Archief - Onweer -> alle toestellen uit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Poppel

Legacy Member
Het onweert hier zwaar. Net een enorme lichtflits en nen enorme knal die ze 5 kilometer verder ook gehoord hebben. Echt enorm :s

En plots moet iedereen zijn pc's afzetten van hun ouders ofzo.. Mijn vraag: Helpt dit ook?

Ik bedoel, mocht de bliksem inslagen en je hebt een goede aarding enzo, maakt da toch ni echt veel uit dat ik achter deze pc blijf hangen, wel?

casualties

Legacy Member
Hier al een keer gehad dat bliksem insloeg ja, maar ondergrondse leiding. Zekering in de electriciteitskast gesprongen maar kleine stroomstoot is er toch nog doorgeraakt..Hele pc fucked up.Moederbord was gesmolten. Gelukkig ALLES van de verzekering teruggetrokken. De tv die op dat moment niet opstond, had niks..

Hier momenteel trouwens ook in the eye of the storm :eek:

Gavin

Legacy Member
ik doe da toch ook, heel oude nest hier..

pc uit, stekker uit en naar buiten verdorie!

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik trek ook voor alle zekerheid de meeste dingen uit... ook ne keer dingen ni uitgetrokke en heel de stereo gesmolte :\

Bubba

Legacy Member
Osi` zei:
Ik doe het niet uit, alles blijft hier lekker inzitten, nog geen problemen gekregen, maja, ik kan het evengoed krijgen. Als je de stekker uitdoet, leg het dan ook ver van het stopcontact, een meter of 5 zit je wel safe ;)

Lol 15-20 cm zal ook wel goed zijn. :p

demon326

Legacy Member
trek toch maar dingen uit zoals pc en tv;) en als ge pc uitrekt ook u internet kabel eruit want anders zijde nog gefucked...


ik spreek uit ervaring paar dagen trug deed het hier vies lelijk en was te tam voor pc af te zetten en bliksem is ergens in de buurd ingeslaan en pc's vielen hier gewoon "half" uit doordat ze niet genoeg stroom meer kregen gelukkig bleef het maar aan een kleine stroom onderbreking maar voor hetzelfde geld was de pc kapot:( dus alles uitrekken is de boodschap

edit: hier is precies een onweer opkomst aangezien de lucht goed donker wordt

Bram

Legacy Member
plons uitleggen telt nie zeker??? anders moek kasten en al beginnen verschuiven...

Feignasse

Legacy Member
Als het hevig en kortbij onweert schakel ik zoveel mogelijk toestellen uit. Uittrekken doe ik enkel bij apparaten waarvan de stekker makkelijk bereikbaar is. Ook belangrijk: ervoor zorgen dat het niet tocht in huis.

Er staan trouwens hoge bomen in onze tuin, die zullen de bliksem wel aantrekken :p

Crashtestdummy

Legacy Member
kem nen bliksemafleider op mijne gebuur zijn dak gezet, duskga der gene last van ebben

denkimi

Legacy Member
bij ons zitten de computer's op een overspanningsbeveiliging.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
@dude87 : lol, bij de buren :p Hier staat er een op een vd garages, dus no panic alst stormt :cool:

Bose

Legacy Member
pff ik trek nooit iets uit. het onweert hier ook wat maja, fuck it... geen goesting voor :)

M1tch

Legacy Member
via de aarding kan een bliksem ook net binnenkomen als je geen overspanningsbeveiliger hebt , en de meeste mensen hebben dit niet


Stekkers uittrekken is aan te raden.

Dr_pimpie

Legacy Member
BuBbA zei:
Lol 15-20 cm zal ook wel goed zijn. :p

mene leerkracht chemie (toen ik nog opt middelbaar zat) heeft nekeer fotos late zien van ne bliksem ingeslage op een huis, tv was uitgetrokke ma dieje bliksem was ne meter ver gespronge naar het snoer van de tv ...

Hij beweerde da zoiets ook nog altijd gebeurde als da bij uw buren inslaat of beetje verder

NapalmBenny.

Legacy Member
Lol als het buiten op de geleiders inslaat :p, volgt dat mooi zijne weg. En eigenlijk moet je ook de antenne van je tv uittrekken.

Bliksem kan zelfs een hele straat treffen, alle apparaatjes kapot.

Wij hebben er trouwens ooit al wat kapotte tv's aan over gehouden, 2 maand geleden ook nog eens. Tv's zijn nog makkelijk te maken, maar je pc kan je wegsmijten als daar iets met gebeurt.

En een aarding doet juist niets als de bliksem inslaat, het magnetisch veld alleen al, vernietigt alles op zijn weg. Dat zijn 10000den volts he, geen 220.

hatetn

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
mene leerkracht chemie (toen ik nog opt middelbaar zat) heeft nekeer fotos late zien van ne bliksem ingeslage op een huis, tv was uitgetrokke ma dieje bliksem was ne meter ver gespronge naar het snoer van de tv ...

Hij beweerde da zoiets ook nog altijd gebeurde als da bij uw buren inslaat of beetje verder


15 cm is dan ook maar ne kleine sprong e
da 220 da nie kan is maar normaal maar ne bliksem wel
en zo'n overspanningdinskes doen ook geen kloot buiten mee kapot gaan:lol:

Mosh

Legacy Member
Verkoopt belkin geen adapters die bliksemveilig zijn? Er staat zelfs op het doosje dat je tot €15.000 schadevergoeding hebt indien het wel zou gebeuren.

Kzou het zelf nooit vertrouwen, gewoon puur uit interesse dat ik dit vraag.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan