Archief - Nachttarief Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

silverwizard3

Legacy Member
Ik vroeg mij wel es af hoe het tegenwoordig zit met da nachttarief van telenet ?

Als ge begint te downloaden om 0:00 telt alles nog aan 100%
Als ge begint te downloaden om 1:00 telt alles ook nog aan 100%
...

ik dacht nogthans da het van 0:00 tot 10:00 aan 50% was ?

Zorba

Legacy Member
Kan altijd een fout zijn in de telemeter, maar officiëel is het idd tussen 00u en 10u aan 50%.

w00tw00t

Legacy Member
van 2:00 is het ook nog 100% en meestal word het dan aangerekend op de dag ervoor :crazy:

silverwizard3

Legacy Member
w00tw00t zei:
van 2:00 is het ook nog 100% en meestal word het dan aangerekend op de dag ervoor :crazy:

indd bij mij telt em het ook bij met de vorige dag

officieel is het dus van 24 tot 10...
tijd om es te bellen naar telenet ? :p

Iemand

Legacy Member
dat telt idd niet echt meer mee, toch zover ik heb opgemerkt

w00tw00t

Legacy Member
silverwizard3 zei:
indd bij mij telt em het ook bij met de vorige dag

officieel is het dus van 24 tot 10...
tijd om es te bellen naar telenet ? :p

Genoeg mails gestuurd en kreeg als antwoord dat het mijn fout is : /

Lord Seth

Legacy Member
De Telemeter van Telenet toont enorme kuren. Bij elke gebruiker wordt er wel verkeerd gemeten. Het is een niet-noodzakelijk kwaad.
Ze zouden het beter afschaffen.

Nuja, Telenet contacteren en serieus klagen bij hen, wij kunnen je hier niet helpen. :)

Blood_Raven

Legacy Member
w00tw00t zei:
Genoeg mails gestuurd en kreeg als antwoord dat het mijn fout is : /

Bellen en blijven aandringen ze zullen u wel afschepen dat ze dat wel zullen regelen. (Tuurlijk ge moet nu niet om de 2 uur gaan bellen, maar laat er steeds een dag tussen.)
Bij de volgende telefoontjes altijd refereren naar voorgaande telefoontjes en de hoeveelheid dat ge al gebeld hebt.
Na ~3x kunt ge als ge geluk hebt wel aan een eventuele reset verwachten.
Ook handig: Zorgt ook dat ge cijfermateriaal van gekende bandwidth programma's hebt en bereid bent voor die altijd door te sturen voor inspectie.

w00tw00t

Legacy Member
Blood_Raven zei:
Ook handig: Zorgt ook dat ge cijfermateriaal van gekende bandwidth programma's hebt en bereid bent voor die altijd door te sturen voor inspectie.

Ze hadden dat blijkbaar nagekeken bij hun en ik vroeg of ze mij die gegevens ook wouden laten zien maar dat weigerden ze

Blood_Raven

Legacy Member
w00tw00t zei:
Ze hadden dat blijkbaar nagekeken bij hun en ik vroeg of ze mij die gegevens ook wouden laten zien maar dat weigerden ze
Dno, maar dat is zoiets dat ze altijd kunnen zeggen.
Als dat grote downlaods zijn, zoals 6 GB fzo, blijven klagen.

denkimi

Legacy Member
het is me ook al opgevallen dat de telemeter niet reset om 24u00, maar ergens rond een uur of 3 s'nachts.

Valkyrium

Legacy Member
Nog een verhaal
Ik had volumeblokjes aangekocht(2x1GB) en na een uur waren die nog niet geactiveerd, met als gevolg dat ik telefoneer naar Telenet. Zij zegt dat deze reeds opgebruikt zijn en ik zeg dat dat onmogelijk. Waarop zij antwoord dat mensen gegevens van je kunnen downloaden en wat dus valt onder uploaden en wat dus ook limiet verbruikt. Ik vertel haar op mijn beurt dat ik mijn PC goed genoeg heb beveiligd en dat mensen(via torrent en P2P) enkel aan de gegevens kunnen die ik heb opgegeven.

Na een lange stilte zegt ze dat ze iets geactiveerd heeft dat mijn snelheid terug heeft gezet en dat ik het rustig aan kan doen. Zo dom als ik was wist ik niet dat ze de optie had geactiveerd die ervoor zorgt dat je surft op volledige snelheid maar waarvoor je moet bij betalen. Nu gisteren krijgt mijn vader een mail met als boodschap dat er 10 EUR betaald moet worden voor het gebruiken van extra limiet.

Ik bel direct naar Telenet en vertel dat iemand het heeft geactiveerd zonder dat het expliciet gezegd is geweest, hierop antwoord de operator dat hij het gaat overleggen met zijn collega. Na een minuutje komt hij terug en zegt dat de 10EUR een vergissing is end at deze niet moeten worden betaald.

Ik denk dat maar een van de voorbeelden is van velen overmensen die het beu aan het worden zijn.

Lord Seth

Legacy Member
Nog een geluk Nalar, dat jij je mond durft te openen. Ik durf wedden, dat er veel mensen zijn die dit gewoon ondergaan.

$anka

Legacy Member
zo zijn er idd voorbeelden genoeg.

ik ben overlaatst verhuisd (en een verhuis is gratis). stond er ineens op mijn volgende factuur: eenmalige activeringskost verhuis 75 euro excl btw.

ik direct wtf. gebeld naar facturatie, dat uitgelegd. diene pee. ja da zal dan wel een vergissing zijn. betaald gewoon uw maandelijkse bijdrage en dan is dat wel in orde.
ok, volgende factuur die ik krijg. terug dat bedrag erbij + 7 euro nalatigheidskosten. ja man, ni met mij ze.
terug naar facturatie gebeld. dat terug helemaal uitgelegd. alle ja, da maddameke heeft dat dan gefactureerd (mag ik hopen, want moet volgende factuur nog krijgen). ma kwam die ineens af met hetvolgende: meneer om goed te zijn zoude dat eigenlijk eerst moeten betalen en dan word dat met uw volgende factuur in vermindering gebracht. hebt u daar een probleem mee?

ja duh. uiteraard heb ik daar een probleem mee. kga geen 100 euro betalen voor iets wat in hun facturatie is misgelopen ze. om dan nog is 10 keer te mogen bellen voor ik het terug krijg zeker. kzal is snel zijn.

ma de mensen die dus met domiciliering betalen zitten dus wel met die zever he

epsilon

Legacy Member
den-kimi zei:
het is me ook al opgevallen dat de telemeter niet reset om 24u00, maar ergens rond een uur of 3 s'nachts.

Dat is normaal.

Volgens mij hebben ze bij telenet de servers vergeten aan te passen aan het winteruur :p
Iedereen wie een klacht heeft, lid worden op www.tik.be en mailke doen naar die mannen met logs. Zonder logs kan Telenet niets doen.

Unpro

Legacy Member
En ik zat dan altijd te wachten tot 1 minuut na 12 als ik iets groot wilde downloaden :rofl:

tb-303

Legacy Member
$anka zei:
zo zijn er idd voorbeelden genoeg.

ik ben overlaatst verhuisd (en een verhuis is gratis). stond er ineens op mijn volgende factuur: eenmalige activeringskost verhuis 75 euro excl btw.

ik direct wtf. gebeld naar facturatie, dat uitgelegd. diene pee. ja da zal dan wel een vergissing zijn. betaald gewoon uw maandelijkse bijdrage en dan is dat wel in orde.
ok, volgende factuur die ik krijg. terug dat bedrag erbij + 7 euro nalatigheidskosten. ja man, ni met mij ze.
terug naar facturatie gebeld. dat terug helemaal uitgelegd. alle ja, da maddameke heeft dat dan gefactureerd (mag ik hopen, want moet volgende factuur nog krijgen). ma kwam die ineens af met hetvolgende: meneer om goed te zijn zoude dat eigenlijk eerst moeten betalen en dan word dat met uw volgende factuur in vermindering gebracht. hebt u daar een probleem mee?

ja duh. uiteraard heb ik daar een probleem mee. kga geen 100 euro betalen voor iets wat in hun facturatie is misgelopen ze. om dan nog is 10 keer te mogen bellen voor ik het terug krijg zeker. kzal is snel zijn.

ma de mensen die dus met domiciliering betalen zitten dus wel met die zever he

IK heb net hetzelfste voorgehad..... met domiciliering, dus bij mij is het er idd afgegaan en achteraf weer bijgekomen, voor mensen die veel overschot hebben is dat niets maar was bij mij op einde van de maand en had het niet breed, de rukkers!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan