Archief - nieuwe batterij: koolstof en water

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chosen1

Legacy Member
ik heb gistere op het VTM nieuws een stuk gezien over een Mr. Suzuki die een nieuwe batterij had ontwikkeld die alleen op water en koolstof werkt!

hij heeft ook laten zien hoe simpel ze te maken is (gewoon C in een batterij-buisje steken en er enkele druppels water aan toevoegen)

maar nu heb ik meer informatie gezocht op internet en ik vind er echt NIETS van terug?!

heeft het VTM nieuws zich dan vergist of klopt dit wel?

Dennoman

Legacy Member
Dat klopt zeker en vast...
Nu vraag ik me wel behoorlijk af of ze niet een beetje te hoog van de toren blazen met hun uitspraken zoals "potentiële oplossing voor het globale energietekort" :p

Conqie

Legacy Member
intressant, maar wat niet wel zeggen of het wel iets wordt

Silvester

Legacy Member
chosen1 zei:
ik heb nog altijd niets gevonden maar tzal wel 1 of andere redox zijn

Wsl e... Ten slotte zijn batterijen toepassingen van redoxreacties dusja...

^MystiQ

Legacy Member
*DeFees* zei:
5x langer mee en 10x goedkoper zeggen ze :)

hoe werkt da? :s

Kvraag het mij ook en dan te bedenken dat water en koolstof al veel eerder gebruikt werden dan andere stoffen die zich nu in batterijen bevinden en dat ze daar nu mee afkomen .. :p

Het lijkt mij trouwens heel bizar hoor maarja, het kan, kwil het best wel eens zien :p

chosen1

Legacy Member
ge kon ze maken door in een gewone AA batterij koolstof te scheppen en dit aan te stampen en daarna gewoon 1 druppel water daar bij te doen!

en hij had er een multimeter op aangesloten en de stroomsterkte bleef maar stijgen!

^MystiQ

Legacy Member
chosen1 zei:
ge kon ze maken door in een gewone AA batterij koolstof te scheppen en dit aan te stampen en daarna gewoon 1 druppel water daar bij te doen!

en hij had er een multimeter op aangesloten en de stroomsterkte bleef maar stijgen!

Je bedoelt de spanning bleef maar stijgen zeker ? Want voor de stroomsterkte te meten zou hij een weerstand moeten aansluiten voor het boeltje te belasten en daar heeft hij zich wellicht nog niet aan gewaagd ^^

thomatzi

Legacy Member
Math'ke zei:
Je bedoelt de spanning bleef maar stijgen zeker ? Want voor de stroomsterkte te meten zou hij een weerstand moeten aansluiten voor het boeltje te belasten en daar heeft hij zich wellicht nog niet aan gewaagd ^^

Nu ben ik er niet zeker van, maar als ik het goed heb gezien was hij wel degelijk de stroom aan het meten, dacht zo'n 350ma if I am right.

Any way, had mij nadien de vraag gesteld, als hij de stroom aan het meten is, zal daar toch ergens een verbruiker moeten zijn.
Mss voor een reden kortsluitstroom aan het meten om te laten zien hoeveel stroom de batterij kan leveren ...

wlibaers

Legacy Member
thomatzi zei:
Nu ben ik er niet zeker van, maar als ik het goed heb gezien was hij wel degelijk de stroom aan het meten, dacht zo'n 350ma if I am right.

Any way, had mij nadien de vraag gesteld, als hij de stroom aan het meten is, zal daar toch ergens een verbruiker moeten zijn.
Mss voor een reden kortsluitstroom aan het meten om te laten zien hoeveel stroom de batterij kan leveren ...

Als de multimeter gebruikt werd om de stroom te meten is dat inderdaad bijna kortsluitstroom. Minimaal voltage over de last dus, dus ook zo goed als geen vermogen.

Bontus

Legacy Member
Als iemand iets vindt op het batterij probleem is die wel dik binnen denk ik. Want tot nu toe kan me al vrij veel bereiken met elektrische energie en met een hoog rendement het transport ervan verzorgen. Maar voor elektrische energie efficiënt op te slaan is er eigenlijk nog geen enkel compleet alternatief.
Met compleet bedoel ik: goedkoop, mogelijk tot groot vermogen leveren, hoog rendement en goede levensduur.

Quilombo

Legacy Member
der zijn al jaaaaaaaaren trouwens autobatterijen die dubbel zo lang meegaan, alleen krijgt men die niet verkocht omdat ze ook ongeveer dubbel zo duur zijn =p

Sertu

Legacy Member
batterijen zijn passé dan mag die nog een nieuw exemplaar bedenken. Supercondensatoren is the way 2 go.

"Potentiële oplossing voor het energie probleem" : lolz dat geloven ze zelf toch niet.

Dennoman

Legacy Member
Btw, detailtje :)
Door aan de batterij te likken kun je hem activeren. Is vanwege zijn simpele samenstelling totaal niet giftig, dus wanneer je je in een donkere plaats bevindt: zaklamp bovenhalen, aan de exposed batterij likken en voilà :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan