Archief - Muziek tijdens Slapen??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentei

Legacy Member
Sinds laatst heb ik gemerkt dat ik in slaap val terwijl ik in mijn bed lig en naar mijn mp3 luister....

Vroeger kon ik dit niet maar nu meestal luister ik naar muziek en 's morgens zie ik mijn mp3 naast mij en de oortjes.
Wat ik mij afvraag is...hoe is het mogelijk dat je zo in slaap valt (natuurlijk is mijn mp3 niet op het luidste volume afgesteld als ik in bed lig is ook niet nodig) maar hoe kunnen je hersens in slaap vallen terwijl er muziek aan het spelen is.
En de volgende vraag is, als je dan uiteindelijk slaapt horen je hersens de muziek die afspeelt of niet??

maxdevis

Legacy Member
ik luister zo elke avond naar de Mannen van de Radio (Hans Teeuwen, Pieter Bouwman en soms Theo Maassen)
het grappige is dat ik 's morgens wakker word met mijn (draadloze) koptelefoon naast mijn bed en uitgezet.
Maar ik herriner me niet dat ik die heb uitgezet en vaak herriner ik me maar 1 stukje van wat ik gehoord heb.

maar om te antwoorden op je vragen:
geen idee

maar over vraag één: dat is gewenning denk ik.
Had vroeger op kot een frigo en de eerste nachten schoot ik wakker als dat ding aansloeg, maar na een tijdje went dat.
Net als naast een drukke weg slapen denk ik.

misschien hoort dit meer onder het wetenschaps-forum terecht?

Crashtestdummy

Legacy Member
ge moet es porno afspelen op de pc en daarvan dan oorkes insteken. leuke dromen zenne ^^

DA_MadAce

Legacy Member
Het is mogelijk om in alle omstandigheden te slapen. Staande, ondersteboven, met open en halfopen ogen... Of tijdens een bombardement...

Always. :)

pieta

Legacy Member
ik heb zo regengeluiden op mn mp3 gezet:)
als ik sosmslecht kan slapen zet ik da op en aangenaam geludi waar ik mee in slaapkan vallen...kan nog zo eens ene met oerwoud geluiden, zo na 20 min ineens een gekrijs van een vogel man:sop:

beetje meer ot: ik denk het nie....
volgens mij als ik zou slapen en iemadn zou stiekem oortje sin mn oren stoopen met een geluid en dan smorgens stiekem terug afdoen, en dna vragen of ik iets zou gehoord hebben, ik denk dat ik nee zou zeggen...ma zou die vb het leidje laten afspelen wat ik de hele nacht heb geluisterd laten afspelen, en dan vragen ofk het zou herkennen? goeie vraag:p
bij de impsosn hebt ge tochook zo caasettes om woorden te leren and stuff...

Starrk

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
En de volgende vraag is, als je dan uiteindelijk slaapt horen je hersens de muziek die afspeelt of niet??

Hoogstwaarschijnlijk wel maar ze registreren het niet. Wat verklaart waarom zo'n taalcursussen-op-tape-terwijl-je-slaapt geen effect hebben.

Bosvos

Legacy Member
ik zette een tijd geleden altijd zo'n enorme hoofdtelefoon op (draadloos) en daarmee viel ik dan in slaap, wat ik wel raar vind is dat ik 's morgens wakker wordt, koptelefoon hangt op z'n plaats, ontvanger staat af en radio staat af...terwijl ik me hier niets van herrinner:p

nu zet ik een rustig CD'ke op, en laat m'n radio na een uur vanzelf uitvallen...

/edit: zelfde als maxdevis dus:p

Godzilla*Akira

Legacy Member
Nu ja, ik sliep vroeger ook veel met muziek. Meestal kan ik me zelf niet meer herinneren welke liedjes ik gehoord.

Bah het enigste dat ik kan vinden is - Geniet van wat ontspannende muziek. Ontspanning zet aan tot de productie van alfagolven die men in verband brengt met eerste slaapstadium.

Ik ga er vanuit dat muziek dat je graag hoort wel ontspannend zal zijn zeker.

BuffaloKampioen

Legacy Member
Jah, ik luister altijd naar muziek wanneer ik ga slapen:

Balmoral,Carat setjes
wa depri liedjes
zelfs get ready & isabelle A

Soms lig ik echt zo te feesten in m'n bedde haha, beetje mee m'n armen zwaaien zijn m'n beperkte dancemoves dan wel. Doen er nog mensen dat of ben ik gewoon zo nen zwaren? :)

Na een tijd kom ik dan opeens wakker en besef ik dat m'n mp3 nog gewoon aan het spelen was zonder dat ik het hoorde (werd dus niet geregistreerd) en dan zet ik hem uit en tuk ik verder :D

Bosvos

Legacy Member
ik heb zelfs een tijd zalig in slaap gevallen met Rammstein op volume 20:p

hiermee ben ik gestopt wanneer m'n zwaardere metal periode begon, da was iets te brutaal om mee in slaap te vallen:D

Gentei

Legacy Member
pieta zei:
zo na 20 min ineens een gekrijs van een vogel man

:lol:

*mental picture* zo lekker in't slaap aan't vallen opeens zo een hoog gekrijs van een vogel dat je wakker schiet en zo van WTF? lol

@Deejay_Neo

nah soms als het goei muziek is feest ik ook soms in bed partytime!:woohoo:

Genious

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Het is mogelijk om in alle omstandigheden te slapen. Staande, ondersteboven, met open en halfopen ogen... Of tijdens een bombardement...

Always. :)
Als gij ondersteboven inslaapt, gaat ge denk ik wel de eeuwige slaap tegemoet als ge begrijpt wat ik bedoel. ;)

BuffaloKampioen

Legacy Member
lol hoodschooier, dienen site van u? Over black & gothic metal en wa ist allemaal? Als da zo muziek was ja amai dan ist slecht gesteld mee onze jeugd haha! Die mannen op die foto horen thuis int zottekot haha

Bosvos

Legacy Member
Deejay_Neo zei:
lol hoodschooier, dienen site van u? Over black & gothic metal en wa ist allemaal? Als da zo muziek was ja amai dan ist slecht gesteld mee onze jeugd haha! Die mannen op die foto horen thuis int zottekot haha

site is al een tijdje dood hoor, die periode ook ;)
maar de mannen uit m'n huidige periode horen ook thuis in een zottekot hoor ;)
New Wave FTW ^^

JackM

Legacy Member
hmm, als ik naar muziek fzo luister terwijl ik slaap, dan herrinner ik mij da 's orgens nog perfect :s


mss dak da toch es moe testen met ne cursus van het een of het ander, zou wel nice zijn :unsure:

Tremium

Legacy Member
soms heb ik zo dak ineens wakker word en precies niks hoor
en dan komt het geluid zo ineens terug
:unsure:
:sad:

frenzal

Legacy Member
toen ik nog studeerde zou ik soms nood hebben aan een "middagdutje" vooral met exames (laat blokken, vroeg opstaan) als ik 's middags zou slapen ging dat veel beter met wat muziek op de achtergrond

'snachts niet echt behoefte aan, hoewel ik wel kan slapen met muziekje met achtergrond maar kheb graag dat uiteindelijk alles stil is

roltrap

Legacy Member
ik zet altijd muziek op.
Meestal rustige Gothic Ambient dingen als Dargaard en Dark Sanctuary ma ook new age stuff en relaxation cdkes. Works very well :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan