwam met een potje waar dat da ding in zat....

haha omg en al die jaren heb ik er gwn nie bij stilgestaan hoe stom en onmogelijk het eigelijk is om zoiets te vragen :|

balbe

Legacy Member
waarom is dat stom?
als ze weefsel weghalen dan kan je dat toch zien?

Gentille

Legacy Member
Dat is niet echt dom hoor, veel mensen vragen dit. Er zijn zelf mensen die hun miniscus in een potje mee naar huis nemen :p

l4mp

Legacy Member
best wel vreemd, mijn oma had een soortgelijke operatie en die was toch niet "out"

balbe

Legacy Member
gentille zei:
Dat is niet echt dom hoor, veel mensen vragen dit. Er zijn zelf mensen die hun miniscus in een potje mee naar huis nemen :p

men overgrootmoeder had potten met haar niergruis thuis

de amandelen van m'n zus liggen hier ergens nog

ik heb teelballen van een hond in formol op mijn bureau (studiegericht :p)
alsook de ontstoken baarmoeder van m'n kattin

toen de huid van mijn knie doorboord was met een skistok (zware botsing met andere skieer) was de dokter verwonderd dat ik bleef kijken tijdens het hechten (kwas 14 jaar)

D@SîR0

Legacy Member
door een te zware narcose kunt ge wel geheugenverlies leiden of kan uw kortetermijnsgeheugen zwaar aangetast worden, de rest is denk ik van bijkomende medicatie en ontstekingsremmers

^MystiQ

Legacy Member
WolCoM zei:
Heb er al eens van gehoord dat je door de narcose, je achteraf verward bent en illusies hebt.
Als de dokter het zegt, zal het wel zo zijn hoor. :)

Het kan wel degelijk, kben eens te zwaar verdoofd geweest ( man, daarvoor moede trouwens specialist zijn é, om uw patienten te zwaar te verdoven ) en in de recovery lag ik constant onzin uit te kramen. Zelfs tegen de verplegers die mij kwamen halen heb ik constant liggen zever uitkramen.

Kheb dan nog 2-3 dagen last gehad thuis van die verdoving, kon nie al rechstaand pissen of ik viel flauw en ik was altijd rap aan het eind van mijn krachten.

Dus threadstarter, gewoon afwachten :)

aXl_

Legacy Member
Math'ke zei:
Het kan wel degelijk, kben eens te zwaar verdoofd geweest ( man, daarvoor moede trouwens specialist zijn é, om uw patienten te zwaar te verdoven ) en in de recovery lag ik constant onzin uit te kramen. Zelfs tegen de verplegers die mij kwamen halen heb ik constant liggen zever uitkramen.

Kheb dan nog 2-3 dagen last gehad thuis van die verdoving, kon nie al rechstaand pissen of ik viel flauw en ik was altijd rap aan het eind van mijn krachten.

Dus threadstarter, gewoon afwachten :)

anesthesie is dikwijls niet echt te omschrijven als exacte wetenschap, dus liever 3 dagen onzin uitkramen door een te zware verdoving dan tijdens de operatie uren liggen te creperen omdat je wakker geworden bent, maar niet kunt reageren door de spieververslappers.

^MystiQ

Legacy Member
aXl_ zei:
anesthesie is dikwijls niet echt te omschrijven als exacte wetenschap, dus liever 3 dagen onzin uitkramen door een te zware verdoving dan tijdens de operatie uren liggen te creperen omdat je wakker geworden bent, maar niet kunt reageren door de spieververslappers.

Tegenwoordig spannen ze je ene arm af zodat de spierverslappers daar niet aanwezig zijn. Als ge dan toch wakker wordt in uwe operatie dan zulde uwe ene arm kunnen bewegen en weten ze da ge wakker zijt dan verdoven u wa meer.

Deze techniek wordt nu toch al een tijdje toegepast hoor. Net om wakker worden tijdens operaties te vermijden indien er toch te zwak verdoofd werd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan