Archief - Ober werk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

televetforum

Legacy Member
op vele plaatsen wordt je zon-en feestdagen dubbel betaald

Chickenlal

Legacy Member
als het gewoon in een café is, en ge komt met een volle plateau, zelf op tafel zetten en niet de mensen van de plateau laten pakken zoals sommige willen doen want dan kan die wel eens uit balans geraken :D

screaM^

Legacy Member
probeer ook als je iets niet weet, het discreet te vragen aan je baas...

tijdens een hectisch moment iets verkeerd doen is niet altijd aan te raden :)

maar probeer ook niet te moeilijk te doen bij uw baas :)

$anka

Legacy Member
en niet voor het minste bij uwen baas langs gaan, anders komde over da ge uwe plan nu kunt trekken. en das ook ni echt ne goeien indruk te noemen.

Xylo

Legacy Member
rechtervoet zei:
maar 1 ding moet je zeker niet vergeten en da is luid en duidelijk spreken

Schouder... ;)

democracy02 zei:
euh vraagske, wordt je int weekend 200% betaald in de horeca?

in de horeca bestaat geen nacht/weekendwerk, dus ook geen dubbele betaling

q-ball_NBK zei:
ls het gewoon in een café is, en ge komt met een volle plateau, zelf op tafel zetten en niet de mensen van de plateau laten pakken zoals sommige willen doen want dan kan die wel eens uit balans geraken
Plateau altijd met 2 handen vasthouden, een ondersteunende draagarm en met uw ander langs de zijkant dat het in balans blijft. Wel altijd letten op uw glazen, want de regels van de fucking fysica zeggen dat 1 glas altijd alle onstabiliteit opvangt, dus beginnen stappen en als je ziet dat 1 glas zonder reden begint te wankelen, opletten.

Nog iets dat ik me net herinner: als je met een plateau staat in de zaal waar glazen opstaan. Als dan iemand naar u komt om een glas te pakken en vraagt of hij zijn vuil glas daar mag zetten, antwoorden met: "Neen, zet maar op tafel en ik kom het sebiet halen, want een vuil glas presenteert niet"

GroovyBeatsss

Legacy Member
Ten eerste, ten allen tijde u hoofdje koel houden!;)

Ober zijn is ook niet alleen beetje plateaus ronddragen (hangt er natuurlijk van af waar ge bezig zijt) Als ge nog ni veel plateaus hebt rond gedragen kunt ge hem het beste als volgt vastpakken: u duim aan de bovenkant, en de rest van u hand aan de onderkant! Vind ik het beste om te beginnen...

Oppassen met hoge glazen (carlsberg enzo, die liggen heeel rap om:D en ja ik spreek uit ervaring :unsure:) En ja als er al eens iets misloopt, nooit beginnen vloeken ofzo! Probeer altijd het grappige uit de situatie te halen, mensen gaan u dan minder beoordelen op u fout! Bvb ge laat een glas vallen, ge zegt: Voila die moeten we al nimeer afwassen!

Voor de rest gewoon goed op houding letten, geen liters parfum spuiten:p en altijd lachen!


Good luck

GroovyBeatsss

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
als het gewoon in een café is, en ge komt met een volle plateau, zelf op tafel zetten en niet de mensen van de plateau laten pakken zoals sommige willen doen want dan kan die wel eens uit balans geraken :D
Idd in het begin NOOIT doen:D , na een tijde gaat dat dan weer vanzelf!:p


EDIT: Natuurlijk ook altijd wachten totdat iedereen gedaan heeft met eten eh! Dus niet een bord opruimen als de andere 3 nog aan het eten zijn...

schep

Legacy Member
en ik wou er nog aan toevoegen, blunders maak je zoiezo, 100% gegarandeerd. De truuk is idd u er wa vlotjes uitpraten en dan komt da wel in orde.
Oh ja, probeer nie te zenuwachtig te zijn ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan