Archief - NMBS website Dienstregeling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheAntropoid

Legacy Member
Blijkbaar lachen ze der mee ..

Ik zoek naar eenvoudige verbindingen zoals sint niklaas antwerpen met gepast tijdstip
Dan krijg ik een shitload aan allerlei gezever van aan welk perron ik moet zijn; straat etc

Dat systeem is gewoon complete chaos en ik geraak er niet uit.;

Kan iemand me gewoon helpen om de volgende dienstregeling uit te zoeken

Ik zou zaterdag ( dit weekend dus ) naar aalst moeten vanuit sint niklaas ( retour )
Ik zou liefst tegen 07:55 vertrekken en der zo snel mogelijk geraken met de trein.

Iemand die me kan helpen

Ik versta niet dat ze zoiets nog niet offline hebben gehaald. Ik ben nogal redelijk computerhandig maar aan deze bullshit kan ik zelf niet aan uit.

TheAntropoid

Legacy Member
al in orde

blijkbaar moet je nu ( zelf ff afgeleid uit die domme zoektermen ) intypen

Sint-Niklaas
Aalst
en dan een exact tijdstip ingeven ( onnozelheid dus )

Dus als je gewoon sint niklaas aalst intypt en je weet die zever niet van die
geraak je er gewoon weg niet aan uit

Wat een onhandige chaotische site hebben ze er nu van gemaakt.
gebruiksvriendelijkheid en eenvoudige dienstverlening dikke 0 op 10

russian

Legacy Member
TheAntropoid zei:
al in orde

blijkbaar moet je nu ( zelf ff afgeleid uit die domme zoektermen ) intypen

Sint-Niklaas
Aalst
en dan een exact tijdstip ingeven ( onnozelheid dus )

Dus als je gewoon sint niklaas aalst intypt en je weet die zever niet van die
geraak je er gewoon weg niet aan uit

Wat een onhandige chaotische site hebben ze er nu van gemaakt.
gebruiksvriendelijkheid en eenvoudige dienstverlening dikke 0 op 10


Je hebt m.i. gelijk. Ik moest m'n vader aanmanen kalm te blijven bij het zoeken van een treintje. De website neemt nu ook Lijninformatie mee e.d.

Chaotisch is de term.

demon326

Legacy Member
lol...,ik heb geen problemen met hun dienst regeling ik vind het zelfs handig dat ze alle details erbij zetten :applause:

//edit: mijn excuses.. ik had niet door dat er ee nieuwe "routeplanner" was :D

TheAntropoid

Legacy Member
neenee het is handig eenmaal je het door hebt. allé..
ik kreeg hier eerst ook een paar woede uitbarstingen..

Het stond btw ook in de gazet naart schijnt.. Mensen klaagden erover..
Groot gelijk..
iemand die niet zo computerhandig is begint te trippen ;)

GroovyBeatsss

Legacy Member
Normaal dat mensen klagen... Volgens die routeplanner was Zutendaal kerk een stopplaats voor een trein :/

Heb ze al gemaild en da zal nu wel opgelost zijn...

TheAntropoid

Legacy Member
ipv van zo'n systeem eerst eens uitvoerig te testen.
of toch eerst met stukjes te lanceren..
Hoeveel mensen gebruiken dit systeem denken ze? voor 5 man zullen ze zowel niet iets in elkaar steken é..

hoe dan ook
It sux ;)

Memphis

Legacy Member
In het begin dacht ik ook van wtf... maar de details zijn wel handig nu en dan. :)

^MystiQ

Legacy Member
Maar het ingeven van stations gaat precies niet zoals het hoort ..

Timmie

Legacy Member
Manman, daarnet nog een boete gekregen omdat ik één minuut na het instappen mijn go-pass aan het invullen was.

Parasieten zijn het.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
altijd opstappen ver weg van de conducteur :p vul hem ook meestal op den trein in :)

JeanPerrier

Legacy Member
Timmie zei:
Manman, daarnet nog een boete gekregen omdat ik één minuut na het instappen mijn go-pass aan het invullen was.

Parasieten zijn het.

als go pass nog nie ingevuld is loopt dan gewoon naar de conducteur en zegt hem da ge geen tijd had omda ge u serieus hebt moeten haasten. hij/zij zal wel geen nee zeggen dan

cocksucker

Legacy Member
Timmie zei:
Manman, daarnet nog een boete gekregen omdat ik één minuut na het instappen mijn go-pass aan het invullen was.

Parasieten zijn het.
Zwijg me erover.
Toen ik naar Antwerpen was geweest met mijn broer en lief was er zoveel volk tijdens de terugrit dat ze in 1e klasse wou zitten(Haar pa is stationschef en ze kan gratis in 1e klasse). Ik dacht ok, vorige keer heb ik ook mijn 2de Klasse ticket kunnen "upgraden" naar 1e Klasse.
Dus ik ben bezig met mijn Go Pass in te vullen, conducteur komt af en zegt "Ja, stop maar met schrijven!"
Ik dacht shit, hij gaat toch moeilijk doen hé.
"Ja maar, dat is hier 1e Klasse hé."
- "Ja, dat weet ik, maar ik zou graag mijn ticket upgraden"
"Dat gaat niet hé met een GoPass..."
-"Ahzo... Dat wist ik niet"

Resultaat :

-2x Boete
-2x Nieuw Ticket
-EN DIE 2 LIJNTJES DIE IK AAN HET INVULLEN WAS OP MIJN GOPASS DOORSTREEPT

Ik ga naar die vent.
-"Ja, euh, ik ga akkoord met die boete en nieuwe tickets maar waarom doorstreept u die 2 lijntjes op mijn GoPass?"
"Omdat ze nog niet helemaal ingevuld waren en ze zijn niet geldig..."
-"Ja maar, ik moet hier 2 boetes betalen en dan nog eens betalen voor 4!! treinritjes terwijl ik er maar 2 doe???"
"Dat moet je maar bespreken met de klachtendienst"
-"Dat zal ik zeker doen, wat is uw naam?"
"Die moet ik u niet zeggen"

Argh, ik kon die een kopstoot geven da snotaapke.

Chance dat mijn lief haar pa stationschef is en een goeie maat van mij zijn pa een hoge functie heeft binnen de NMBS.
Boetes zijn ingetrokken en da conducteurtje heeft es onder zijn kloten gehad.



OT : Dat nieuw systeem is inderdaad heel omslachtig...
Het vorige was veel sneller in gebruik.

bratislava

Legacy Member
Het nieuwe systeem is in elk geval handig om de bijkomende busverbindingen op te zoeken.

Overzichtelijk kan ik het inderdaad niet echt noemen, maar volledig afbreken zou ik het nu ook niet doen.

russian

Legacy Member
bratislava zei:
Het nieuwe systeem is in elk geval handig om de bijkomende busverbindingen op te zoeken.

Overzichtelijk kan ik het inderdaad niet echt noemen, maar volledig afbreken zou ik het nu ook niet doen.

Ik breek het volledig af omdat het standaard geen poespas moet tonen maar eenvoudige dingen: startpunt eindpunt en datum. Als je meer wilt, moet dat dan maar via een bijkomend knopje. Windows begrijpt dat in z'n office nu ook na enkele decennia, en de nmbs maakt dezelfde fout. 10 jaar terug in tijd imo

zarathustra

Legacy Member
cocksucker zei:
Zwijg me erover.
Toen ik naar Antwerpen was geweest met mijn broer en lief was er zoveel volk tijdens de terugrit dat ze in 1e klasse wou zitten(Haar pa is stationschef en ze kan gratis in 1e klasse). Ik dacht ok, vorige keer heb ik ook mijn 2de Klasse ticket kunnen "upgraden" naar 1e Klasse.
Dus ik ben bezig met mijn Go Pass in te vullen, conducteur komt af en zegt "Ja, stop maar met schrijven!"
Ik dacht shit, hij gaat toch moeilijk doen hé.
"Ja maar, dat is hier 1e Klasse hé."
- "Ja, dat weet ik, maar ik zou graag mijn ticket upgraden"
"Dat gaat niet hé met een GoPass..."
-"Ahzo... Dat wist ik niet"

Resultaat :

-2x Boete
-2x Nieuw Ticket
-EN DIE 2 LIJNTJES DIE IK AAN HET INVULLEN WAS OP MIJN GOPASS DOORSTREEPT

Ik ga naar die vent.
-"Ja, euh, ik ga akkoord met die boete en nieuwe tickets maar waarom doorstreept u die 2 lijntjes op mijn GoPass?"
"Omdat ze nog niet helemaal ingevuld waren en ze zijn niet geldig..."
-"Ja maar, ik moet hier 2 boetes betalen en dan nog eens betalen voor 4!! treinritjes terwijl ik er maar 2 doe???"
"Dat moet je maar bespreken met de klachtendienst"
-"Dat zal ik zeker doen, wat is uw naam?"
"Die moet ik u niet zeggen"

Argh, ik kon die een kopstoot geven da snotaapke.

Chance dat mijn lief haar pa stationschef is en een goeie maat van mij zijn pa een hoge functie heeft binnen de NMBS.
Boetes zijn ingetrokken en da conducteurtje heeft es onder zijn kloten gehad.



OT : Dat nieuw systeem is inderdaad heel omslachtig...
Het vorige was veel sneller in gebruik.



België ten voeten uit :p

Zolang je maar iemand kent die iemand kent kan je zoveel buiten de lijntjes kleuren als je wilt.



ontopic, ja die site is crap. >_<

FLT

Legacy Member
In het begin dacht ik ook van wtf is dit nu...
maar uiteindelijk vind ik het wel een serieuze verbetering

Timmie

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik breek het volledig af omdat het standaard geen poespas moet tonen maar eenvoudige dingen: startpunt eindpunt en datum. Als je meer wilt, moet dat dan maar via een bijkomend knopje. Windows begrijpt dat in z'n office nu ook na enkele decennia, en de nmbs maakt dezelfde fout. 10 jaar terug in tijd imo
Ik moet u volledig gelijk geven.
Als ik een trein opzoek wil ik alleen die trein. De bus zoek ik er dan zelf wel bij als ik die nodig heb.

Dafference

Legacy Member
De icoontjes vink dan weer wel helpen, altij handig as ge op voorhand weet of het ne rode of ne gele is. :lol:

Greenie

Legacy Member
de verbinding die ik dagelijks pak staat er dan ook niet op :)
om nog maar te zwijgen van de constante vertragingen

mja, tis beter dan fille rijden :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan