Anoniem04
Legacy Member
Gromme zei:Ok, is het splitsen wel realistisch? Kan Vlaanderen zichzelf dragen? En zou er een referendum komen?
Als vlaanderen zichzelf en Wallonië kan dragen, zal het vlaanderen ook wel alleen kunnen dragen zeker ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gromme zei:Ok, is het splitsen wel realistisch? Kan Vlaanderen zichzelf dragen? En zou er een referendum komen?
EuroPimp zei:Juist onder de optie: waarom deze thread bekijken alst u nix uitmaakt?
Er is al een Vlaamse grondwet, dacht ik (unsure).Den Freddie zei:zeker nie bij Nl.
Enneuh, ben ook wel voor een splitsing, maar al eens gedacht welk werk daarmee gepaard gaat.
grondwet opnieuw maken enzo, belastingstelsel en die shizzle zou wss ook moeten aangepast worden.
Als je bij Nl gaat ook ander belastingstelsel enzo.
Leve Vlaanderen dus
.chosen1 zei:gisteren nog in het nieuws:
hoeveel procent vlaanderen binnen brengt van de verkeersboetes.
ik dacht dat de walen goed waren voor 16 procent.
maar ze slurpten wel 38% van de totale inkomsten op!
ik zou het fantastisch vinden als Vlaanderen onafhankelijk wordt! een fusie met Nederland zie ik ook wel zitten maar dan zou er teveel moeten veranderen en daar gaan nie veel politiekers mee instemmen denk ik!
zaffah zei:mja, de splitsing is niet zo voor de handliggend. Wie krijgt brussel? Wat met die Brussel-Halle-Vilvoorde zever enzo?
Optec zei:Ksnap er eerlijk gezegd de ballen van ...
Als iemand het me wil uitleggen , in mensentaal, wat nu eigenlijk het probleem is in den brux, zou ik erg dankbaar zijn.
We zijn ocharme ne scheet groot ...
zaffah zei:nja het steekt inderdaad fameus tegen. Vooral die Madam 'non' werkt verschrikkelijk op mijn zenuwen.
lol wat ik juist lees op hln
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_560211.html?wt.bron=homeArt1
edit: kzie alleen maar voordelen om naar NL te gaan. Lagere BTW, koningshuis dat nederlands praat, veeeeel beter internet, ...![]()

preske zei:het probleem zijn de walen, (heeft iemand het ooit anders geweten?)
Waalse eisen:
- dubbele meerderheid afschaffen in brussel die de vlamingen beschermt = vlamingen NOG minder te zeggen in brussel
- uitbreiding brussel met vlaamse gemeenten = hier het zelfde
- aanpassen taalwetgeving (lees: brussel (nog) minder tweetalig maken) = het zelfde
- initiatiefrecht voor de franse gemeenschap in vlaanderen = ze willen ons komen zeggen wat we moeten doen in ons eigen landgedeelte. probeer dat eens bij hun? ge zijt direct staatsvijand nr 1
- staatshervorming "uitstellen" tot na de regeringsvorming.
komt er op neer, ze willen meer wallonie, minder vlaanderen.
een groot verschil tegenover de vlaamse eisen, die dan nog eens voordelig kunnen zijn voor beide landsdelen.
lagere btw?? dermee dat het in antwerpen vol hollanders zit
iig, diegene die nu met een beatemup flashspel afkomt met in de hoofdrol madame non, die heeft een succeshit binnen ^^
Ik zie België liever als geheel verder bestaan