Archief - 'Mini-referendum' De toekomst van België

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

De toekomst van België


  • Totaal aantal stemmers
    52
  • Opiniepeiling gesloten.

Anoniem04

Legacy Member
Gromme zei:
Ok, is het splitsen wel realistisch? Kan Vlaanderen zichzelf dragen? En zou er een referendum komen?

Als vlaanderen zichzelf en Wallonië kan dragen, zal het vlaanderen ook wel alleen kunnen dragen zeker ?

SilentSpring

Legacy Member
zeker nie bij Nl.
Enneuh, ben ook wel voor een splitsing, maar al eens gedacht welk werk daarmee gepaard gaat.

grondwet opnieuw maken enzo, belastingstelsel en die shizzle zou wss ook moeten aangepast worden.

Als je bij Nl gaat ook ander belastingstelsel enzo.

Leve Vlaanderen dus

Krayola

Legacy Member
Den Freddie zei:
zeker nie bij Nl.
Enneuh, ben ook wel voor een splitsing, maar al eens gedacht welk werk daarmee gepaard gaat.

grondwet opnieuw maken enzo, belastingstelsel en die shizzle zou wss ook moeten aangepast worden.

Als je bij Nl gaat ook ander belastingstelsel enzo.

Leve Vlaanderen dus
Er is al een Vlaamse grondwet, dacht ik (unsure).

edit: vergist dus :p.

zaffah

Legacy Member
mja, de splitsing is niet zo voor de handliggend. Wie krijgt brussel? Wat met die Brussel-Halle-Vilvoorde zever enzo?

swuis

Legacy Member
chosen1 zei:
gisteren nog in het nieuws:
hoeveel procent vlaanderen binnen brengt van de verkeersboetes.
ik dacht dat de walen goed waren voor 16 procent.
maar ze slurpten wel 38% van de totale inkomsten op!

ik zou het fantastisch vinden als Vlaanderen onafhankelijk wordt! een fusie met Nederland zie ik ook wel zitten maar dan zou er teveel moeten veranderen en daar gaan nie veel politiekers mee instemmen denk ik!

Nja en nu weten de vlamingen niet eens wat ze met dat geld moeten gaan doen. en persoonlijk mening. maar vlaanderen overdrijft met under flitspalen om de 10 meter. of rijde liever allemaal aan 30/kmh???

En over de splitsing. nja no comment. das allemaal politiek opblaasgedoe en de pers werkt goed mee.

dus op het tweede gestemd. maar kan me eigenlijk geen bal schelen. of dat we nu splitsen of niet, ieder zal wel zijn plan trekken. en kom niet af met wallonie zal dat niet kunnen zonder vlaanderen, want das ook bullshit. Ze krijgen nu geld van vlaanderen, en als ze het niet meer krijgen zullen ze er ook wel een oplossing voor vinden.

zaffah zei:
mja, de splitsing is niet zo voor de handliggend. Wie krijgt brussel? Wat met die Brussel-Halle-Vilvoorde zever enzo?

msschn gaan ze een oorlogske voeren dervoor é...

Preske

Legacy Member
Optec zei:
Ksnap er eerlijk gezegd de ballen van ...
Als iemand het me wil uitleggen , in mensentaal, wat nu eigenlijk het probleem is in den brux, zou ik erg dankbaar zijn.
We zijn ocharme ne scheet groot ...

het probleem zijn de walen, (heeft iemand het ooit anders geweten?)
Waalse eisen:
- dubbele meerderheid afschaffen in brussel die de vlamingen beschermt = vlamingen NOG minder te zeggen in brussel
- uitbreiding brussel met vlaamse gemeenten = hier het zelfde
- aanpassen taalwetgeving (lees: brussel (nog) minder tweetalig maken) = het zelfde
- initiatiefrecht voor de franse gemeenschap in vlaanderen = ze willen ons komen zeggen wat we moeten doen in ons eigen landgedeelte. probeer dat eens bij hun? ge zijt direct staatsvijand nr 1
- staatshervorming "uitstellen" tot na de regeringsvorming.

komt er op neer, ze willen meer wallonie, minder vlaanderen.

een groot verschil tegenover de vlaamse eisen, die dan nog eens voordelig kunnen zijn voor beide landsdelen.

zaffah zei:
nja het steekt inderdaad fameus tegen. Vooral die Madam 'non' werkt verschrikkelijk op mijn zenuwen.

lol wat ik juist lees op hln
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_560211.html?wt.bron=homeArt1

edit: kzie alleen maar voordelen om naar NL te gaan. Lagere BTW, koningshuis dat nederlands praat, veeeeel beter internet, ... :p

lagere btw?? dermee dat het in antwerpen vol hollanders zit :p

iig, diegene die nu met een beatemup flashspel afkomt met in de hoofdrol madame non, die heeft een succeshit binnen ^^

chosen1

Legacy Member
preske zei:
het probleem zijn de walen, (heeft iemand het ooit anders geweten?)
Waalse eisen:
- dubbele meerderheid afschaffen in brussel die de vlamingen beschermt = vlamingen NOG minder te zeggen in brussel
- uitbreiding brussel met vlaamse gemeenten = hier het zelfde
- aanpassen taalwetgeving (lees: brussel (nog) minder tweetalig maken) = het zelfde
- initiatiefrecht voor de franse gemeenschap in vlaanderen = ze willen ons komen zeggen wat we moeten doen in ons eigen landgedeelte. probeer dat eens bij hun? ge zijt direct staatsvijand nr 1
- staatshervorming "uitstellen" tot na de regeringsvorming.

komt er op neer, ze willen meer wallonie, minder vlaanderen.

een groot verschil tegenover de vlaamse eisen, die dan nog eens voordelig kunnen zijn voor beide landsdelen.



lagere btw?? dermee dat het in antwerpen vol hollanders zit :p

iig, diegene die nu met een beatemup flashspel afkomt met in de hoofdrol madame non, die heeft een succeshit binnen ^^

btw is idd lager (19%) maar de Nederlanders komen naar hier omdat de belastingen minder zijn

zaffah

Legacy Member
wordt in Nederland 19% BTW geheven

belgie is bij mijn weten nog steeds 21

zaffah

Legacy Member
Wat zouden de nadelen eigelijk zijn moesten we effectief bij nederland gaan?

EternalSilence

Legacy Member
Ik zie België liever als geheel verder bestaan

tuurlijk dat de meeste op :: vlaanderen onafhankelijk klikken

voor de meeste telt maar 1 ding:: al het geld dat vlaanderen nu doorsluist aan wallonië om het draaiende te houden, en dat ze steeds rekening moeten houden met wallonië.

ik zelf zie het eerder als verraad plegen tov van u mede-belg.
er IS een tijd geweest dat vlaanderen arm was, en toen wash et wallonië die geld doorsluiste naar vlaanderen, en geen enkele waal die er over kraaide of een idioot refuremdum er over wilde.

ik ben voor een eengemaakt belgië en zelf voor een koning, ook al is hij evengoed weg, en brengt het niet vele meerwaarde aan belgië maar wel schandalen enzo.

en als vlaanderen onafhankelijk word, dan gaat da de eerste jaren zeer goed gaan, iedereen zal er de vruchten van afplukken, maar goede dingen blijven neit eeuwig duren, dus al die onafhankelijk vlaamsgezinden, zullen dan hard tegen de lamp lopen.

ma goed, moeten jullie maar weten, ik ga hier toch nie blijven leven in een land waar ze verbieden kinderen buiten te spelen en boeren laten faiiet gaan omdat 1 iemand een nachtje slecht geslapen heeft
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan