Archief - Natascha Kampusch: meisje in de kelder

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vlad Tepes

Legacy Member
Hallo,

Heeft iemand het boek Natascha Kampusch: meisje in de kelder al gelezen?
Ik wil een boek voor mijn vriendin kopen voor kerstmis, ik weet wel niet of die wel de moeite is.
Iemand die het mij aanraadt of afraad ?

Time

Legacy Member
Kampusch noemt Brits boek ,,één grote leugen

© AFP

De Oostenrijkse Natascha Kampusch (18) heeft gereageerd op het eerste boek over haar leven, Girl in the cellar . ,,Het is een aaneenschakeling van leugens", zegt ze over het werk van de Britse schrijvers Allen Hall en Michael Leidig.
,,Ik ben de enige persoon op de wereld die weet wat Natascha Kampusch heeft meegemaakt en doorstaan." In het boek staat onder meer dat Kampusch thuis zonder liefde werd grootgebracht en dat ze misbruikt werd door de minnaar van haar moeder. ,,Ik zal vechten voor de eer van mijn moeder", verzekert ze. Haar advocaat heeft een klacht opgesteld. Natascha Kampusch werd acht jaar opgesloten door haar ontvoerder Wolfgang Priklopil. De Nederlandse versie van het boek is vanaf vandaag in België te koop. (bjm)
Geen aanrader dus, al zal het verkopen als zoete broodjes door de hype die errond gecreëerd is.

Vlad Tepes

Legacy Member
Amai dat is erg voor haar, kutschrijvers.

Ok je bent bedankt, iemand die mij een paar goeie boeken kan aanraden? Alibi van Pieter Aspe heb ik al in mijn hoofd

ComputerVISTA

Legacy Member
Vlad Tepes zei:
Amai dat is erg voor haar, kutschrijvers.

Die gasten horen bij zo een waargebeurde horrorverhalen slechts 1 ding, het gerinkel van een volle kassa...

RippinKittin

Legacy Member
Ma serieus, als zij zo'n trauma heeft opgelopen zou ze wel geen intervieuw gedaan hebben 3 dagen later ofzo?
Pas op 'k vind haar ontvoering erg en serieus,
ma ze profiteert er gelijk van.
Trouwens die mannen kunnen geen boek schrijven zonder haar toestemming omdat haar naam erin gebruikt wordt.

Quilombo

Legacy Member
RippinKittin zei:
Pas op 'k vind haar ontvoering erg en serieus,
ma ze profiteert er gelijk van.

tja, acht jaar in een kelder zitten mag wel iets opbrengen he. waarom zou je d'r niet van profiteren, denk niet dat haar profiteren die acht jaar compenseert.

SIO

Legacy Member
dacht dat ze al binnen was voor de rest van haar leven door exclusief interview.

en ik denk wel dat het compenseert want zo slecht had ze het daar niet laat ze uitschijnen, al doe ik deze uitspraak onder voorbehoud, u never know..

GMotha

Legacy Member
RippinKittin zei:
Pas op 'k vind haar ontvoering erg en serieus,
ma ze profiteert er gelijk van.
Noem mij 1 drama (met de nodige mediabelangstelling) dat niet uitgebuit is.

chosen1

Legacy Member
RippinKittin zei:
Ma serieus, als zij zo'n trauma heeft opgelopen zou ze wel geen intervieuw gedaan hebben 3 dagen later ofzo?
Pas op 'k vind haar ontvoering erg en serieus,
ma ze profiteert er gelijk van.
Trouwens die mannen kunnen geen boek schrijven zonder haar toestemming omdat haar naam erin gebruikt wordt.

²

in de krant stond dat ze geregeld buiten mocht enz! dan zou ik toch vlug weg zijn! maar nee, da mens blijft nog wa langer bij haar 'kidnapper'

Anoniem04

Legacy Member
Als ze dreigen heel uw gezin te vermoorden en word dom gehouden, dan is die situatie niet zo gemakkelijk in te schatten via het forum zelf hoor en dan nog, haar gun ik het van harte dat ze zo geld verdient, ze heeft immers nooit de kans gehad om een degelijke opvoeding te genieten.

Cazzz

Legacy Member
chosen1 zei:
²

in de krant stond dat ze geregeld buiten mocht enz! dan zou ik toch vlug weg zijn! maar nee, da mens blijft nog wa langer bij haar 'kidnapper'

Ze is toch gaan lopen wanneer ze voor het eerst haar kans zag.. Tis niet dat die kidnapper die alleen buiten liet ofzo ze..

chosen1

Legacy Member
Cazzz zei:
Ze is toch gaan lopen wanneer ze voor het eerst haar kans zag.. Tis niet dat die kidnapper die alleen buiten liet ofzo ze..

ze mocht meerdere keren buiten! en voor zover ik nog weet kon ik afleiden dat ze alleen bleef omdat ze schrik had om te vluchten

Anoniem04

Legacy Member
En jij weet hoe haar situatie zat ? jij weet wat hij allemaal wist over die familie. Je kan dat gewoon niet inschatten als je achter uw computer zit.

denkimi

Legacy Member
toch zijn er veel verdachte dingen aan dat verhaal. uiteindelijk zag zijn die man niet meer echt als haar ontvoerder, dus kunnen we dan nog spreken over een ontvoering?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan