Archief - Ontslag de juiste stappen nemen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

'Troman'

Legacy Member
Wat is de snelste en meest efficiente manier van ontslag nemen, hoe gaat dit te werk? wat hoe waar?
iemand enige goede uitelg of ervaring omtrent dit hekelpunt,

alvast benankt :)

kawadude

Legacy Member
In welke sector ben je ingeschreven? bouw, metaal,....

Ik weet alleen een beetje van in de bouwsector.

'Troman'

Legacy Member
kawadude zei:
In welke sector ben je ingeschreven? bouw, metaal,....

Ik weet alleen een beetje van in de bouwsector.

goei vraag eigenlijk, heb dat nooit echt geweten..wat is mijn bedrijf? een Kmo dat weet ik. Die voornamelijk elektronische dingen maken :)

kawadude

Legacy Member
dan kan ik u der ni bij helpen vrees ik.

Kijk anders eens op de website van de vakbond.
of bel maandag eens, da zal het vlugste gaan denk ik

Santa

Legacy Member
Me dunkt kan je in een KMO gemakkelijk ontslag nemen door gewoon uit te voeren wat er in je contract staat oftewel gewoon bij je baas te gaan en je ontslag aan te bieden?

Binnen dit en enkele maanden kan ik je deftig helpen, maar we zitten nog maar inleiding Arbeidsrecht dus kkan eig nog niet veel gefundeerds zeggen :p

EverlastingHate

Legacy Member
Staat dat niet in uw arbeidsreglement???

En je zit met een wachtijd, en die gaat meer dan een week zijn. Bij ons is het 6 weken geloof ik.

Stap gewoon naar de personeelsdienst, of de baas en zeg: " ik wil ontslagen worden :p"

Atrox

Legacy Member
Moet ge nie een vergoeding betalen als ge zonder redenen een contract verbreekt?

Ga eens langs bij de vakbond zou ik zeggen.

Inspector Monkfish

Legacy Member
Of ge kunt eens bij de mannen van de vdab of rva langsgaan.

Cranox

Legacy Member
Je hebt een opzegtermijn en die hangt af van hoelang je bij die baas werkt , gaande van 1 week tot npaar maand .
Doch als der in 6maand tijd werd gestempelt ( al was het maar 1 dag ) dan is er geen opzegtermijn dacht ik.

pina

Legacy Member
ik denk dat het tijd wordt om een google tutorial op poten te zetten om de wereld te laten zien hoe men efficiënt en gemakkelijk info kan terugvinden.

Chickenlal

Legacy Member
ge gaat een week niet gaan werken en als u baas belt zegt ge telkens "kust men kloten". Ge zult wel ontslagen worden :p

roslar

Legacy Member
Niet vergeten dat je dan geen dop hebt enzo he :D

Stap met je arbeidsovereenkomst naar vakbond of anders kijk die arbeidsovereenkomst eens in, dat staat er allemaal in;)

cram

Legacy Member
Als je in den bouw dopt door bv. slecht weer of economisch werkloos en je vind ander werk in een ander bouw firma moet je je opzeg dagen niet doen.
Zo heb ik op een vrijdag morgen naar ander werk gaan horen,daar vroegen ze of ik Maandag kon beginnen.Heb dan naar mijn vorig werk gebeld om mijn ontslag te geven.Zij hebben dan een ontslag brief gestuurd ik heb die ingevuld en terug gestuurd.En Maandag was ik al bij men nieuw Job.
Dus als je tijdens de bouw dopt moet je je dagen niet uitdoen,als je zelf ontslag geeft.
Natuurlijk heb je dan geen recht op ontslag vergoeding.

hatetn

Legacy Member
cram zei:
Als je in den bouw dopt door bv. slecht weer of economisch werkloos en je vind ander werk in een ander bouw firma moet je je opzeg dagen niet doen.
Zo heb ik op een vrijdag morgen naar ander werk gaan horen,daar vroegen ze of ik Maandag kon beginnen.Heb dan naar mijn vorig werk gebeld om mijn ontslag te geven.Zij hebben dan een ontslag brief gestuurd ik heb die ingevuld en terug gestuurd.En Maandag was ik al bij men nieuw Job.
Dus als je tijdens de bouw dopt moet je je dagen niet uitdoen,als je zelf ontslag geeft.
Natuurlijk heb je dan geen recht op ontslag vergoeding.


telt enkel bij economisch

Radiance

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
ge gaat een week niet gaan werken en als u baas belt zegt ge telkens "kust men kloten". Ge zult wel ontslagen worden :p
En je hebt er meteen een fantastische referentie bij voor uw nieuwe werkgever. :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan